• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

    Grattis till namnsdagen A M!

    Hm, varför heter jag Frejis då om jag inte alls är så fertil som jag bör vara? Ingen aning faktiskt, valde nicket på måfå för rätt många år sedan och har använt det i olika variationer på nätet sedan dess.

    Undrar vad det är som jag är så allergisk mot just nu? Näsan rinner som en fontän (så fort jag varit ute, en skräck för hypokondriker), det kliar i ögonen och jag känner mig död... fast jag blev mycket piggare av att skriva här. Dags för en liten tablett!

  • viktualia

    AM - högmidjade brallor har jag alltid... särskilt hade jag det innan jag bantade. KappAhl och Lindex har schyssta tantkläder

    Mindre - jahaaaa var det inomhuskläder... det var svårare... hm...

    Kängu - grattis till garderobsfyndet!!!

    MSW - du undrade om våra nick. Jag är lika kaxig och bråkig som Pippi.. ville heta Rullgardina men det var upptaget!

    Page - oj! säg till om ni passerar mina metropoler!!!

  • BrudSommar2006

    Ja det hade jag helt glömt bort, grattis till huset Tinga, det är ju helt fantastiskt att ni äntligen hittat något och utan att ha varit på allt för många visningar heller om jag minns rätt.

  • snaily

    Hej alla! Tillbaka från Ö-vistelse med dålig datortillgång (mellanlandat i Storstan nu). Kursen var hyfsad men inte fantastisk, men det var däremot Ön, och vädret, och de lediga dagarna! Ville inte åka därifrån nånsin!

    BS - fantastiskt med plusset men trist att du mår så illa, hoppas det är snart övergående.

    Nenne - vad spännande att det verkligen börjar hända grejer i kroppen!

    EA, tycker också det låter som en bra idé att sätta igång med en ordentlig utredning till hösten om det inte hänt något innan dess. Borde finnas fler blodprover att ta och spolning av äggledare etc som någon sa.
    Undrar själv hur mycket utredningsmässigt som kommer hända oss mitt under sommaren, har en känsla av att den privata gynekologen kan stänga ett antal veckor. Det blir nog inte mycket action innan hösten kan jag tänka mig.

    Har fått fler bilder på Korven, nu ännu tjockare! Ska få hämta honom midsommarhelgen!

    Ang val av nick så var det ungefär som Lappis berättade, djurnamn som vi kallade/kallar varandra ibland, införde den engelska versionen när maken var i Australien och vi mailade varandra dagligen. Fånigt, jag vet...

    Imorgon blir det 50 mils bilresa hemåt!

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    Har inte hunnit läsa ikapp
    så jag får vel hoppas att de inte hänt så mycket som jag missat..
    EGO???
    vaddå???
    Jag???


    Såg att BS gjort ett till test som visat pluss igen. KUL! men att illamåendet tyvvär redan kommit. Hoppas bara du slipper må så illa som förra gången. Men Om så sök hjälp direkt då!

    Så ledsen att jag missade brunchen, ni vekar ha haft trevligt som vanligt.

    Tinga hjärtat
    Skulle för flera dagar sedan ha kommenterat er matsituation, men jag tror nåt kom emellan.
    Jag bara önskar för allt i världen att det skulle lösa sig hux flux med killarnas matintresse. Men tyvvär verkar det ju inte göra det. MEN jag vill att ni verkligen ska inse att det beror ju inte på ER som föräldrar. Jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt, slitsamt och påfrestande. Och jag kan också förstå att ni tänker tankarna att det kanske kan bero på er. MEN det tror jag verkligen inte för allt i världen. Utan era killar verkar bara inte ha fattat grejen med mat. De verkar helt enkelt ha andra intressen i livet. Säkert beroende på maskerna och det från första tiden på¨sjukhuset som du berättat om. Och jag tror att det är en grej som faktiskt bara kommer släppa en dag, men vägen dit kommer nog vara jobbigt.
    Men jag är FULL av beundran över dig och din make hur ni kämpar, letar nya vägar, tar hjälp, undersöker och kämpar lite till. Vilka PRAKT föräldrar!!!!!
    tänk om alla barn hade såna. Vilken totalt mycket bättre värld vi skulle ha då!!!!!

    Näe ett stort HURRA och snaskiga slängpussar till Tinga och maken som är så jäääävla bra!!!!!
    Hoppas bara att det löser sig nsabbt utan knappar och elände. Men ATT det kommer lösa sig, det är ju säkert. Önskar bara att det gjorde det snart så ni slapp den psykiska stressen och allt jobb.
    Puss


    Såg att nenne hittat allan i brallan
    Hurra! Hur mår du av sprutorna?

    EGO:
    Är såååååååååååå trött idag.maken har snarkat som en idiot i natt
    För mycket rödtjut igår kombinerat med en förkylning/allergi var ingen bra kombination
    Nåja, får gå hem tidigt idag helt enkelt. Har ju så lite att göra på jobbet så det är inget problem.

    Har fått läkartid på torsdag för att jag har så himla ont. Får se om läkaren sjukskriver mig. MEN faaaan, jag har ju bara tänkt jobba 2,5 veckor till... känns HELT onödigt att bli sjukskriven, särskilt som det bara är 3 dagar nästa vecka.
    Hur fan ska jag göra?

    Mer ego: var hos BM igår för att kolla roffes tillväxt. Nu gick det ju att mäta och han har växt. Men jag fick ändå remiss för tillväxt UL på sös på måndag. Mest för att roffe sitter och det vill jag ha hundra % bekräftat via UL.
    BM; tror inte att han kommer vända sig själv och inte jag heller.
    Måtte bara vändningen lyckas den här gången också efter som jag TOTALT VÄGRAR snitt. Men men som sagt vi får se.

    Såg teori om hicka och kön och det stämde inte på borren. han hickade jämt och är ju killle, sååååå.....
    Vad det gäller hjärtljud, ciccis teori, så tror jag att det stämmer till största del. och då stämmer det ju med att roffe är en kille, eftersom hjärtljuden varit 130 hela tiden.

    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNN

    vill INTE ha en kille!!!!!
    trodde jag kommit över det... men näe.....
    jävla, förbannade, skit.....

  • nennesjuttioåtta

    hola chicas

    Frullan
    tack, jag mår bra av sprutorna! Inte längre lika trött, svettas inte om nätterna men jag är så jäkla otålig och vill veta NU om det funkar eller inte. I morgon är det VUL så då får vi se om det verkligen är någon äggproduktion på gång. Jag sniglar på i brallan men vågar inte hoppas...

    Jag tror ändå att när du väl träffar Roffe så kommer du falla pladask för den där lille gostufflen. Så det så!

    **

    mitt nick är något jag kallade mig själv när jag var liten men det är inte ens nära mitt riktiga namn, fast jag vet hur jag tänkte då men det vill jag inte avslöja här. Fast det kanske jag redan gjort för länge sen. HAHAHAH!

    Nu måste jag jobba, fick leverans av en grej som de satt ihop fel, TROTS paginering, tur att det är lösblad...

  • nennesjuttioåtta

    vad var det jag tänkte på...

    EA
    Hmmm, kom inte ihåg när det var jag tog de proverna, men jag har för mig att det var dag 3 (?????). jag har inte tagit något dag 21-prov iaf. Vad kollade de då? Var det också blodprov?

  • Fru E

    Nenne-jag frågade aldrig exakt vilka hormon som de tog prov på men när vi diskuterade dem sa gyn att "hormonproverna" såg bra ut så borde vara mer än ett som han tog prov på *kliar mig i huvudet* ska faktiskt ringa sköterskan och kolla tänkte jag om de kan se det i min fil så att jag vet. Har ju tagit 2 blodprov men det sista var nog bara för att kolla så jag hade ÄL

  • Fru E

    Dag 3 provet tyckte han var "ondödigt" att ta eftersom det var bara intressant vid IVF enligt honom konstigt nog....

  • Fru E

    Frullan-jag tror du kommer att bli helt förälskad när du ser det lilla knytet vare sig det är en kille eller en tjej

Svar på tråden Livets stora och små frågor