• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Telis, tre år är fasen helt otroligt och då har ni ändå fått förtur på grund av er fantastiska donator.

    Lapinette, vad ni kommer njuta av föräldraledigheten om ni kommer hem med en liten goding från Korea, fyra år eller inte! Fast nu tycker jag att det är din och Nennes tur att få till det härnäst, ja, efter Telis då som redan har fått till det...

  • Piggelin1

    Hinner tyvärr inte läsa ikapp nu, måste hämta Amanda snart - men såg Tingas inlägg om Gbg-dejt. Muggles & jag mailade lite vid sidan av för att inte dränka tråden i Gbg-planerna, men såhär ser senste förslaget ut:
    Köra Trädgårdsföreningen på lördagen & beroende på vädret så blir det picknick eller test av det nyrenoverade fiket (Grindstugan, tror jag det heter) där. På söndagen antingen picknick vid näckrosdammen (finns en stor lekplats intill om det behövs för ev barn) eller brunch på Incontro.

    Ok, måste rusa!

  • nennesjuttioåtta

    piigelin
    Låter fantastiskt! Måste kolla var det ligger...

  • Lapinette

    Tänkte faktiskt inte alls på Per Gessle men attans den stämmer ju in fin, fint här.

  • BrudSommar2006

    Åh, älskar fiket i Trädgårdsföreningen! Inser just att jag kommer att missa både Göteborgs-dejterna och Stockholmsdejten nu i helgen, snyft.

  • MSW

    Tillbaka från öppnaförskolan, vad ni har skrivit! Hoppas jag hinner igenom innan det är dags att dra i väg igen! (och/eller innan A vaknar)

  • BrudSommar2006

    Nej hörrni, jag ska göra ett försök att samla tankarna och försöka packa lite, nu får det gå snabbt för snart måste jag hämta Iris.

    Har precis betalat in handpenningen eller avgiften för att tinga eller vad det heter för kattungen. Bring on July!

  • MSW

    BS Har dock aldrig hört om ett test som visat plus utan att det är det. Bara tvärt om! Så grattis! Ang magnetröntgen vet jag inte, men förhoppningsvis har du redan fått svar!

  • BrudSommar2006

    Tack! Nu SKA jag resa mig från soffan! Är det förresten sådana som jag som uppehåller medelresultatet, fick ju till det på sjunde försöket?

Svar på tråden Livets stora och små frågor