• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Nytt foto på sockerpinglan Amanda från Göteborg finns nu också i albumet.

  • Telis
    Piggelin1 skrev 2009-05-05 13:34:05 följande:
    Kan inte låta bli att länka till ytterligare en über-stylad lägenhet Ingen bebis denna gång, men däremot siluetten av en person www.alvhemmakleri.se/index.php
    Nej men jag blir galen! Jag vägrar att köpa en sån där lägenhet.
  • Lapinette

    Helt otroligt vad man gillar att lägga fram saker inför lägenhetsförsäljningen i Göteborg. Tycker det istället är tvärtom på de annonser man ser här i Stockholm. ALLT är borta! Har varit på visningar där jag undrat om det verkligen bor någon i lägenheten då det inte ens finns en byrå/garderob att förvara kläder i.

  • MSW

    Fick tid på vårdcentralen vid 15.40!

    Nu ska jag titta på stajlad lägenhet, och stora barn!

  • Telis

    Lappis, ja det har du helt rätt i! Jag vet att vi var och tittade på en lägenhet där det inte fanns en bokhylla, inte en tv, inte en byrå och i köket bestod överskåpen av två överskåp som var kanske 50 cm höga. Vad gör man i en sån lägenhet? Man kan ju knappast bo i den.

  • Piggelin1

    Tror jag nämnt det innan, men det känns som om det är denna mäklaren plus ngn till som kör med denna über-styling - men just denna är verkligen "värst", vet ingen som klår dem...

    Japp, det var det jag också funderade på, om mannen ingår - undras om han är snygg? Lite svårt att se - undras om man kan få kika närmare om man bokar in sig på visningen??!

  • MSW

    Men lappis, är det inte nästan lättare att tänka in sina möbler om det inte är topstajlat? Tycker jag det känns som, men har inte stött på varken ena eller andra "på riktigt"..

    Korkat att ta en massa bilder på detaljer också!

    Dessutom stod det något om "Trevlig fengshui i sovrummet" när de visade en spegel på bilden, enligt min erfarenhet "tycker" inte feng shui att det är något bra med speglar i sovrum..

    Victor är verkligen stor och verkligen vithårig, men så sööt! Stämmer in på Amanda med, förutom det vithåriga då!

  • Lapinette

    Telis - har varit förbi (när de visa lägenheter på vår gata) där jag hörde par som diskuterade just frågan om var man ska placera sina saker för det fanns ingen förvaring what so ever i lägenheten och självfallet var nästan allt urplockat så att den skulle se så stor ut som möjligt.

    Piggelin - mannen borde ju finnas där om man går på visningen så man kan fråga honom om han är bra på fönstertvätt, meck med saker som gått sönder etc. Antar att han är en slags hustomte?

Svar på tråden Livets stora och små frågor