• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Aleta
    Kjell Präst skrev 2012-02-16 17:59:49 följande:
    Kyrkan har förstås ett särskilt slags mässa för den här typen av högtid - en så kallad skilsmässa. Den kan firas på såväl ett, två, och treårsdagen av ert bröllop - eller på årsdagen av skilsmässodagen. I den kyrkliga skilsmässan bärs du in i gullstol av två brunbrända grekiska pojkar med bländvita tänder, varpå prästen kastar paprikapulver på ett stort foto av din exman och ropar "Pilutta dig i herrans namn för att du har klantat dig så att du inte är en av de där brunbrända pojkarna Amen" Sedan ringer kyrkklockorna och man sjunger psalmen 876 "Den enda som är här är bruden och tur är väl det". Sedan blir det nattvard. Låter det som ett upplägg som skulle passa dig?
    Jag döööör! *skrattar så tårarna rinner*

     
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2012-02-18 13:10:05 följande:
    Sent ska syndaren vakna!
    Här har man varit borta ett tag och så blossar de allra viktigaste diskussionerna upp!

    Självklart äter papegojor potatis! Om den är kokt. I alla fall min, och det var han som var på tapeten i början av tråden, så han måste ändå anses som någon slags normpapegoja.
    Men inte äter väl kokta papegojor potatis?
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-18 15:46:43 följande:
    Men inte äter väl kokta papegojor potatis?
    Nej kokta papegojor hör till varmrätten på bröllopet ju Skrattande
  • passionsblomman
    Aleta skrev 2012-02-18 13:10:05 följande:
    Sent ska syndaren vakna!
    Här har man varit borta ett tag och så blossar de allra viktigaste diskussionerna upp!

    Självklart äter papegojor potatis! Om den är kokt. I alla fall min, och det var han som var på tapeten i början av tråden, så han måste ändå anses som någon slags normpapegoja. 
    Ja det må jag säga, att det tog en väldans tid innan du hajjade att vi var igång igen!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2012-02-18 16:47:30 följande:
    Ja det må jag säga, att det tog en väldans tid innan du hajjade att vi var igång igen!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det beror på att jag under en längre tid har jobbat under cover. Jag har infiltrerat de inre bröllopskoordinatkretsarna för att finna ut alla konspirationer som pågår.
    Ja. kaffefilterklänningen är ju redan avslöjad här, så där blev jag av med ett scoop. Men efter att ha suttit gömd under ett stort antal stolsöverdrag på fler middagar än jag egentligen vill minnas så kan jag säga att en tydlig och skrämmande trend verkar sprida sig. Får - just det FÅR! Hur kan man rata älgen Krister för ett simpelt får????

    Efter att ha läst Kjell-Kristers inlägg så blev jag lite osäker på om man kan spåra trenden till bårgerliga kretsar eller inte. Är det så att vi ska se detta som en symbol att ingen längre vill följa flocken? Offra fåret på individualismens altare? Om alla gör det så kanske vi äntligen kan bli unika? Eller? 
  • Chicita
    Aleta skrev 2012-02-18 23:47:42 följande:
    Det beror på att jag under en längre tid har jobbat under cover. Jag har infiltrerat de inre bröllopskoordinatkretsarna för att finna ut alla konspirationer som pågår.
    Ja. kaffefilterklänningen är ju redan avslöjad här, så där blev jag av med ett scoop. Men efter att ha suttit gömd under ett stort antal stolsöverdrag på fler middagar än jag egentligen vill minnas så kan jag säga att en tydlig och skrämmande trend verkar sprida sig. Får - just det FÅR! Hur kan man rata älgen Krister för ett simpelt får????

    Efter att ha läst Kjell-Kristers inlägg så blev jag lite osäker på om man kan spåra trenden till bårgerliga kretsar eller inte. Är det så att vi ska se detta som en symbol att ingen längre vill följa flocken? Offra fåret på individualismens altare? Om alla gör det så kanske vi äntligen kan bli unika? Eller? 
    Ååh spännande berätta mer...

    Hur skiljer sig dom bårgerliga skiljsmässorna mot dom kyrkliga exempelvis?
    Har Krister något att säga till om på ett borjerligt brö-lopp?
    Och det vktigaste av allt... Är det bara fårskallar som äter får på dagens bröllopp, oavset om dom är borglika eller inte Solig
  • Chicita

    oooh Förvånad
    Förresten, appropå det obligatoriska brö-loppet efter uttåget ur kyrkan. Skulle det kunna ersättas med att åka stjärtlapp nerför kyrkbacken istället om man gifter sig på vintern?

  • miasve
    Kjell Präst skrev 2012-02-17 13:31:28 följande:
    Ofta när man har kyrklig skilsmässa så används exmaken till att kasta på gästerna, istället för ris alltså. Brukar vara väldigt uppskattat. Eller inte så väldigt kanske.
    Vilken underbar kommentar! 
  • miasve
    Morr skrev 2009-03-30 19:55:45 följande:
    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.
    Det är väl klart att du ska gå med din blivande make! Ni väljer varandra av egen fri vilja, du blir inte bortlovad av någon utan det är ditt eget beslut! Mycket vackert!
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?