• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

    I år gifter vi oss! Wehii!

    MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

    MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

    JUNI
    18: Stella2009, Grekland

    AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

    OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

    DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

    Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • hummle

    skille: åååå så kul o mysigt

    äntligen: håller tummar här m

    teapot: vilken fin ring klart kuverten kommer bli kalas till era kort som e SÅ otroligt fina.

    jo jag kommer in i jobbet snart, men e ju van o gå hemma o ha koll på allt här. nu ska jag ha koll på allt här hemma o jobba, puh hoppas d går. jaja... övningskörde oxå o spännde mej nått otroligt. varför ska d se så lätt ut o köra?! o vara så svårt?

    ihelgen gifter sej ett par bekanta o jag e så förväntansfull, ska bli kul.

    sweetsun o myrmor : 5 dagar kvar!!!

    danielaa: ja hur går d m tårteriet?

  • Danielaa

    Tårtan ja... Inte fått tag i dom än, bra påminnelse att jag ska ringa igen NU! Börjar bli "lite" stressad...

    Teapot: Får vi se smakprov på dom tjusiga kuverten?

  • Tx2

    Sweetsun och Myrmor: Inte många dagar till ni oxå blir fruar!!!

    Hummle: Vad bra att du kan arbetsträna lite så du inte får en chock.

    Danielaa: Du har gott om tid!!! Vi beställde inte våra tårtor förrens fyra dagar innan.. Finns en stor risk att du inte kommer att ha en skön semester utan bara stressa upp dig för bröllopet.

    Skille: Vad kul med baby-visningen idag. Förväntar oss att få se bilden på osndag.

    Sweetsun: Kul med baby-tillverkning. Och det bästa är att man kan träna en hel del innan

    Insåg att det kommer dyka upp en massa småttingar i min närheten från och med i sommar. Blir perfekt att få gosa lite o sedan lämna tillbaka när dem börjar låta el lukta

    Håller tummarna Angelican!

    Snart skall jag träffa en av tärningarna och få hennes bilder. Har jag tur så får jag även en film från vigseln då en av tärningarna tog hem bandet till hennes föräldrar i helgen och dem förde över det till en dvd för mig. Hon hade sett på den och den var lika bra som hon mindes (kanske några fler tårarna när hon tittade på filmen) men jag vet inte om jag törs se på den. På ett sätt är det skönt att minnas den som jag gör och tänk om filmen visar en helt annan känsla. Men samtidigt hade det varit kul att få höra sången, se om "tärningens" ben skakade när hon läste osv.

  • Myrmor

    Hallå tjejerna!

    Sååå mycket att kommentera, har läst allt dagligen men inte hunnit skriva.

    Mysigt med bebbe-look & bebisplanering, är sååå ledsen att jag missade baver, messa gärna över videon till mig med!

    Snygg ring tekannan, ser nästan exakt ut som min (vi har god smak ).

    M2009: gott att höra att livet leker för digm, det förtjänar du!! kram!!

    Bridezilla (sorry menar danielaa ). Tagga ner på stressen lite, det är lååångt kvar! Tårtan fixar sig, var sak tar sin tid, andas lugnt! .

    Här är kaos. Min mormor som lades in på sjukhus i torsdags är nu döende och det vänder såklart upp o ner på allting. Mycket stress, gravidhormoner, ledsenhet och skräp! A är en klippa dock, och vi kör på som tåget med våra planeringslistor och försöker ta en timme i taget, men det är tufft nu. Kommer troligen förlora henne också innan veckan är slut, och därmed har 18% av min släkt dött inom ett halvår, känns lite ensamt..

    Nu ska jag försöka sova några timmar, imorgon är det dags för rutin-ultraljud och mera bröllopstjosan! Vi ses på fikan på onsdag.

    tx2: Har kikat bättre nu och lånar gärna vit sjal, coursagenål och korgar. Ta med på onsdag så blir jag grymmeglad! Tack, du är en hjältinna!

    kram på er!

  • Danielaa

    Myrmor: Jättetråkigt me din mormor... Skönt att A finns me dig nu!

    Tx2: 4 dagar innan? Ooooj... Vill helst ha beställt NU...!

    Var beställde/beställer ni andra era tårtor? Går ju å hitta lite varstans om man e beredd å betala 65 kr/bit vilket jag tycker känns rätt onödigt?

    Nää.. nu e de natti natti!

    Puss å kram/ Bridezilla

  • Tx2

    Myrmor: Vad tråkigt med din mormor. Men om du vänder på det så har du 82% i livet. Plus att du utökar din familj rejält i helgen.

    Bridezilla: Dem behövde inte ha beställningen tidigare då vi inte hade speciella bröllopstårtor. Ica maxi 20 bitar för 320:- och Steinbrenners för allergikerna som kostade ca 40/biten.

  • Teapot

    Myrmor, stor kram till dig - till er. Det är mycket nu, hoppas att veckan blir en bra vecka. Det är ju ni på lördag!! (förresten, angående ringen så är det ju så att great minds think alike som man måste få säga ibland )

    Sweetsun också, sååå nära!!

    Daniela, det ordnar sig med tårtan såklart! Vi beställer vår genom cateringfirman och de samarbetar med Maleviks kakhus i Särö. Säkert skitdyrt för jag har inte hört några priser, men vi får ganska fin rabatt på maten så det får väl väga upp!

  • SweetSun

    här är det stressigt sista veckan! Igår var vi på fotografmöte och provfotografering, sydde lite löpare och köpte det alkoholfria.

    Idag ska jag åka och köpa satinband till klänning och bukett, städa huset och vara hos frissan!

    Imorgon ska jag jobba, skriva ut alla festprogram, samt bränna skivor..

    På torsdag kommer väninnan som skall göra buketten, då ska vi jaga blommor och köpa det, det ska köpas all alkohol och akk mat (nattamaten) snacks dricka o.s.v.

    På fredag kommer väninna nr 2, vi ska försöka hinna shoppa lite, pynta lokalen och bjuda släkten på grillning.

    Så lördag morgon kommer vi vara HELT slut!

  • Tx2

    Mummel mummel, bridezilla-tjejerna ockuperar Peter... Men förhoppningvis har jag bilderna om några dagar.

    Sweetsun: det kommer att gå jättebra, speciellt när ni får lite hjälp. Verkar som om du har koll på läget. Sätt familjen på att fixa grillningen på fredag så ni kan få andas ut lite.

  • hummle

    myrmor: *kramar om* skönt att du har A som finns där

    sweersun: hejar på tx2:s förslag om att familjen kan fixa grill så ni kan NJUTA o ANDAS

    daniella: (vägrar kalla dej zilla ) förstår att du vill ha tårtan avklarad så du kan släppa d samtidigt som man inte vill lägga en förmögenhet just där.

    tx2: nämen vad säger du, har d ockuperat honom?! visst känns väntan sååååå lång. fick oxå massa bilder från höger o vänster men vad gjorde d när jag väntade på "BILDERNA"?! men när jag fick d, åååååå, blev förälskad på nytt o bilderna levererade(?) d jag/vi kände o känner för varann... han hade verkligen fångat oss o andan. väl värt väntan nu så här i efterhand men då, gisses!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!