• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

    EA: jo det är klart...
    fast magen ska hon ju inte ha heeeela året...

  • Fru E

    Frullan-jag vet faktiskt inte, jag har aldrig egentligen fått någon förklaring på varför man har spottings och om det är något som är fel eller det är helt normalt

  • Fru E

    Rulltekniken kanske är bra för att bli av med gravidmagen efter förlossningen??

  • _koko_

    Åh, vilka bra idéer, undrar vad min chef kommer att säga dock.
    Och ja, FruLlan, du minns rätt, vi kan rulla, fast EA har helt rätt i att man inte gärna rullar med mage.

  • Fru E

    Vi har nog aldrig försökt oss på att rulla utan byter ställning lite smidigt ändå (fast är vig som ett kylskåp ungefär)

  • Fru FruLLan

    EA:
    gamlingsuttryck. ha ha ha
    sånt JAG förknippar med gamla svenska pilsnerfilmer typ...
    eller sånt som mest tanter över 70 säger.
    och JAG förståss
    älskar sånt.

    generalisera
    JAG?????

    ofta

    kokos: ha ha ha vilken koll jag har
    nästan lite läskigt....

    brukar bli stökigt när vi byter ställning
    ha ha ha

  • Fru FruLLan

    ha ha ha
    jag sitter samtidigt och skriver en rapport som ska på remiss, typ NU
    Jag får passa mig i vilket fönster jag skriver vad

    skulle kanske inte uppskattas av alla om min rapport helt plötsligt innehäll tips om byte av ställningar, bra snoppböcker eller detaljer om spottnings

  • Fru E

    jodå Frullan
    jag sitter och skriver bakgrundsmaterial till ett ärende i vår nämnd så det passar så bra att slänga in lite sådana detaljer med *asgarv*

  • muggles

    EA: mina ÄL-blödningar varar 1-2 (max 2) dagar men som du säger oftast bara så att man ser lite brunt/rosa på papperet. Ibland har jag haft en brun liten fläck i trosan men då har jag haft mastodont-ÄL och det är inte varje månad.
    Bra att du kollar med gyn!

    Kängu: faktum är att min man tyckte jag var sexig som gravid och jag kände mig rätt fin också. Så naken tror jag är bäst!

    frullan: åh, hickningar - det hade jag glömt! Det var en lustig känsla...

    koko: hur är din magstorlek denna gång - är den större än första gången? Tänkte på att de flesta (utom Cicci) blir större andra gången...

Svar på tråden Livets stora och små frågor