• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    Just det, AM, apropå 180 så la jag lite tid igår på att kolla igenom min garderob eftersom jag är nästan lika ståtlig som du, men allt jag har är lågt skuret, hittade ingenting som jag tror skulle duga.

    lappis - Mmmm, chokladfondant...

    telis - Ja, diskmaskin borde vara en självklar rättighet i varje hem.

    AM - Goda nyheter ang snittet!

  • Lapinette

    Diskmaskin är verkligen guld värd! Speciellt när man haft middag hemma och ätit 3-rätters med diverse glas och annat!

    Gällande fredagens middag så funderade jag ett tag på bbq. Vi har nämligen en grill inne på gården och jag tänkte det var trevligt att gå ned där och grilla vårt kött samtidigt som vi tog lite skumpa och småplock men det är ju så jäkla kallt!! Vill ju inte stå där och hacka tänder. Nåja, kanske man kan förverkliga denna idé senare i sommar.

    Kyckling - det blir det ikväll när maken fixar middag. Kyckling och en sås på creme fraiche, honung och dijonsenap. Supergott!

  • fru AM

    Gulligt av dig koko! Får nog leva i tunika och tights i sommar ... Och de gamla mammajazzbyxorna. Måste bara köpa tunikorna först bara ...! Nu ska jag gå och laga kycklingwok eller något (ska trolla av det vi har hemma)

  • Telis

    AM, det låter ju jättebra att dom inte skär av musklerna. Vi säger att det är så. Fast du behöver ju inte ånga på i 180 för det.

  • Lapinette

    Ja, undrar vad vår lilla blonda ångmaskin (Cissi) har gjort idag?

  • Telis

    Och jag måste nog gå och göra lite rent under diskbänken så att inte diskmaskinskillarna tror att vi är några äcklon.

  • Telis

    Cicci har antagligen möblerat om, målat ett par väggar, rensat ur alla skåp (nej, det gjorde hon visst i helgen), bakat bröd och skurat bakom spisen.

  • _koko_

    lappis - Vad lustigt, det är ett av mina andra snabbt, enkelt och gott-tips! Nästan samma iaf; kyckling med sås på dijonsenap, grädde, lite creme fraiche, citron, salt och peppar. Men honung lät väldigt gott också, kanske ska testa det nästa gång!

    Ja, cicci, vad har du gjort idag?

    AM - Tunikor borde ju gå att få tag i iaf. Var köper man förresten gravidstrumpbyxor och gravidleggings?? Det är väldigt utplockat på lindex/hm just nu...

  • Lapinette

    kokisen - prova med lite honung också! Brukar ibland göra såser med naturell youghurt, honung, dijon och så vitlök.

Svar på tråden Livets stora och små frågor