• mammacatta

    Äntligen Fredag!

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-15= 27608 inlägg
    16: 451 -> 28059 totalt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 20:51
    Äh, glömde att det är del 17!

  • Svar på tråden Äntligen Fredag!
  • Fru Hilde

    Trevlig måndag Janos

    Maken hade semester förra veckan. Nu jobbar han igen... men inte så att jag märker någon skillnad. Han kan inte släppa jobbet fastän han är på semestern verkar det som. Satt uppe på kvällarna och jobbade och svarade i jobbmobilen precis som vanligt Kass tycker jag. I Juli ska han ta semester igen. Då har jag stora planer på att gömma hans mobil...

    vi har föresten varit tvugna att köpa ny diskmaskin idag. Fyra år höll den gamla. *muttrar och fräser* Nu bestämde jag att vi tar en snorbillig maskin, bara den är tillräckligt billig i drift och kan diska rent... inte så avancerade krav, så idag var vi på elgiganten och shoppade på oss en silvrig reapryl. Inte en enda extraförsäkring har de fått sälja på oss... jag tänker inte räkna med att den håller mer än fyra år den heller. Har fler bekanta som varit med om samma sak med sina diskmaskiner så det verkar vara en magisk 4-5 årsgräns... om man nu inte betalar multum för en Miele, men det går typ två tre billiga på en sådan

  • anne på grönkulla

    Surt med diskmaskinen - vi har goda erfarenheter av Siemens (men med flyttar o annat har vi inte testat dem över ca 3 år) utom en liten en vi har hemma, den håller än efter mer än 5 tror jag.

  • janos

    Trist med diskmaskinen. Den är svår att klara sig utan, men man vill ju inte gärna köpa ny var 4-5 år för det.

  • Fru Hilde

    Kan meddela att det blev en Bosch. Inte lika smart inredning som förra, men däremot hade den ett trevligt snabbprogram som faktiskt diskar riktigt rent på mindre än en timme.

    Hmm jag borde sova nu. Natti natti flickor!

  • mammacatta

    Våran diskar tyst. Man vet inte hur det är förrens man har det. Tystnad alltså.

  • Fru Hilde
    mammacatta skrev 2009-06-24 21:04:54 följande:
    Våran diskar tyst. Man vet inte hur det är förrens man har det. Tystnad alltså.
    Ja jösses du har verkligen rätt! Nya maskinen är supertyst jämfört med gamla. Än så länge är jag nöjd.
  • Cybermamman

    Min diskar oxå rätt tyst, tar lite olika lång tid beroende på hur hårt smutsat det är. Nackdelen är att det blir lite blött på golvet framför diskbänken, men det är smällar man får ta. Vi har varit gifta i lite mer än fyra år nu och jag tycker att den funkar ungefär som från början.

  • janos

    Våran diskmaskin går på högvarv just nu, när brorsan och hans familj är här på besök

  • Fru Hilde

    Äntligen Fredag!!!

    Det är vansinnigt varmt idag. Jag har vevat ner allt vad rullgardiner heter och kommer hålla mig inne tills dess att skuggan vill komma in i trädgården. Vi har helt vindstilla så då märks värmen mer än vanligt. Ja ja, det är trevligt att ligga halvklädd o surfa också Lat Hilde loggar ur...

Svar på tråden Äntligen Fredag!