• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Sweet - trist med konstig ny chef. Hoppas det reder ut sig!

    nenne - vad gulligt det låter med Nancy! Själv fick jag en liten stund med brorsönernas kanin i torsdags. Han rullar ihop som en boll och njuter när han blir klappad. Kaninen fyller 10 år på min födelsedag... gammal gubbe m a o.

  • sweetstreet

    Moahahaha! Sag att just det ordet rimmar med skoj nar man skriver pa en dator utan svenska bokstaver....

    Vaaaldigt roligt va....?!?!?

  • nennesjuttioåtta

    heeejjjj sweetiieeeee!!! *viftar frenetiskt*
    Inte ofta vi har gröna pluppar samtidigt!

    Skumt mail, men vi vet ju alla att skrift kan tolkas väääääldigt olika mot så som det var tänkt av den som skrev... Så det är säkert ingen fara!

    Härligt med Ella på G att göra ALLTING på en gång!!!

  • sweetstreet

    Lappis,
    ja det kanns lite smasurt.
    Det jobbigaste ar att jag "kanner" hennne lite utanfor jobbet ocksa for hon rakar vara tillsammans med en av mina kompisar. Sa jag vet ju att hon ar arbetsnarkoman och aldrig aldrig aldrig kan slappa jobbet. jag hoppas nu att OM det blir komplikationer pa jobbet med henne att de inte gor att det blir svart att umgas med min kompis pa fritiden. Det KAN ju bli sa....

  • sweetstreet

    Nenne!!
    HEEEEJ!

    Vad myyysigt att lasa om Nancy!!!

    och detta med chefen, ja vi far se hur det gar.
    Idag ska jag ha mote med min riktiga chef for forsta gangen sedan jag borjade har.
    Han har varit i Europa i 2-3 veckor for hans mamma var sjuk och gick bort. Begravningen var i forra veckan. Nu ar han tillbaka. Far se vad han sager om det hela ocksa. Men det kanns dumt att ta upp "negativa" saker nu nar han just begravt sin mamma. Hm, ska fundera lite pa hur jag sak ta upp saker o ting....

  • nennesjuttioåtta

    jag tänkte på en sån där boj man gör om man drar ner byxorna och rullar ihop som en boll och tippar uppochned i vattnet. *skvimpskvimp*

    Skoj boj!

  • Ore

    Nenne, din fantasi är utomordentligt bra. Så långt tänkte inte jag, jag satt mest och funderade över vad boj innebar, men litet längre fram förklarade ju Sweetan det.

    Själv sitter jag och väntar på att kexchokladenergin ska kicka in, så att jag kommer vidare...

    Jag fick faktiskt beröm, för att jag blivit klart med allt tråkjobb i samma fart som min föregångare, trots en hel del krångel! Fast jag har ju den sista, litet mindre bråttoma, biten kvar. Men efterom jag har inskrivning imorgon fm, långt möte på em och är ledig på onsdag, är jag nog piskad att vara kvar och göra klart det idag...

Svar på tråden Livets stora och små frågor