• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    När jag bodde själv lagade jag alltid mat på kvällen och så fick hälften gå med som matlåda till jobbet dagen efter. Ikväll är det makens tur att laga mat - enklast så de kvällar jag tränar.

  • Lapinette

    Två sparrisar i kors kan vara ok bara man får äta något mer efter den rätten !

  • _koko_

    EA - Hmmm, menar du de skånska bönderna som odlar salami och fetaost?

    Lappis - Nä, vet du va, men 4 sparrisar inlindade i parmaskinka och hollandaisesås till kan jag acceptera.

  • Fru E

    Koko-hmmm salamin kanske de odlar och osten kommer kanske från en ko utklädd till får

  • _koko_

    Får mig av någon anledning att tänka på nån gammal bamsetidning där vem-det-nu-var odlade gräs som det växte köttbullar och annat spännande på... Eller var det någon annan serie?
    Eller var det lite senare i livet och var jag möjligen påverkad av något???

  • MSW

    Hej! Sitter här och tar igen mig efter en stressig och låång dag! Lunchen (som bestod av rester från igår) hanns inte med förrän klockan tre!

    Eftersom det var tio sidor att läsa ikapp och hjärnan är ganska död, så får vi se vad jag kommer ihåg att kommentera!

    Telis: Grattis till "trillingarna"!

    Lappis: Härligt med bra puls (även om man inte själv fattar vad det innebär.. ) Stackars akun, dock, men så många utomkveds!

    Tinga: Det känns ändå som att det hände åtminstone lite efter mötet i går! Hoppas det ger något också!

    Och så var det säkert en hel del annat....

  • Telis

    Mmmmm, ett par sparrisar med liten olivolja, citronsaft och parmesanost.... Underbart gott!

    Jag är också en sån där som kan plocka ihop helt galna saker till middag när jag är ensam.

  • Telis

    koko, jag blev så inspirerad av mitt eget kycklingrecept att vi åt det till middag igår. Och ska nog göra det på fredag också när min mamma kommer på besök. Sååååå gott är det.

Svar på tråden Livets stora och små frågor