• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    Am igen, så det är inte säkert det är någon Hektor? "Vad" är han då? (behöver så klart inte svara om du inte vill)
    Skönt att inte såret känns så illa som du trodde!

  • Fru FruLLan

    Just det
    Lappis:
    jag tycker du ska låta din make bestämma! Han verkar ha den bästa iden tycker jag
    tror helt klart flaskan är färskvara och mår nog inte aaaaalssss bra av att stå tills på lördag
    så korka ur du!

    Okej det är inte bokat med FET än. Men Skönt att DU iallafall har kommit fram till ett beslut som känns bra för dig att köra på. Alltid jobbigt att tveka och vela inför saker.

  • Fru FruLLan

    Åhhh
    jag blir så varm i hela kroppen av att läsa att hektor (ja han får heta det tills vidare) vill sova OVANPÅ.
    Åhhh
    vad super duper mysigt!

    Minns hur det var och ser såååå fram emot det hela!

    och vad underbart att Livia regarerade så härligt och spontant!

  • MSW

    kom juh av mig alldeles!

    BS: STORA kramar! så hemskt när de blir påkörda!

    Snaily: Vicken söt vovve! Ser ut som en livsnjutare, som bara äter och sover! Men det ändras kanske!

    Ringde hussäljaren igår, vilket inte gav ett skit, så för tillfället är jag bara irriterad på allt ihop! Han skulle försöka ta tag i det (för sjuttioelfte gången) förhoppningsvis menar han det denna gången!

    Valborgs på er alla!

  • Liten med Mindre

    AM - grattis igen! Sitter här med tårar på ögonkanterna. Så ovanligt! Skönt att syskonkärleken åtminstone fick en bra start.

    FruLlis - jag hejade på en 1 veckas förra veckan - håller med om att de är yttepytte små. Och när Mindre var "ny" kunde jag inte fatta hur föräldrar kan glömma hur små deras barn varit.
    Det blir väl så när man växer med dem varje dag.

  • snaily

    Stort grattis till AM och stort välkommen till Hektor!! Vad skönt att det gått bra! Härligt med välkomnande av syskonen också!

    Lappis - vill oxå ha din chef!

    MSW - han är ju bara drygt en vecka gammal så förhoppningsvis blir det lite mer fart sen Han går under arbetsnamnet Korven än så länge.

    Nu ska jag överge datorn och shoppa loss på Lundhags rea!

    Ha en superduper Valborg allihopa!

  • sweetstreet

    Men AM vad härligt!
    GRATTIS!!!
    jag sitter också här med tårar i ögonen.
    Haha, minns mitt eget snitt även omd et blev lite mer dramatiskt än ditt p g a att förlossningen startat och dessutom kommit rätt långt (förstod jag efteråt)
    Men minns att jag när jag låg på uppvaket tänkte att "oj alla som kommer in här sådär lugnt och pratar emd en läkare måste vara sådana som SKA snittas snart." Det verkade så lugnt och bra. Som du säger att liksom bara checka in och förberedas lugnt och metodiskt. En annan hade ju full fräs och värkar under tiden....

    Skönt att de fick till ryggbedövningen också. Lite läskigt när man inte vet om det verkligen sak gå eller ej. Själv hade jag sådane enorm frossa och skakade så mycket av mina värkar att jag aldrig trodde de skulle få in nålen rätt. Minns att en av sköterksorna (eller läkarna vad vet jag...) höll mig om axlarnaoch försökte få mig att fokusera på hennes ansikte. Hon pratade en lugnt och liksom nästan lite hypnotiskt för att få mig att andas och slappna av hyfsat. Men så minns jag att känslan när bedövningen tog var underbar! All smärta försvann verkligen bara. I ett kick!

    Åååååå AM vad underbart med er lille!
    Tänk att Livia tog det så bra också! Mysigt!
    Nu får ni rå om varandra och mysa ordentligt den närmsta tiden.
    Pch 3,5 kg är väl itne så litet egentligen?? Är inte det typ normalvikt?? Även om jag vet att bebisar nuförtiden blir tyngre och större. Men tror fortfarande att dryga 3 kg är rätt normalt???
    Fast visst det KÄNNS ju fruktansvärt litet!!! För en själv alltså!
    Haha, Lill.Skruttan vägde ju bara 2,1 när hon kom, vilket var stort för hennes ålder....
    Men nu idag när jag ser bilder kan jag inte FATTA att hon var så liten! Och att man själv ens vågade hålla henne!!!!
    Idag är hon ju värsta stora knubbisen!!!!

    Kraaam nu och njuuuut!

  • sweetstreet

    Lappis!
    Korka nu upp Pållen efter rean!!!!!!

    Och ha en skön långhelg!

  • Frejis

    Grattis A M! Vilken förlossningsberättelse det är trådens första planerade kejsarsnitt om jag minns alla och allt rätt. Och välkommen till världen lille kanske H!
    Skoj med Livias spontana reaktion och att han vill sova ovanpå någon (kanske för att han är kille eller? )

    Liten - vad bra att operationen gick bra. Måste vara skönt att ha den gjord när du ändå var på väg.
    Mindre måste vara supersöt i sina små röda kläder.

    Muggles - Autisten, grrrr, vilken kollega och desto värre, vilken chef. Blä! men det förklarar väl varför vissa män avancerar så fort... tycker att det är ytterst orättvist och irriterande. Men det går kanske att motverka Autisten med lite kvinnlig list? Några uppgifter som du absolut "behöver" hjälp med eller någon annan benkrok?

    BLivande - vilken historia med makens simmare, helt otroligt. Blev så glad när jag läste det. Vi får kanske läsa på om ett lyckligt slut (=med plus) om ni jobbar på under ÄL-tider

    Brudsommar - bra att ha fått remisser

  • sweetstreet

    FruLLan!

    Hahahaha!!!
    Jo jag kan sakna DIG också gumman! TROTS att i aldrig setts!!!!!!!
    Men det är bara så med er gullisar i denna tråden! Man saknar er när man inte hänger här.
    Jg hade såååå gärna velat träffa dig och Borren! Och snart Borrens syskon!
    Förresten hur gjorde du med köns-ULet? Blev det något eller har du nu kommit till ro med att du inte vet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor