• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Japp, vi ska nog få till både skumpa och skumpa nu under helgen.

    EA - jädrans flytningar. Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag aldrig har rött eller brunt under ÄL.

    Sweet - mycket intressant läsning som åter igen säger det som man kan läsa överallt - INGEN vet riktigt säkert! Jag menar visst säger man att det är enklare att se kvalitén på blastocyster MEN samtidigt så kan även 3-celliga embryon klara av en graviditet. Äggdonationer tror jag starkt på och har sett på FL de som lyckats som har haft skitrisiga ägg när de själva har prövat IVF men hur ser statistiken ut för oss som faktiskt får bra ägg? Är det samma resultat där ... för normalt sett går man ju inte vidare till ÄD om man själv producerar bra ägg. Summa sumarum, ingen vet egentligen helt och fullt varför vissa lyckas och inte andra. Jäkligt frusterande och en anledning till varför man fortfarande vandrar i detta träsk.

    nenne - hur känns det idag efter första sprutet?!

    ego - vi hade brorsans snart 19-åriga son sovandes hos oss i natt. Han skulle nämligen upp 04.00 för att ta sig till Strasbourg och EU-parlamentet. När vi ändå vaknade till imorse när han gick så tyckte vi "why not", så det blev lite skumpa, skumpa!

    Ikväll kommer nästa oväntade besök. Makens ena kompis flyger upp från Nice idag och stannar till söndag. Troligen kan jag vara med på brunchen men jag lämnar det öppet och hör av mig.

  • fru AM

    Angående brunchen: visst var det 12 på söndag på Mornington???
    JAg är lite amningsdimmig och måste skriva upp allting ...

  • _koko_

    Det är 12 på söndag på mornington och jag har bokat för 8, så det finns plats för ev eftersläntrare!

    FruLlan - Tar glatt emot all din kärlek och myser när jag läser dina roliga inlägg!

    Ore - Trodde inte heller skalan för DS gick förbi 20000, så extra grattis till dig! Jätteskönt med så fina siffror!!!

    Heja Vickan!

    EA - Har inte heller någon koll på äl-blödningar tyvärr.

    sweet - Grymt intressant diskussion!! Undrar dock även jag det som lappis funderar över, och tycker det borde forskas så mycket mer på detta!

    Lappis - Våga inte banga brunchen!

    Puss på er, nu ska jag leta 30-årspresent!

  • _koko_

    Glömde: MSW - Surt med sömnen, men det är verkligen så, när man precis tycker det börjar bli bättre får man bakslag. Tycker du är duktig som inte tar den enkla vägen och låter honom amma (eftersom han inte behöver det). Kram!

  • Fru FruLLan

    Apropå absolut ingenting

    Eller av nån anlednign så sitter jag tydligen på jobbet och tänker på snoppar som jag tyckr är en enooooooooormt rolig kroppsdel

    Nåja
    I morse gick jag förbi ett galleri på väg till bilen och på ena väggen som man ser tydligt sitter en stoooor bild på en naken man från hals till lår dvs den bästa biten
    och självklart var den stora, fina hängande snorren mitt i bilden.

    Så GLAD blev jag
    Sen att han hade skitsnygg kropp och assnygga tatueringar gjorde det hela bara bättre.
    Jätte fin snorre också!

    tyckte bara att ni behövde veta det här

  • Fru FruLLan

    hejsan kokisen
    ha ha ha
    med tanke på vad jag har i huvet nu höll det på att bli hej kukisen

    tihiiii
    jag har en hel bok med bilder på snoppar hemma

    just det ja

    angående brunchen så fick jag igår reda på att vårt brunchsällskap till sön ligegr inlagt på sjukhus sen några dagar. Så vi får se om han kommer ut till sön...
    så kanske jag smyger in på mornington på sön

    kanske med stora snoppboken i handen...

  • Fru FruLLan

    AM
    Åh så det blev hektor KUL!
    Då måste man ju kolla svenskan nästa sön.
    Hmmm
    vi har ju DN....

  • Fru FruLLan

    Ha ha ha
    jag minns fortfanande ett typisk nenne inlägg från ja... över två år sedan om hur hon gjorde djur av förhuden

    ha ha ha

    såååå roligt

    brukar se det framför mig ibland hur hon sliter och drar i stackars makens snopp hysteriskt skrattande

  • Fru FruLLan

    Näe jag kanske borde sluta terra er med mina snopp fantasier och gå och äta....

    hmmmm

    undra när man skulle dra igång sexlivet förresten...

    finns inte sexlust att köpa på burk?

Svar på tråden Livets stora och små frågor