• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

    I år gifter vi oss! Wehii!

    MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

    MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

    JUNI
    18: Stella2009, Grekland

    AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

    OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

    DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

    Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • Tx2

    Ja, om T kommer tillbaka någon gång. Han har nog fastnat hos grannarna. Konstigt nog så fick jag inte öppna dem själv..

    Tack! Det var en helt underbar dag! Är otroligt glad att dagen blev som den blev, kändes som att den speglade oss väldigt bra. Och att vi kunde vara avslappnade och verkligen njuta av varenda minut. Minns större delen av dagen. En del oväntade saker (tex fick vår två-åriga brudnäbb rampfeber så ingången blev lite annorlunda än tänkt men det det blev jättebra och satte nivån) En bonus var att vi även fick en bröllopsmarsch på nyckelharpa spelad, som min svärmor hade skrivit för 15 år men inte fått spela. Massa bra saker.

  • Tizia

    Hej alla !
    Nu är man fru då =)Helt overkligt !
    Ville bara säga hej till er alla och GRATTIS till Tx2 =)
    Hinner tyvärr inte läsa igenom allt jag missat, men vi får ta en fika snart =)
    Trött efter en fantastiskt rolig och lyckad helg, nu ska det bara packas och iväg på resa !

    Ha det jättebra allihopa så hörs vi!
    Kram
    Fru B =)))))

  • SweetSun

    tx2; grattis åter igen! Som sagt, va mysigt att sitta med presenterna och äta tårta och sådär!

    Nu har man bara 11 dagar kvar!

  • Teapot

    Tx2 & Tizia - låter som era dagar blev till den dröm man själv hoppas på! Underbart!!! Är sååå sugen på att se bilder eftersom jag inte kunde se någon av er live.

    Angelica, du ser det ordnar sig säkert med maten! Håller tummarna för att ni faller för varandra, Restaurangskolan och ni Annars kommer jag med kastrullerna i högsta hugg

    Själva håller vi på att knåpar på bröllopshemsida, riktigt spännande är det! Men än så länge har vi bara ett "skin" och en provisorisk text som jag stör mig på, svensklärare som jag är Men det kommer bli sååå fint!!

    Hoppas alla får en härlig dag, trost regnet. Och Tizia, arrivederci & bon voyage (hehe, pardon my italienska/franska)!

  • J D

     


    Tizia skrev 2009-05-04 23:29:30 följande:
    Hej alla !Nu är man fru då =)Helt overkligt !Ville bara säga hej till er alla och GRATTIS till Tx2 =)Hinner tyvärr inte läsa igenom allt jag missat, men vi får ta en fika snart =)Trött efter en fantastiskt rolig och lyckad helg, nu ska det bara packas och iväg på resa !Ha det jättebra allihopa så hörs vi!Kram Fru B =)))))

    Grattis!

  • hummle

    baver: 4 DAGAR KVAR!!! tamtammtadam

    teapot: tack för erbjudandet om pyssel-hjälp än så länge har jag inte tagit mej i kragen. vill ju att d ska bli super så jag måste ha lite inspiration. själva tacken har jag skrivit iaf nu e d bara "skalet". va KUL m hemsida, hoppas man får kika sen.

    äntligen: nu håller jag tummarna för er att ni får t d m kock o mat t bra pris. tack för tipset om tejpen har nog nått sånt liggandes här bland mina pysselsaker. smart m text utskriven o bara skriva signatur sen me like

    danielaa: stackars liten då hoppas han e bättre idag. angående storlek på korten så hade jag nog valt a5 (13*18 som vi har på våra tackkort) lagom stort/litet tycker jag.

    sweetsun: jätte kul att få ett ansikte på ditt nick

    tx2: låter som en helt underbar dag fylld med massa minnen. o vilken måndag slår bröllopspresent öppning med tårta o bubbel? STOR KRAM

    tizia: ha en super trevlig resa o njut av er första resa som GIFTA (visst e d helt overkligt att man faktiskt e gift)

    skille: bra planerat så ni faktiskt kan njuta o vara lugna veckan innan.

  • Danielaa

    Tizia: STORT GRATTIS igen! Så spänd på bilderna!

    Baver: De drar ihop sig!! Har du lust å maila om tid å plats för vigsel osv så jag inte snurrar till de...? Vill ju såklart komma å titta på er!!

    Teapot: Kul me hemsida! Får vi se sen?

    Nån som har lust å ses för lite pyssel nån dag? Känns som jag borde komma igång lite me idéer för festprogram osv...

  • Tx2

    Vi skämdes lite när vi öppnade alla paket, alla har varit otroligt generösa. Vi fick tex bidrag som räcker till hela vår bröllopsresa. Plus en del upplevelser. Graverade global knivar. Haha, en present var jag tvungen att hämta hammaren och kofoten för att komma åt kuvertet.
    Skall jag nog ta tag i texterna i tackkorten.

    Danielaa: säger som Hummle. Ta A5-formatet.

    Baver: Fyra dagar kvar!!! Säg till om du behöver någon hjälp.

    Får ta en fika snart så jag får träffa er och bubbla lite.

  • Danielaa

    Tx2: Ooj, inga dåliga presenter ni fick! Va roligt!
    Hihi, en av upplevelserna e ju våran bröllopspresent till er!
    Men, kofot å hammare? Låter väl inslaget?
    Måste absolut fika snart så vi får lite extra FRUglow igen!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!