• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

    Izzie - du har en poäng där... gadda ihop sig med fegisar är nog inte bra...

    Sweetan - låter en sanslös arbetsnarkoman som försöker dra igång alla projekt samtidigt på alla fronter... *pust och stön* hoppas att ni "landar" lite när ni sätter er i riktigt möte

  • Tinga

    Telis - såååå härligt att höra att det både blev ET och eskimåer idag! Jag sprack upp i ett stort leende när jag läste det, så maken undrade vad det var som var så trevligt. Stor kram och så har jag reserverat min vänstra tumme till dig den närmaste tiden.

    Muggles - hoppla pålle!

    BS - usch, vad jobbigt med evighetshosta och förkylningstrassel. Skönt att Iris kan gå på dagis imorgon iallafall.

    Izzie - bilar är verkligen bara ett hål att stoppa pengar i. Vilken händig kvinna du är, som lyckades fästa upp ljuddämparen så pass att du kom hem! Kjolen jag har finns som sagt i mitt BT-galleri och toppen finns på följande länk (ursäkta ni andra att jag tjatar ): www.tintinstyle.se/system/search/product.asp&c=109&page=5&rnum=51

    Koko - vad bra att du både fick tack och kompensation för besväret. Vi hade problem med en Gallerix-butik för några år sen och när maken kontaktade deras marknadschef fick vi en värdecheck på 500.- . Helt ok! "Klagar" man bara på ett konstruktivt och vänligt sätt brukar man ofta få bra svar och åtminstone viss kompensation, är min erfarenhet.

    Cicci - vad skönt att du fortfarande är stor och tjock!

    Sweet - det där verkar inte vara någon trevlig samarbetspartner! Snacka om att vara usel på ledarskap, när man börjar med att totalt platta till en nytillkommen. Hoppas att ni kan ha ett bra samtal, så att hon kan förklara vad hon verkligen menar. Det är ju inte lätt att ha en framtida relation med henne, varken på jobbet eller privat, om detta är hennes normala sätt att uttrycka sig.

  • viktualia

    måste förresten fundera över vad som hade hänt om ni inte hade funnits i min tillvaro?!?! med risk för att bli gråtmild.. men allvarligt... den här tråden är verkligen en riktigt säkerhetsventil och jag är så tacksam över att ni finns och att mitt nojjande har nånstans att ta vägen!

    *lovar att hålla er i handen när jag hoppar*

  • sweetstreet

    Tinga,
    nej vi far se.
    Nu ar jag lite forvirrad men hoppas det loser sig imorgon.
    Well well....

    Izzie,
    glomde saga att jag ocksa tycker det var valdigt bra av dig att fixa bilen sa som du gjiorde!

    Kokosen,
    ingen stress over mailet!!!

  • Ore

    Wiiiihiii, Telis. Håller tummarna, no questions asked... Och 20:e är om 16, snart bara 15 dagar... Ännu mer wiiihiii!!!

    Izzie: Också grymt imponerad över att du lyckades fixa till bilen och komma hem. Jag hade ringt maken, svärfar eller pappa... (Tyvärr är det bara mina manliga anförvanter som kan meka med bilar). Kul att M:s första dag på dagis gick bra!

    Sweet: Hmm, ska man alltså bara jobba med det man redan är bra på? Hur ska man då bli bra, bredda sig etc? Låter litet larvigt från hennes sida.

    Skulle skrivit mer, men maken behöver datorn. Hans trasig...

  • muggles

    Page: det hände mig också idag - på jobbet! Inte bra. Var tvungen att stänga av ljudet men det kan jag inte ha avstängt jämt. Irriterande

  • Grodan12

    Håller också tummarna Telis, vilken härlig nyhet!

    Tack för förlossningsberättelsen AM! Känns det lika omtumlande när knyte nummer två och tre kommer ut jämfört med första gången? Lät så mysigt med Livia och hennes lillebror!

    Hoppas du får lite klarhet imorgon Sweet hur kollegan egentligen menar.

  • muggles

    Ja glömde det förut - underbar kommentar från Livia. MIN. Hehe.

Svar på tråden Livets stora och små frågor