• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

    *dags att sluta spamma tråden och istället öva på att vara lugn inför mitt möte snart med massa politiker som driver en till vansinne*

  • Telis

    Snaily, kör försiktigt!

    Ja, mitt nick behöver jag väl knappast förklara?

    Åh, maken och jag har ett gigantiskt problem här hemma. Han vill åka till ett ställe över Kristi Himmelsfärdshelgen och jag vill verkligen inte åka. Nu har vi stött och blött det här i flera veckor. Vi är inte alls osams, det är bara att ingen av oss vill ge sig. En lösning skulle ju förstås vara att han åkte ensam men det känns inte så kul varken för honom eller mig. Åh, varför ska man behöva kompromissa i ett förhållande?!

  • fru AM

    Frullan: Jag sa till de andra på brunchen i söndags att jag trodde du kommer få en dotter ...! Vad ska hon då heta? Eftersom Roffe inte är så kvinnligt ... Raffa?

    Hjärtljudsteorin är det ju bara du och Cicci som tror på (och inte en enda BM). Hektors hjärtljud var hejcon bejcon 134 ibland och 158 ibland.

    Telis: Men VART vill maken åka och du inte??? Jag blir SÅÅÅ nyfiken! Jag kan bestämma åt er bara du berättar!

    Idag är maken på jobbintervju i Lund (någon som vill luncha med honom? ) och jag är ensam hemma med en fortfarande sjuk Livia och en normalkrävande Hektor ... Än så länge lugnt (lugnet före stormen?)

  • muggles

    Telis: jobbigt läge...

    Nenne: snigelslem i brallan - GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!

    Frullan: passa dig så att inte Nenne el Lappis kommer och kidnappar Roffe när han är född Du får se till att inte åka till Ikea den första tiden haha

    Mitt nick har jag berättat om minst 3 ggr så det gör jag inte igen MOAHAAHAHAAA

    Var på en supertrevlig fika hos Piggelin och Amanda igår! Gav massor av ny energi!

  • muggles

    Apropå radhuset vi var och tittade på - nu är budgivn uppe i 3.425 (utg.bud 2.695). VA? För det lilla skethuset! Folk är inte kloka...

  • Lapinette

    Telis - vi har nästan samma problem här ... eller rättare sagt vi lider av beslutsångest om vad vi ska göra för att fira vår 3-åriga bröllopsdag som är i mitten på nästa vecka (tänker på något annat som var viktigt den dagen). Har precis mailat maken en lång lista på alternativ ... allt från massage till utlandsresa.

    Men vad är det för resa Telis, nyfiken!

  • nennesjuttioåtta

    NAAAJ!!! Muggles! Månaders planering av "operation Roffe" är till intet!!!!!

  • Lapinette

    Telis - eller ska jag kanske vända det så här, varför vill du inte åka? Är det för långt, jobbig resa, ska ni träffa folk som du inte känner för att träffa, trist stad som inte säger dig något etc.?

  • Telis
    Lapinette skrev 2009-05-13 09:45:47 följande:
    Telis - eller ska jag kanske vända det så här, varför vill du inte åka? Är det för långt, jobbig resa, ska ni träffa folk som du inte känner för att träffa, trist stad som inte säger dig något etc.?
    Lappis, jag vill inte berätta så här på nätet men jag kan säga att du hade fyra av fyra rätt där.

    AM, jag har mejlat dig storyn.
Svar på tråden Livets stora och små frågor