• Cltsp

    50-tals bröllop fortsätter...

    Hej brudar. Jag gjorde en ny tråd eftersom den gamla var stängd för svar (igen).

    Hur går det för er?

    Imorgon ska jag ta med mig klänningen till sömmerskan och hoppas att hon kan hjälpa mig att sy upp den lite så underkjolen syns under (jag vill ju hemskt gärna visa den underbara kjolen från vivien!) och ev. sy dit axelband.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-26 10:43
    Länktips:

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.html

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

  • Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...
  • SweetSun

    frågor är helt ok ;) Fast jag kan nog tyvärr inte komma på om jag sett nåt liknande nånstans..

  • LillEm

    MaLevi: Jag är ledsen men jag har nog inte heller sett en sådan klänning.

    SweetSun: Vilken datum är det som den stora dagen är? Jag har för mig att du gifter dig en vecka före mig. Jag är säker på att det kommer att bli en jättefin dag och att du kommer att vara megasnygg.

    Jag lämnade in min klänning och bolero innan påsk till sömmerskan och det var nog tur för hon hade fullt upp med balklänningar till studenten.

  • MsCottongrass

    Jag är inte nöjd med den underkjol jag har köpt från Dreambride. Det verkade så bra med tyll i ivory, men den var inte så bekväm så jag skulle vilja hitta ett alternativ.

    Är det någon som har några förslag? Jag letar efter en underkjol i knälängd med mjukare tyg/kantad tyll.

    Jag har kollat hos Vivien, men de är rätt dyra, (krit)vita och jag vet ju inte om de passar. Är det någon som har en? Är det "fluff" runt fållarna, eller ser jag i syne?

    Någon som vill sälja sin underkjol?

    Kan tänka mig ivory eller någon annan ljus färg (min klänning är ej vit utan natur). Jag är ute efter en klassisk 50-talsstil med vid knälång kjol.

  • LillEm

    Jag tror att de flesta av oss på denna tråd har en underkjol från Vivien . Jag har en vit till min klänning i ivory och jag älskar den. Den är både stor, vid och väldigt fluffig. Jag vill tyvärr inte sälja min men även om du tycker att det är mycket pengar så kan jag rekommendera att köpa en iallafall, de är helt underbara.

  • Junebug

    Vad spännande att det börjar dra ihop sig för er nu! Själv har jag 1 år och 3 månader på mig att hänga här innan det smäller.. (haha vad patetisk jag känner mig nu).

    Kan ni inte lova att ni skriver allt om era bröllop här och lägger upp massor av bilder sen, så jag har får lite inspiration att klara mig på sen när alla ni gifta kvinnor slutar skriva här? :)

  • Oneesan
    Junebug skrev 2009-04-21 17:37:36 följande:
    Vad spännande att det börjar dra ihop sig för er nu! Själv har jag 1 år och 3 månader på mig att hänga här innan det smäller.. (haha vad patetisk jag känner mig nu).Kan ni inte lova att ni skriver allt om era bröllop här och lägger upp massor av bilder sen, så jag har får lite inspiration att klara mig på sen när alla ni gifta kvinnor slutar skriva här? :)
    Vi bestämde oss för att gifta oss i oktober 2007 så jag har också hängt här ett tag. Men plötsligt har ändå dagen kommit
  • Oneesan

    Lyckades också få tag på en sångerska idag. vi ska gifta oss borgerligt i rådhuset så jag tyckte vigseln blev lite kort och har funderat hur den ska förlängas. Det enda tråkiga är väll att att hon inte kan spela något instrument så det får bli acapella.

    I morgon tänkte jag iaf prova att sy, ska bli spännande att äntligen kunna lägga ut någon bild, fast man får stå i ett lakan

  • MsCottongrass
    LillEm skrev 2009-04-21 17:32:51 följande:
    Jag tror att de flesta av oss på denna tråd har en underkjol från Vivien. Jag har en vit till min klänning i ivory och jag älskar den. Den är både stor, vid och väldigt fluffig. Jag vill tyvärr inte sälja min men även om du tycker att det är mycket pengar så kan jag rekommendera att köpa en iallafall, de är helt underbara.
    Ok... kanske någon annan som vill sälja? Hyra ut?? *värt ett försök* ;)

    Så hur är vivien-underkjolen i tyget, är det mjukt och skönt mot kroppen? Den jag köpte var lite statisk och stickig. Kanske kan fixa det, men det kräver lite arbete vid symaskinen.
  • SweetSun

    Jag gifter mig den 16:e maj!

    Jag lovar att lägga ut maaassor av bilder sen

    Jag älskar också underkjolen! Vid och fluffig!Och mjuk! Men liite tung kan jag tycka. men det sitter ju superbra så ingen risk att tappa den

    Sitter med festprogram och trixar, men datorn jäklas med mig lite så jag hoppas det blir bra.

  • LillEm

    SweetSun skrev 2009-04-21 19:16:49 följande:


    Jag gifter mig den 16:e maj!Jag lovar att lägga ut maaassor av bilder sen Jag älskar också underkjolen! Vid och fluffig!Och mjuk! Men liite tung kan jag tycka. men det sitter ju superbra så ingen risk att tappa den Sitter med festprogram och trixar, men datorn jäklas med mig lite så jag hoppas det blir bra.
    Ha, ha, vi satt oxå och jobbade med festprogrammet igår. Två av mina kreativa vänninor ska hjälpa oss med festprogrammet så vi satt och spånade tillsammans. Svårast tycker jag att det har varit med bordsplaceringen men nu tror jag att vi äntligen är klara...
Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...