• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    Lapinette
    ja, jag vet itne vad det beror på. Jag hade ju så förut också men det är återigen varje natt. Helt sjöblöt! Jag tempar inte alls nu, så jag vet inte vad jag har för temp som klimakteriekossa.

    och mitt inlägg ovan har inget sammanhang

  • kängu

    Telis, kunde inte motstå frestelsen utan skickade bild på mina till galleriet

    Lappis, ser fram emot mannen i koppel framför vinkylen

  • kängu

    Nenne, brukar akupunktur hjälpa mot svettningar? Hur var det med ditt konstiga järnvärde, kunde det ha nåt samband med svettningarna?

  • Lapinette

    nenne - konstigt det där med dina svettningar men det kan ju vara så just nu för att du är i klimakteriet.

    EA - inget som säger att din temp är låg efter ÄL bara för att du fryser. Men som frussen brukar akup rekommendera yllestrumpor, varma grytor/soppor och att undvika äta kall mat.

  • Fru E

    Lappis-fårskinnstofflor, huvtröja och filt är obligatoriskt på kvällen samt varmt te

  • nennesjuttioåtta

    kängu
    det gick ju över sist, bara efter någon gång. Vet inte om det har något samband med järnvärdet för enligt min husläkare så hade jag inte över gränsvärdet (nähä och hur vet jag om jag hamnar över det då och vad gör jag då??) och enligt akun så är det levern som jobbar den tiden på dygnet (det är alltid samma tid jag vaknar av att svetten rinner på ben, mellan brösten och huäääck) och eftersom levern tar stryk av för mycket järn så... Ja, jag vet inte alls vad jag ska tro. Jag svettas ju inte onormalt mycket övrig tid på dygnet. Förutom några dagar sen då jag hade handsvett från hell.

  • Telis

    Okej, nu är även kängus bilder med i albumet. Och no offense ni andra men dom tar nog ändå dagens gullighetspris.

  • Telis

    nenne, fy tusan vad jobbigt det låter! Hoppas det hjälper med akupunktur!

Svar på tråden Livets stora och små frågor