• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    koko, men jag vill inte haaaaaa några nya vänner. Jag trivs ju så bra här med er, som det är.

  • _koko_

    Och förresten har jag en liten historia kring svettiga saker jag gjort i mitt liv (utspelade sig för många år sedan): Hade en emaildiskussion med en kompis där vi bland annat pratade om att jag och sambon haft det lite jobbigt men det var bättre nu (ganska kortfattat, inga detaljer, men ändå). Sen fortsatte diskussionen med vad vi skulle göra i helgen och jag avslutade med att vidarebefordra det vi hade bestämt (och såklart heeela långa diskussionen) till ett gäng andra som också skulle vara med på helgaktiviteten...
    Kändes lagom pinsamt.

  • Lapinette

    Instämmer i Piggelins blindhet och att det är läskigt med mail/mess och BT-trådar. Själv har jag messat min man (trodde jag) angående min väninnas förhållande med en gift fransman. Kallade honom för "the bloody french guy" och skickade iväg det till min väninna. Hon tog det jäkligt bra och tyckte det var gulligt av oss att bry oss så mycket om henne. Han gick sedan under det smeknamnet.

    Telis - jag har säkert receptet men kan du inboxa mig för säkerhets skulle. Hade annars tänkt att köra en fläskfilé favorit med ugnsrostade grönsaker men tycker det känns så vintrigt.

    Och det är din gudomliga efterätt som vi provat samt skickat via FB till gästerna som tyckte den var underbar .

  • _koko_

    Telis - Du vill bara lukta på blommorna menar du? Tack för receptet, det är ju verkligen jätteenkelt! Hoppas det smakar lika gott som reklamen utlovar.

  • Lapinette

    Men jösses så fel jag skriver ... trådenS ... undrar om jag gör likadant mer rapporten som jag parallell skriver på?

  • Telis

    Så där, nu har du också fått receptet, Lappis. Vad kul att desserten blev så lyckad! Det är alltid kul när man gör nåt och sen får skicka receptet vidare till sina gäster.

Svar på tråden Livets stora och små frågor