• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

    Grattis till dig BS!! Det är ju precis enligt listan "hur man blir gravid"! Nytt arbete som ger fett med pengar, precis bantat ned sig till idealvikt och fått tid till magnetröntgen!

  • gosnosen

    BS - stort grattis! Hoppas att ni nu får en mysig helg i Budapest!

    Telis - har svarat dig! Tack för att meddelade här att du inboxat!

  • BrudSommar2006

    Nytt jobb och nedbantad, det hade varit något det... Nåja, hur som, det blir kanske bra det här i alla fall, hoppas det.

  • Telis

    gosnosen, jag har svarat dig. Förlåt att det blev så långt men jag kunde bara inte hejda mig.

  • Telis

    koko, min hjältinna, vad braaaaaaa att du har bokat bord! Det ska bli så kul att ses!

  • Fru E

    Mrs B hälsar så mycket till alla hon trivs jättebra på jobbet men hinner inte in här på dagarna tyvärr

  • _koko_

    EA - Tack för hälsning från Mrs B, hälsa tillbaka!

    Telis - Jag bokar brunchbord, du fixar en bebis till mig, alla har vi olika definitioner av en hjälte.
    Håller med om att det ska bli sjukt kul att ses igen!! Och underbart att få se frejis gravida mage! Sen säger jag inget mer om gravida magar.

    Har blivit riskförlossningsjunkie (tv4 fakta)... Gråter varje gång det kommer ut en bebis, kan inte sluta titta!
    Fast mest tänker jag på hur mammor, makar, syskon och andra är med i förlossningssalen och gärna TITTAR ner i härligheten när barnet är på väg ut... Fan, jag ville inte ens se själv, ännu mindre att nån annan (utom bm då) ska stå och stirra!!!

    Hmm, nu kanske jag måste äta lite dumle? Herregud vad jag äter godis den här graviditeten. Ska till tandläkaren 28emaj, ser inte fram emot det!

    Kram kram!

  • viktualia

    Piggelin - tur att det inte bara är jag som är djuranalfabet.... och hoppas att kvällens överraskning blev mysig!

    Nenne - häftig katt!!!

    Pökande på sparlåga... you bet... hmmmmmmmmmmmmmmm

    Men Brudsommar - vilket snurr!! Men grattis, gumman!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor