• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Imorgon får vi en diskmaskin installerad! Fy f*n vad det ska bli skönt!!

  • _koko_

    Oh, telis, där kom du med den där parmesanosten igen... Hyvlad parmesan är ju bara för gott!! Gärna med carpaccio, fast släng sellerin!!!!!

    Men är sparrisen bra räcker det ju inte med TVÅ!!!!

  • Telis

    Tinga, synd att dom inte kunde komma med en quick fix på mötet. Men bra iallafall att dom fortsätter utredningen och om stackarn har sura uppstötningar är det ju verkligen inte konstigt om han inte tycker att det är kul att äta.

    Men grattis igen till huset!

  • Lapinette

    En till som älskar parmesan, gärna i stora bitar till ett glas rött vin.

    Har nu äntligen bestämt vad jag/vi ska servera kompisarna (2 singel tjejer) på fredag. Det blir ett gammal välbekant laxrecept och Sauvignon blanc. Innan champagne och lite småplock och till efterrätt även där ett gammal beprövat recept, chokladfondant. Orkar inte experimentera och speciellt inte en fredag efter jobbet när man hellre vill packa inför lördagens resa .

  • _koko_

    Men teeeelis, har ni inte haft någon diskmaskin??? Hur har ni överlevt? (eller är det bara vårt förhållande som skulle spricka direkt utan diskmaskin? )

  • Lapinette

    Fast just nu luktar det härligt (NOT!) med örter i hela lägenheten. Ska ut och hälla av mitt härliga avkok och sen smaska på lite svart dryck. Mums!

  • _koko_

    Hmm, jag äter middag på jobbet idag (hahaha, nä, inte för att jag jobbar över utan för att det inte är någon idé att åka hem, ska träffa en kompis kl 7), blir keso med banan. Och GODIS förstås.

    Sen är jag sjukt shoppingsugen, men jag MÅSTE bromsa den här månaden... Hade räkningar på svindlande 50k (till största delen en målarräkning) förra månaden och det svider fortfarande...

  • Telis

    koko, jag veeeeet inte hur vi har stått ut! Maken påstår att han tycker OM att diska men han GÖR det ju aldrig! Eller jo, visst gör han det, han diskar varannan gång men det blir inte så ofta som jag önskar. Men nu jäklar ska grejerna in i diskmaskinen så man slipper se dom när man kommer upp på morgonen. Wiiihii!

    Lappis, det låter som en perfekt fredagmiddag!

  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-05-13 15:38:56 följande:
    Får mig av någon anledning att tänka på nån gammal bamsetidning där vem-det-nu-var odlade gräs som det växte köttbullar och annat spännande på... Eller var det någon annan serie?Eller var det lite senare i livet och var jag möjligen påverkad av något???
    Koko - din gamla druggie!

    Telis: Jag förstår att du gärna lagar kycklingen flera ggr i veckan - så gott är det kan jag vittna om

    Har ägnat mig åt lite navelskådande efter-kejsarsnitts-googling och fått infon (om den nu stämmer) att man inte skär av bukmusklerna utan delar på dem och "endast" skär ett snitt i livmodern. Det kändes lötsligt mycket bättre! Har förövrigt haft lite ont efter mitt shoppingrace på stan igår (leggingsjakten och byta-lite-bebis-kläder-uppdrag). Måste komma ihåg att ta det lite lugnare när jag går ut och inte rusa på i 180.
Svar på tråden Livets stora och små frågor