• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Här är ett hus som _inte_ är sönderstajlat fast det ligger i Gbg . Det har potential tycker jag: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/414204
    Jag skulle ha gjort om köket och badrummet och tapetserat om alla rum och kanske tagit bort en del furu i trappen (på övervån) och ersatt med glas.

  • Lapinette

    nenne - CvL ville att jag skulle spruta lågt och min läkare högre så jag sa åt honom, min läkare, att varför inte lägga sig mittemellan och det funkade ju bra! Så jag har alla tre gångerna sprutade 187,5. Har för mig att jag höjde dosen något, typ till 200, de sista dagarna senaste gången men då körde jag ju korta varianten.

  • Frejis

    Att man kan känna sig så fruktansvärt lycklig över en fungerande internetuppkoppling Nu är kampen mellan mig och datorn över, skönt!

    Frullan - att Roffe (är det verkligen en kille?) beter sig som sin bror är egentligen lite märkligt, men historien tenderar ofta att upprepa sig. Jobbigt med foglossningen, hoppas att sjukgymnasten kunde hjälpa lite.

    Nenne - min dos var nog allt mellan 175 och 250 IE Puregon. Hoppas på ett riktigt guldägg åt dig så att du slipper dessa procedurer i fortsättningen.

    AM - det var en dum gubbe i hissen, har en känsla av att de flesta kvinnorna (iaf de jag hittils träffat) undviker kommentera andras magar överhuvudtaget. Men det här var ju en man... tror nog att din mage är jättefin och kommer att vara redo för stranden snart.

    Tinga - en jättekram till dig, du är jätteduktig

    Cicci - det är ju bra om vi får se dig här relativt regelbundet så att vi vet var du är Spännande förresten när det gäller bebisens kön.

  • Lapinette

    Hej Frejis! Skoj att du har internetuppkoppling igen så man får se dig oftare här. Hur mår du?

  • Lapinette

    nenne - jag körde gonal-f men tror det är ungefär detsamma som puregon.

  • Frejis

    Hej Lappis! Jag mår faktiskt ganska bra (hm, mest på grund av internetuppkopplingen, tror jag . Mina "underbara" gravkrämpor återkom annars i natt, det är bara välja vraka mellan nattlig panikångest över rutinUL, förlossning etc. eller ont i magen och benen. Annars vill jag att det här ska vara över eftersom jag är så förfärligt sugen på rött vin (ge mig en flaska!) och långresor.

    Hur är det själv?

  • MSW

    Så ja, har man sagt hejdå, och nu har nog veterinären tagit hand om henne också.. Skönt att jag har A att gosa med!

    Och ivf'er har jag ingen erfarenhet så det lämnar jag åt de som kan!


    muggles skrev 2009-05-07 10:54:31 följande:
    Här är ett hus som _inte_ är sönderstajlat fast det ligger i Gbg . Det har potential tycker jag: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/414204 Jag skulle ha gjort om köket och badrummet och tapetserat om alla rum och kanske tagit bort en del furu i trappen (på övervån) och ersatt med glas.
    Ja det såg verkligen ut att kunna bli fint.. Vi ska på husvisning ikväll! Se hur det går..
  • MSW
    Frejis skrev 2009-05-07 11:11:00 följande:
    Hej Lappis! Jag mår faktiskt ganska bra (hm, mest på grund av internetuppkopplingen, tror jag . Mina "underbara" gravkrämpor återkom annars i natt, det är bara välja vraka mellan nattlig panikångest över rutinUL, förlossning etc. eller ont i magen och benen. Annars vill jag att det här ska vara över eftersom jag är så förfärligt sugen på rött vin (ge mig en flaska!) och långresor. Hur är det själv?
    Låter som att du är precis som man brukar vara, sugen på sånt man inte får..
  • MSW

    Fortsätter att vara lite ego, pratade med maken igår om att jag är sugen på att börja jogga, och han tyckte jag skulle inhandla skor och bra sport-bh redan i helgen! Så han blir nog en bra puschare verkar det som!

  • Lapinette

    Frejis - bara bra med lagom doser av rödvin och långresor . Annars består min ångest av att skicka iväg ett enkelt och kort mail till CvL om att jag vill göra FET om en månad. Tycker det känns skitjobbigt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor