• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    Lapinette skrev 2009-05-05 13:55:41 följande:
    Funderade också på vart de andra tjejerna tagit vägen. Kanske hinner de inte hänga här lika mycket sen de fått barn?
    Men det går juh hur bra som helst!
  • Lapinette

    Eller så känner de att de inte har så mycket att tillföra?! Samma sak är det på FL ... vi är ett gäng som har gått igenom inseminationer, IVF, FET ... och plopp, plopp blev den ena och den andra gravid och nu skrivs det jättesällan där.

  • Fru E

    Samtidigt lite trist om man inte kan fortsätta prata även när bebbarna har kommit.....

  • Piggelin1

    Ni som kämpar med ivf, jag nämnde ju häromveckan min kompis som kämpat i drygt tre år & nu är gravid i 23-24:e veckan - de lyckades på sin femte ivf. Först hade de sagt att tre försök fick räcka & ställde sig i adoptionskö, men sen blev det ett par till eftersom kötiderna för adoption är så långa & nu är hon som sagt gravid! Såååå himla glad för hennes/deras skull!

  • Lapinette

    Men det är ju det som gör den här tråden så unik. Vi fortsätter stöta och blöta trots att vi är i olika delar av barnprocessen.

  • MSW
    Lapinette skrev 2009-05-05 14:06:06 följande:
    Men det är ju det som gör den här tråden så unik. Vi fortsätter stöta och blöta trots att vi är i olika delar av barnprocessen.
    Och man i stort sett kan fråga vad som helst och få ett (bra) svar!
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-05-05 14:06:06 följande:
    Men det är ju det som gör den här tråden så unik. Vi fortsätter stöta och blöta trots att vi är i olika delar av barnprocessen.
    HALLELLELUJAAAAA!
  • FruCicci

    Ja, Victor har verkligen blivit en stor kille. Nu kissar han på pottan med, jag är så stolt, fånigt va?! Skit duktig. Somnar själv på kvällen med!

    Jag älskar denna tråden, den är helt fantastisk. Jag ventilerar hellre med er än med mina vänner. Jag tycker det är helt otroligt vilken fin gemenskap vi har funnit! Trots alla medgångar och motgångar... det är ju snart 3 år sedan vi staratde! Galet!

    HAllelujaaaaaa från mig med!

Svar på tråden Livets stora och små frågor