• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • 1700tal
    passionsblomman skrev 2012-02-04 23:17:33 följande:
    Carpe Krister!
    Sker väl enklast vid älgjakten. Rent praktiskt.
  • passionsblomman
    1700tal skrev 2012-02-05 16:59:53 följande:
    Sker väl enklast vid älgjakten. Rent praktiskt.
    Må så vara. Men blivande brudar har egna regler, så de jagar när de vill. Och vem de vill.
    Det gäller ju-rent faktiskt-att lyckas få tag på den coolaste och roligaste Krister. och då får man inte sky några medel. Eller anpassa sig till lovlig jakt och annat trams.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Kjell Präst

    Om vi kan slita oss ifrån Krister för ett ögonblick så måste jag be om råd i en viktig fråga. Ett brudpar (de heter Krister och Kristina) vill absolut ta med sig en egen orgel till vigseln, eftersom de är rädda att musiken inte blir som de vill annars. (De hade också funderingar på att ta med sig en egen kyrka men detta har lagts på is eftersom det var iskyrkan i Jukkasjärvi de tänkt ta med sig men ämnar gifta sig i Stockholm juli och kyrkan inte skulle må så bra av det) . Nu kan det ju bli lite besvärligt att byta ut den existerande orgeln mot deras egen, men bör man ändå göra det? Det är ju trots allt brudparets egen dag (orgeln är för övrigt färgmatchad med samtliga gästers kläder eftersom den tidigare använts på Pridefestivalen)! Själv känner jag någonstans att jag är nöjd så länge de inte tar med sig en egen färgmatchad Gud. Vad tror ni om detta?

  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-05 21:49:16 följande:
    Om vi kan slita oss ifrån Krister för ett ögonblick så måste jag be om råd i en viktig fråga. Ett brudpar (de heter Krister och Kristina) vill absolut ta med sig en egen orgel till vigseln, eftersom de är rädda att musiken inte blir som de vill annars. (De hade också funderingar på att ta med sig en egen kyrka men detta har lagts på is eftersom det var iskyrkan i Jukkasjärvi de tänkt ta med sig men ämnar gifta sig i Stockholm juli och kyrkan inte skulle må så bra av det) . Nu kan det ju bli lite besvärligt att byta ut den existerande orgeln mot deras egen, men bör man ändå göra det? Det är ju trots allt brudparets egen dag (orgeln är för övrigt färgmatchad med samtliga gästers kläder eftersom den tidigare använts på Pridefestivalen)! Själv känner jag någonstans att jag är nöjd så länge de inte tar med sig en egen färgmatchad Gud. Vad tror ni om detta?
    Jamen självklart Skrattande

    Är det något att tveka på ens? Det är ju brudparets dag, dom måste ju få göra som dom vill, annars blir ju hela dagen förstörd.
    Jag menar - lite tillmötesgående måste ni ju vara. Oskyldig
  • ingenjörsbruden
    Kjell Präst skrev 2012-02-04 08:01:16 följande:
    Nu ska du höra: Här i Stockholm kastas det pommes frites hej vilt!
    OJ! Jag som funderat över pommes fritterna utan för McDonalds.....måste hållas många vigslar där....kanske har en snabbkö som i Vegas kanske?!
  • Aniara4
    ingenjörsbruden skrev 2012-02-06 10:55:49 följande:
    OJ! Jag som funderat över pommes fritterna utan för McDonalds.....måste hållas många vigslar där....kanske har en snabbkö som i Vegas kanske?!
    Japp, det är McWedding Drive-thru du har sett!
  • Aniara4
    passionsblomman skrev 2012-02-03 18:52:18 följande:
    Med all respekt för Soldemor, men potatiskastningen har jag hört är en mer regional företeelse. Jag tror att det är i Skåne närmare bestämt, som detta börjat sprida sig. Det måste ha med alla de där invandrarna att göra. De som kommer via Danmark och drar med sig kartoffler över bron du vet. Inte så populärt att prata högt om, men jag är ju anonym här.
    På vårt bröllop var det några sydliga gäster som kastade karltofflor. Jag tror de måste ha missförstått något, för det var inte alls trevligt!
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?