• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    ja den där såg då inte ut som någon tröja. Är du säker på att det är en sån?

  • Lapinette

    Japp, jag tror det! Som sagt, vovven går under namnet pullloooovöööeeeuurrrrr hemma hos oss.

  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-05-05 15:15:15 följande:
    Japp, jag tror det! Som sagt, vovven går under namnet pullloooovöööeeeuurrrrr hemma hos oss.
    Hehehehhe! Jag tänker bara på den där i 'allå 'allå 'emliga armén - gud möurning!
  • Lapinette

    Min make brukar istället säga inspectttöööör Clouseau samtidigt som han inte förstår varför det finns så många humorfilmer där man drar parodier på fransmän och deras uttal. Han har inte förrän jag visat honom sett Pink Panter och Hemliga armén.

  • Lapinette

    Varför tror du jag stannade upp och pratade med honom första gången vi sågs för en så där 7 år sedan! Nej, nu ska jag dra iväg och få nålar, träna och sen ha middagsdate med min make. Ha en bra kväll och skumpa, skumpa!

  • nennesjuttioåtta

    Eller gulligt, vad fan är det för ord i sammanhanget - men det är ju inte BARA roligt att lyssna på utan rätt ..heheh trevligt.
    Jag måste hem och be P bryta på franska i kväll. Drar han fram baguetten så är det ännu bättre.

  • nennesjuttioåtta

    SEN skumpa, skumpa!

    Fast mina slemhinnor är så sköra så jag måste inhandla en bautatub med klick på apoteket först, det där andra tjaffset jag har hemma var för mesigt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor