• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    AM - Spot on! Nä, jag önskar det hade varit en banjo, för det hade inte varit svårt att få tag i.

    FruLlan - Fotbollsspelaren jag väntar är redan nästan värre än Conny på att sparka, jag känner mig helt mörbultad ibland...
    Men hicka har jag inte känt ännu. *skönt*

    EA - Härligt med svar, men klart man hellre vill ha typ "ät den här tabletten så kommer de försvinna och du blir gravid på en gång!"...

    FruLlan igen - Trist med din kompis förresten, hoppas det inte är något allvarligt??

    Nu ska jag förbereda mitt utvecklinssamtal, vad tycker ni jag ska utveckla i år?

  • MSW

    EA&MJ skrev 2009-05-08 12:24:33 följande:


    Dra på trissor jag fick svar på mitt mail till gyn efter ca en kvart!!!!Dock väldigt kortfattat där han sa att spottings är vanligt och ofarligt, kommer ofta vid äl och påverkar inte chanserna att få barn och inte farligt om det uppkommer ofta under några cykler
    Det var snabbt svarat! Och det låter juh som att det inte är något att oroa sig över då! Skönt! men som Koko skriver, hade det juh varit bra om han hade haft någon quick-fix på lager!
  • MSW
    _koko_ skrev 2009-05-08 12:32:09 följande:
    Nu ska jag förbereda mitt utvecklinssamtal, vad tycker ni jag ska utveckla i år?
    Simultanförmågan? Känns som det krävs ännu mer med två barn än med ett...
  • Fru E

    Ja hade hoppats på lite utförligare svar om att de uppkommer pga blablabla och så här kan du prova för att bli av med den eller du behöver extra av ditten eller datten men men

  • Fru FruLLan

    Koko
    jag minns diskussioner om hur man "rullar" som var ett ämne här i vintras. Kan du inte be att få utveckla det

  • Fru FruLLan

    fast du och din sambo var vel ett av de få par som kunde rulla om jag minns rätt...

  • Fru FruLLan

    EA
    Jäklarns snabbt svar. Men så klart vill du ha ett mer utförligt svar. Men jag tror att det där är precis det svar som fler fått angående spottnings, eller?

  • Fru FruLLan

    EA igen
    Dra på trissor
    jag ÄLSKAR såna "gamlings" uttryck.

Svar på tråden Livets stora och små frågor