• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    Åh, telis, jag har suttit en lång stund och bara smält nyheten... 1000 kramar och lyckönskningar härifrån också!!!

    BS - Helt klart jobbigt med era förkylningar också, du och Mrs B kan nästan bilda klubb.

    nenne - Nancy låter som en supermysig katt! Men fattas bara annat när hon får bo hos er!

    muggles - Hahahaha, underbart, låter som rätt medlemsskap för dig.

    Nu ska jag ta tvätten och sen sooova. Kram på er!

  • sweetstreet

    Hm vet inte ifall jag orkar besrkiva mailgrejen med "samarbetschefen". Risk for att det ar lite komplicerat o langt...

    I mkt kortfattad summary ar det sa att hon liksom bara forutsatt att jag gjort typ 100 saker redan i prjektet trots att jag officiellt ska ha mitt forsta mote med henne imorgon och da borja med den del av forskningen som ska utforas i hennes labb. Men bara nu i helgen fick jag typ 10 mail om saker hon bara skriover att "by now you should have....blablabla..."

    och en av dem var ngt jag skulle bestalla idag senast pga av att hennes assistent sedan drar pa semster och da kan detta inte bestallas. Vilket skulle innebara att hela prjektet delays till slutet av manden. Inte bra saklart, MEN hur kan man skcika ett sadant mail vid 22-tiden en lordag!?!?!?! OCH saga att detta maste vara fixat idag mandag vilket ar dagen INNAN jag officiellt borjar jobba hos henne?
    nar jag skrev att jag kunde forsoka att hinna med att kolla detta till idag men att jag var lite osaker eftersom jag aldrig jobbat med just denna metod forr sa fick jags varet att "jag kasnke borde valja ett projekt dar jag kan bidra med min egen expertis, och att hon ev skulle kunna ta in en annan att gora det jobb dar jag kande att jag itne hade tillracklig erfarenhet" Alltsa hur tolkar man DET????
    Ar hon bara "vanlig" och vill saga att jag inte maste jobba med den del av projektet dar jag itne har erfarenhet, eller ar det en PIK att jag borde jobba med ngt jag kan?
    Well well. jag svarade att jag mer an garna jobbar me den del av projektet som var tankt fran borjan MEN att beslutet saklrt ar hennes om hon hellre vill ge det till ngn mer erfaren. It's her call.... Hon svarade aldrig pa det mailet....
    Idag kollade jag anda upp det som behovde kollas och mailade henne och berattade vad som skulle bestallas. och da horde hon av sig och tyckte det var jattebra! MEN jag vet fortfarande itne ifall hon hellre vill att ngnannan ska gora jobbet i slutanden.
    jaja, imorgon ska jag traffa henne.....
    Far se da vad som hander.

  • _koko_

    Tvätten får vänta lite till, ni hann ju skriva så mycket under tiden!

    Vinkar till cicci - heja maken din!

    sweet - Ska svara på ditt mail i övermorgon, i morgon sitter jag inte vid någon dator på hela dagen om det blir som jag tänkt.

    izzie - Kul att det gick så bra på dagis!! Men grymt surt med bilen!

    Ang reklamationer fick jag idag en värdecheck på 50 kr från arla (jag reklamerad ju läckande mjölkpaket i förra veckan), tillsammans med ett tackbrev. *nöjd*

  • muggles

    Sweet: eftersom jag personligen är lite paranoid skulle jag ha tolkat det som en pik att jag borde ha jobbat med ngt jag kan. Men det är inte alls säkert att det är så hon menar, för jag tolkar ofta fel. Helt rätt att ta upp diskussionen med henne. Om hon nu är arb.narkoman och stressad själv så kan tonen bli hårdare än vad som var menat.
    Ha, jag som höll på att gissa Abyssinier men så raderade jag för jag tänkte att det säkert var helt fel, jag som inte kan så mkt om raskatter...

    Cicci: härligt att höra ifrån dig!

    Izzie: grattis till lyckad dagisstart!

  • muggles

    Piggelin: du har gallerilänken inboxad. Jag har den själv i inboxen från Vickan en gång i tiden, bra att ha där...

  • Page

    Oj, skulle logga in för att gratulera Telis och för att titta på bilderna på Ella, men kom av mig då det helt plötsligt kom ljud från BT. Kom av mig lite grand faktiskt...

    Hur som helst...Grattis Telis, många tummar kommer säkert hållas för er skull.

  • muggles

    Jag får inte glömma bort att rida idag då, jag som är så tankspridd!

  • sweetstreet

    Jag tror ocksa det var en pik.
    fast jag tar faktiskt inte at mig. Hon vet att jag itne har den erfarenheten. det gick vi over pa intervjun samt det finns pa mitt CV. Grejen ar bara att jag tycker det ar sa onodigt att det ska bli shar innna jag ens borjat jobba for henne! galet! :o

    men men ibland kan ord i textform vara svart ocksa. lattare att prata om saker nar man ses IRL och kan avlasa kroppsprak tonfall etc...

    Sa vi far se imorgon.

Svar på tråden Livets stora och små frågor