• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    MSW skrev 2009-05-12 16:50:29 följande:
    Kände att jag ville kolla igenom galleriet igen (så roligt att se alla).. Jag funderade på varför ni har valt de nicken ni har? (Välj själva om ni vill avslöja eller inte..) vissa är kanske mer självklara än andra, och jag har för mig att vi har "gått igenom" några, men har glömt.. Blev lite sugen på att skicka in en bild på mig från bröllopet också.. Ni som har brudkort är juh så himla fina!! VIll också tillägga att jag tycker att kortet på Page+ make är så himla bra!
    Jag heter A.M. för att mitt riktiga namn börjar på A och mitt andranamn på M (förövrigt hade jag namnsdag igår )
  • Lapinette

    EA - jag kommer faktiskt inte ihåg vilken dag dessa prover tog då det är en evighet sen men jag var iväg och lämnade blodprov... har jag för mig.

    Grattis på namnsdagen AM!

    Själv kallas jag ibland för Lapinette av min man men allt oftare för den svenska varianten. Det blev bara så när vi träffades då jag kallar honom för ett annat "djur". Ja, det där lät ju bra! Det är faktiskt inget snuskigt alls ... jag lovar! Har även blivit kallad för detta innan jag träffade maken då mitt brorsbarn inte kunde uttala mitt namn ordentligt.

  • Fru E

    Lappis-ingen fara, kanske Nenne minns som gjorde det senare än dig

    Tja mitt nick är vääääääldigt uppenbart, har dålig fantasi, hade kunnat tänka mig att byta eftersom det inte stämmer nu men har inte hittat var man kan byta någonstans...

  • BrudSommar2006

    Jag förstår inte allt detta prat om feta ben och annat, ni smala, vackra människor!

    EA, själv har jag tänkt byta nick hur många gånger som helst men det börjar nästan kännas för sent...

    Apropå namn så gjorde vi av med våra tjejnamn när vi fick Iris, har inga bra alternativ kvar förutom några vi bara är halvnöjda med. Killnamnen har vi ju kvar. Nåja, ingen idé att lägga någon energi på det än.

    Om ett par veckor ska vi på dop, nu börjar letandet efter present, alltid lika svårt. Iris fick en jättefin present av dem, inte så dyr gissar jag, men Iris har älskat den och gör det än, en speldosa med katter som det snöar på om man skakar den.

  • Fru E

    BS-något som uppskattats mycket av våra brorsbarn och kompisbarn är målade trästolar för barn, dvs en stol som barnet kan ha som sin egen med figuren/djuret som de tycker bäst om. Finns att köpa i lite "finare och pyssligare" leksaksaffärer

  • Page

    MSW, komplimanger mottages med stor tacksamhet!

    För övrigt kan jag tala om att jag är en duktig åkerihustru den här veckan. Jag har dragit på mig kepsen, träskorna och varseljackan och skumpar omkring i lastbilen. Nästa stopp Borlänge, eller Bårlansch som vi i inom transport säger.

  • Telis

    Nu finns MSW i bröllopsklänning i galleriet. Det ser ut som om dom hade en kul bröllopsmiddag också.

  • Frejis

    Tack för en supertrevlig brunch i söndags, det var jätteroligt att se alla och få träffa lille H. Han är så söt och så liten att jag faktiskt undrade hur man rent praktiskt hanterar bebisar när de är så små Kanske inte så konstiga egotankar med tanke på bullen i magen, men ändå och den här farfarsblicken som vi också fick en glimt av gillade jag starkt.

    Cicci, inte för enbart återgälda komplimangen, men jag tyckte att ditt hår är alldeles fantastiskt supervackert och femininint och så blont. Jättejättefint!

    Grattis till plusset ännu en gång, BS! Kul att även test nr 2 visade plus tråkigt att du redan nu mår illa, men det går kanske över relativt fort. Håller tummarna att du får en lätt graviditet.

    Muggles - RUL är på fredag.
    Kom på att tänka på en annan sak: har du inte heller några syskon? Lite intressant med tanke på att vi är födda samma datum (dock inte samma år) och utan syskon båda två. Fast jag trivdes nog rätt bra skulle nog vara rätt bra ha en bror eller en syster nu, i vuxen ålder, fast då om man hade en riktigt bra relation till varandra. Fast sådant vet man aldrig om i förväg och nu har jag inga så det får vara bra som det är.

    Jag kan nog tänka mig att bara ha ett barn och förmodligen blir det inte fler än så (fast vi får väl se hur det blir, bäst att inte planera för mycket . Får se till att uppfostra en riktigt egotrippad unge i stället, bara för att

    A M - såg att det inte gick så bra med leggings, men Åhlens City hade nog rätt många olika. Jag har också tänkt mig att börja använda leggings och klänning, men min förändringsbenägenhet är väl som vanligt inte på topp.

    Vickan - är du inte redo för att hoppa, så är det lika bra att vänta. Svårt att råda i en sådan situation, men se till att du inte pressar dig för hårt.

    Tinga - jättefina skor. Och stort grattis till huset!

    Lappis - det blir kanske ett plus nu för att du struntar i alla goda råd och vill inte göra FET... jag håller iaf tummarna!

Svar på tråden Livets stora och små frågor