• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Äsch, jag kommer alltid in för sent och så blir det som om jag kommenterar dödsfall med tjohoorop och födslar med ledsna gubbar.

  • muggles

    AM: sovande Hektor påminner jättemkt om sovande Moa i den åldern. Lite lätt gul och sååå söt! Har en nästan identisk bild hemma...

    Gbg-dejt: jag vill ses båda dagarna! Måste ju träffa både Nenne och Tinga. Jag lämnar mannen hemma (om han inte insisterar på att följa med) så kan jag prata om aladåber och porrsex (läs med kattinspektering) i fred.

    EA: vad är din man intresserad av? (Tips till Gbg...)

    Ore: klart vi ska luncha! Som tur är har jag det ganska lugnt. Kan tidigast 11.30 då jag har ett tel.möte tom kl 11. Du är väl hos BMG va? Vi kan ses i Brunnsparken vid fontänen (klassisk mötesplats, allmänt kallad Johanna efter damen i fontänen) 11.45?
    Hittar du dit? Så tar vi ngt ställe i närheten bara... Kängu, kommer du dit också?

    Cicci: vad söt Vickevire är! Vilka stora blåa ögon! Hur startade ni upp potträningen? (Obs, nytt ämne i tråden haha)

    Lappis: pullover! HAHAHAHAAAAAAAAAA!!


    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-05 15:25:08 följande:
    SEN skumpa, skumpa!Fast mina slemhinnor är så sköra så jag måste inhandla en bautatub med klick på apoteket först, det där andra tjaffset jag har hemma var för mesigt.
    [/citat]
    Det är väl bara att smöra baguette först så gliiii-i-der den in så lätt sedan!!!
    Telis skrev 2009-05-05 15:26:58 följande:
    [citat]
    Äsch, jag kommer alltid in för sent och så blir det som om jag kommenterar dödsfall med tjohoorop och födslar med ledsna gubbar.
    Love you anyway!
  • nennesjuttioåtta

    Muggles


    EA
    nej, det var det silikonbaserade som jag tyckte inte hjälpte något bra just nu. Annars är det bäst (eftersom det bara är sånt vi har) men just nu behöver jag något mer kletigt.

  • kängu

    Muggles, jag är vid Johanna 11.45 Inboxar dig mitt nr om det skulle vara ngt.

  • muggles

    Inte för att jag inte vill träffa er andra på en Gbg-dejt förstås! De män som vågar är välkomna tycker jag men jag lämnar nog min hemma som sagt.

    Fick höra av maken igår att inledningen till denna tråd var jättebra (ta åt dig Telis!) - jag bara GULP! Läste han det som stod om att vi skulle pöka också?! Det är inte utrett men det gjorde han förmodligen... (Tråden var framme på en flik i webläsaren på vår dator i gästrummet när han stod och strök, så han slängde förmodligen en blick på den öppna fliken.)

    Jag tror att maken angjorde bryggan, och dockade in, och la till vid pålen, men jag kommer inte ihåg för jag är så tankspridd MOAHAOAHAHAAHAAAAAAA

  • nennesjuttioåtta

    fan, jag kom på att jag glömde spruta, fast sen blev jag osäker efter att jag hade sprutat... jaja, vad kan hända? Att man tappar humöret?

  • nennesjuttioåtta

    Muggles
    PfffHAHAHAHAHHAH!!! Oh de fantastiska män som vet hur man angör en brygga...

    min man läser jätteofta. Mest för att se hur jag mår för det är bara här som jag orkar vara helt ärlig även om vi pratar om det hemma också. Men sen är han ju lite nyfiken av sig också.

Svar på tråden Livets stora och små frågor