• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst
    Oniq skrev 2012-02-03 15:17:15 följande:
    Hela trådens trovärdighet fallerar ju redan på förstasidan när Kjell Präst påstår att han inte visste att det var förbjudet för präster att ha humor.

    Jag har minnsann träffat en präst en gång. Som utbildad kristen vet man att det mesta är förbjudet. Även mjukglass.

    Chicita: Självklart står kyrkan för vinet och serveringen av det. Tyvärr så verkar dom endast ha rödvin och endast ett (!!!) glas att dricka ur. (ganska rasistiskt mot oss som bara dricker vitt vin faktiskt)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Har du träffat en präst? Oj! Det har inte jag. Jag har träffat mig själv, förstås, och det räcker ju mer än väl.
  • Oniq
    Kjell Präst skrev 2012-02-03 16:47:48 följande:
    Har du träffat en präst? Oj! Det har inte jag. Jag har träffat mig själv, förstås, och det räcker ju mer än väl.
    Jupps, med vattenpistol.
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • passionsblomman
    Oniq skrev 2012-02-03 15:17:15 följande:
    Hela trådens trovärdighet fallerar ju redan på förstasidan när Kjell Präst påstår att han inte visste att det var förbjudet för präster att ha humor.

    Jag har minnsann träffat en präst en gång. Som utbildad kristen vet man att det mesta är förbjudet. Även mjukglass.


    Särskilt mjukglass, vill jag påstå. Det är ju bland det värsta man kan komma på när man ska tänka LCHF!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-02-03 17:03:29 följande:


    Särskilt mjukglass, vill jag påstå. Det är ju bland det värsta man kan komma på när man ska tänka LCHF!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    LCHF?
    Är det samma som sån där ADHD? Det verkar vara väldigt inne med sånt nu i alla fall, vad det nu än är?
    Nån märkesväska va? Eller är jag helt ute och rider på kamelen då?
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-02-03 17:13:10 följande:
    LCHF?
    Är det samma som sån där ADHD? Det verkar vara väldigt inne med sånt nu i alla fall, vad det nu än är?
    Nån märkesväska va? Eller är jag helt ute och rider på kamelen då?
    Ja nu har du nog inte alla kameler i stallet. LCHF är mycket viktigt för att man ska kunna stå brud öht numera. Hänger du inte alls med i de nya traditionerna som breddar livet för oss kvinnor och vad vi vill uttrycka? Jag är besviken Chicita!
    Nåväl. LCHF är en omvälvande  livsstilsförändring som verkligen kom i sista stund. Förr ägnade sig folk åt snusk och pervesiteter helt ogenerat. ja, inte ens kyrkan var fredad zon, sanna mina ord! Jodå, kolhydraterna smög sig in även där-in i det allra heligasteskandalöst nog. Oblaterna!
    Nej! Sannerligen säger jag-det var i elfte timmen vi fick ordning på den saken. Numera delas det ut ekologiska älg-chips vid nattvarden.

    När jag nu ändå har ordet, vill jag ta tillfället i akt att uttrycka min sorg och bestörtning över språkbruket i samhället idag. Jag åker en hel del kommunalt, och det är med fasa jag numera beträder tunnelbana och bussar, då jag vart jag mig vänder, hör unga oförstörda människor svärja och osa svavel som vore det själva Sodom och Gomorra man hamnat i. De säger K-ordet helt ohämmat (***hydrater alltså, ursäkta Skäms) och medan de gör det så ÄTER de dessutom av Det Förbjudna, och de tycks inte skämmas det insta.
    De sitter där och äter chips så ogenerat och oskuldsfullt medan ord som "potatismos", "rabarberkräm"-ja, till och med vidrigheter som "mjukglass" flyter över deras salta läppar som ett gift. man kan ju fråga sig vart deras föräldrar finns någonstans?
    De flickorna blir aldrig gifta! Sanna mina ord!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-02-03 17:34:41 följande:
    F'låt Skäms
    Nåja. Det är ju inte som att du har skrikit ut vulgära ord i tråden. (som vissa andra) Du är förlåten. Alla är ju faktiskt inte lika förändringsbenägna. Jag vet de som håller fast vid gamla mossiga traditioner och med dårars envishet hävdar gammalmodigheter som "Allsidig Mat" och annat trams, och bara vägrar se de nya fina symbolvärdena som finns i att exempelvis samlas runt att gemensamt äta älgen i kyrkan. Det är så insnöat och omodernt, men de får ju skylla sig själva. Sådan är inte du det vet jag, så nu när du vet bättre-kan du göra bättre!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

    Men om man nu inte får äta ***hydrater...
    Hur går det då med den potatisspäckade älgen? Förvånad

    Eller äter man bara runt den kokta potatisen, och tar lite älg med sås?
    *nyfiken*

    Och skulle det inte se fint ut att garnera älgen med lite salladsblad i öronen? Skrattande
    I alla fall om man har grönt tema...
    Åh vänta - idé !!
    Om bruden gör sin klänning av gröna salladsblad så kan man äta klänningen efteråt också. Snacka om återvinning

  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-02-03 17:46:56 följande:
    Men om man nu inte får äta ***hydrater...
    Hur går det då med den potatisspäckade älgen? Förvånad

    Eller äter man bara runt den kokta potatisen, och tar lite älg med sås?
    *nyfiken*

    Och skulle det inte se fint ut att garnera älgen med lite salladsblad i öronen? Skrattande
    I alla fall om man har grönt tema...
    Åh vänta - idé !!
    Om bruden gör sin klänning av gröna salladsblad så kan man äta klänningen efteråt också. Snacka om återvinning
    Ris min vän, ris! Det är ris i älgen och det äts inte av församlingen utan av papegojan och resten av Hans heliga familj.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-02-03 18:20:24 följande:
    Ris min vän, ris! Det är ris i älgen och det äts inte av församlingen utan av papegojan och resten av Hans heliga familj.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jamen soldemor sa ju att den senaste trenden var att man kastade kokt potatis och inte ris. Förvånad
    Så då borde det väl vara potatis i älgen om man går på det senaste inom bröllopstrender?
    Och det är väl klart att man vill ha det senaste?

    Och papegojor äter väl inte potatis, så då får man koka en skål ris vid sidan av till familjen papegoja väl?
    Det är knepigt det där med allergier Obestämd
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?