• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

    I år gifter vi oss! Wehii!

    MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

    MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

    JUNI
    18: Stella2009, Grekland

    AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

    OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

    DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

    Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • Teapot

    Verkar ha varit en lyckad dag igår!? Spännande med bilderna, men de kan väl inte bli annat än bra Så himla synd att jag itne kunde möta upp och höra om fotograferingen... var på ett riktigt skumt möte, kändes som att jag var på en audition för ett lärarjobb. Nåja, jobb måste man ju ha!

    hummle, skönt att det fixade sig med att hitta rätt till slut

    Tx2 och Molly, låter kul med bordsplacering och möblering tycker jag, sånt jag kan känna mig sugen på att pyssla med redan nu! Ska ni ha stora tjusiga tavlor med placeringen i lokalen som Tizia?

    Hörrni, solen skiner! Ha en underbar helg!!!

  • Tx2

    molly10: Så typiskt er att ta indierna när jag inte är där! Men men får bli grillat till den kombinerade lunchen o middagen. Synd om mig..
    Så mycket tycker vi inte om gästerna att dem är värda varsin chokladpralin...
    Aha, är det så man får plats i lokalen, man minimerar borden. Kunde du inte tipsat om det tidigare.

    Teapot: Skum intervju.
    Jag tror att vi kommer att ha en väldigt stor utskrift på vår cad-ritning som vi sätter upp på väggen.

    Här så har jag hunnit knäcka tummnageln helt Överväger nu att strunta i den franska manikyren och bara ha ett ljust nagellack. Och festprogrammet är nästan klart, väntar på texterna från våra föräldrar och sedan kan jag börja skriva ut dem och sedan använda den eminenta "vikaren".

  • Tx2

    Ett positivt är valsandet gick mycket bättre ikväll. Vårt trick är att inte titta på varandra! Är nog inte så vackert att se dock, så vi får hinta till några att börja dansa tidigt.

  • Äntligen 090822

    SB brudar ni har väl inte missat att första bruden ligger så vi kan se????
    Go girl super snyggt!! !! !!

  • Teapot

    Tx2, härligt att ni gör framsteg med valsandet Du ska se att ni klarar detta galant om sisådär två veckor!!!

    Kul att det verkar gå snabbt med bilderna för alla SB-brudar! Spännande...

    Idag har vi varit och beställt min ring! Känner mig nästan fånigt lycklig! Tror den kommer att bli riktigt fin, vi fick tillverka en själva eftersom den jag tänkt inte riktig fanns!

  • Tx2

    Vad kul med ringbeställning Teapot!

    Imorse blev jag klar med placeringskorten. Sedan var jag iväg och prata frisyr och smink. Ovant att se sig med kajal runt ögonen (säkert mer än 10 år sedan jag hade det) och festsminkad. Skall tillbaka senare i veckan och testa med en annan färg på ögonen. Sedan åkte vi iväg till fästningen med två av "tärningarna" och diskuterade tiden och upplägget där samt passade på att fika. Passade även på att kika i butikerna och nu har vi slappat i kuvösen o grillat. Och bett till vädergudarna. En massa mys idag!

    Och om två veckor är jag fru!

  • SweetSun

    Äntligen 090822 skrev 2009-04-18 11:57:05 följande:


    SB brudar ni har väl inte missat att första bruden ligger så vi kan se????Go girl super snyggt!! !! !!
    kan man se SB:n nånstans? Vore kul att se vad jag inte kunde göra! Eller nä.. jag blir väl bara ledsen och sur då..
  • Tx2

    Missade i min iver igår, tydligen inte bara jag som gifter mig

    Tizia, mindre än två veckor kvar för dig!
    Baver, mindre än tre veckor kvar för dig!
    Myrmor o Sweetsun, mindre än fyra veckor för er!
    Skille, mindre än fyra veckor kvar för dig!

    Angelican: Kan du skicka om länken till caketoppern som ni ville ha? Så kan jag kolla med tjejen i usa om du kan använda hennes adress så att den levereras dit innan mina tjejer är i NY.

    Förresten, är det någon av er som skall ha lite löshår? Funderar på att ev skaffa ifall det blir för lite när det är dags att sätta upp håret.

  • Teapot

    Tx2, låter som riktigt härlig helg hittills! Kan tänka mig att det känns ovant att se sig själv sådär riktigt tillpiffad ut, är lite rädd själv att det bara ska se roligt ut. Men de vet ju vad de gör och du kommer med största sannolikhet bli underskön!!!

    En liten ringfråga, S vill inte ha vigselring utan nöjer sig med f-ringen. Men vi har tänkt gravera in vigseldatumet i hans ring såklart. Hur ser det ut i era mäns ringar om ni gjort likadant? Just nu står det ju "Mittnamn 16/8 2008" och vi vill få dit "31/12 2009" också. Sätter man ett "&" mellan datumen eller? Jag föreslog ett hjärta men inställningen till det var lite skeptisk

  • Tx2

    Ja, jag gillade ju inte sminkningen först då det var för mycket kajal (enligt mig) men när lite försvann så kändes det mycket bättre. Och mina tjejer tyckte det var snyggt.

    Oj, det har jag inte tänkt på och jag skall ju lämna in hans ring i veckan. I hans är det likadant som S, tror att vi bara skriver dit datumet med bara ett mellanslag emellan.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!