• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-02-03 18:38:21 följande:
    Jamen soldemor sa ju att den senaste trenden var att man kastade kokt potatis och inte ris. Förvånad
    Så då borde det väl vara potatis i älgen om man går på det senaste inom bröllopstrender?
    Och det är väl klart att man vill ha det senaste?

    Och papegojor äter väl inte potatis, så då får man koka en skål ris vid sidan av till familjen papegoja väl?
    Det är knepigt det där med allergier Obestämd
    Med all respekt för Soldemor, men potatiskastningen har jag hört är en mer regional företeelse. Jag tror att det är i Skåne närmare bestämt, som detta börjat sprida sig. Det måste ha med alla de där invandrarna att göra. De som kommer via Danmark och drar med sig kartoffler över bron du vet. Inte så populärt att prata högt om, men jag är ju anonym här. Just Danskarna ska vara ovanligt ovilliga att ge upp ***hydraterna och det gamla förlegade. Det vet ju egentligen alla, fast ingen vågar säga det.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aniara4

    Ni har missförstått det där med kolhydraterna. Blivande brudar äter faktiskt enbart pulversoppor och måltidsersättning av Cambridge-typ, max 14 kalorier om dagen om man ska komma i klänningen. Äta kan man ju göra sen när man är gift och har sitt på det torra. Det är därför de nygifta brudarna går loss på älgen utanför kyrkan, de är så galna av hunger att de inte ens märker att det är vigselförrättaren de mumsar på. I brist på vigselälg har det faktiskt hänt att en och annan avlägsen faster har strukit med. Sen måste de byta klänning innan festen eftersom den gamla i size 0 har spruckit av allt älgätande.

  • Kjell Präst
    Aniara4 skrev 2012-02-03 19:07:10 följande:
    Ni har missförstått det där med kolhydraterna. Blivande brudar äter faktiskt enbart pulversoppor och måltidsersättning av Cambridge-typ, max 14 kalorier om dagen om man ska komma i klänningen. Äta kan man ju göra sen när man är gift och har sitt på det torra. Det är därför de nygifta brudarna går loss på älgen utanför kyrkan, de är så galna av hunger att de inte ens märker att det är vigselförrättaren de mumsar på. I brist på vigselälg har det faktiskt hänt att en och annan avlägsen faster har strukit med. Sen måste de byta klänning innan festen eftersom den gamla i size 0 har spruckit av allt älgätande.
    Jag har varit åsyna vittne till hur två (ja, det var ett dubbelbröllop) utsvultna brudar gick lös på lika många oskattbara kyrkliga silverkandelabrar. Som efterrätt tog de nattvardssilvret. Ni kanske såg det i !112 på liv och död"? De magpumpades och mår idag bra.
  • Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2012-02-03 18:52:18 följande:
    Med all respekt för Soldemor, men potatiskastningen har jag hört är en mer regional företeelse. Jag tror att det är i Skåne närmare bestämt, som detta börjat sprida sig. Det måste ha med alla de där invandrarna att göra. De som kommer via Danmark och drar med sig kartoffler över bron du vet. Inte så populärt att prata högt om, men jag är ju anonym här. Just Danskarna ska vara ovanligt ovilliga att ge upp ***hydraterna och det gamla förlegade. Det vet ju egentligen alla, fast ingen vågar säga det.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Nu ska du höra: Här i Stockholm kastas det pommes frites hej vilt!
  • passionsblomman
    Kjell Präst skrev 2012-02-04 08:01:16 följande:
    Nu ska du höra: Här i Stockholm kastas det pommes frites hej vilt!


    Ja, varför är jag förvånad egentligen-det vet ju alla, att där i storstan ska det minsann vara lite märkvärdigt-inga vanliga potäter där inte, nejdå, tillgjort och extravaganser, det är ju det man alltid hört. Snobberier! *Pah!* Snart säger du väl att det går att få dem hjärtformade också!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • 1700tal
    passionsblomman skrev 2012-02-04 14:22:43 följande:
    Snart säger du väl att det går att få dem hjärtformade också

    Men asså hallååå, det har väl alla hemma i frysen??



    Eller i trädgårdslandet, sånt borde väl du hålla koll på???


  • passionsblomman
    1700tal skrev 2012-02-04 15:19:47 följande:


    Oooh! Nädu, sådana där obscena saker odlar inte jag! Stjärtformade ***hydratbomber! Sweet Jiiises! Över min döda kropp!
    Och vad den översta bilden beträffar, så vägrar jag tro på sådant jag inte sett. Det där har du ju hittat på nätet berigs, och jag råkar veta att man måste vara källkritisk till allt man ser på nätet-för egentligen är det ofta bara hittepå. Så det så.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Kjell Präst

    Jag tror att nätet är hittepå, Fast inte hårnätet för det är någonting som brudar ska ha för att frisyren ska ligga platt. Och fisknätet finns också, för det är något som man fiskar färsk fisk i till bröllopsmiddagen dit inga barn är välkomna om de inte har en barnvakt som sitter och häckar i ett angränsande rum, möjligen inlindade i ett nät av något slag.

  • Chicita
    1700tal skrev 2012-02-04 15:19:47 följande:

    Men asså hallååå, det har väl alla hemma i frysen??



    Eller i trädgårdslandet, sånt borde väl du hålla koll på???



    Det där är ju bah sååå photoshoppat CoolKyss
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?