• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Pertinax

    Oh my! Här fick man sig sannerligen ett gott skratt! Tänker inte ens gå tillbaka och undersöka hur och varför detta spårade ur.

  • passionsblomman
    Pertinax skrev 2012-02-02 19:36:31 följande:
    Oh my! Här fick man sig sannerligen ett gott skratt! Tänker inte ens gå tillbaka och undersöka hur och varför detta spårade ur.
    JOO! Gör det! Det är själva spårandet som är roligt! Skrattande Det har dessutom varit fullt avsiktligt ända från början-även om början blev en aning skakig innan vi kom På Spåret, så att säga.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Kjell Präst
    Aniara4 skrev 2012-02-02 17:33:46 följande:
    Jag tycker folk har börjat lyssna så dåligt. Jag får inte rida in på min elefant i snabbköpet utan måste binda den utanför medan jag handlar. Ingen har blivit tårögd över min skönhet på flera dagar. Min man säger att vi måste sluta dricka champagne till varje måltid och nöja oss med nåt tyskt mousserande vin istället. Jag får inte ens frukost på sängen!

    Vems dag är det nu då?
    Oj, så jag känner igen mig i detta. Det var, jag vet inte hur länge, sedan jag senast hissades ner från kyrktaket. Jag brukar säga till chefen "Jagvilljagvilljagvill" medan jag stampar med foten, men han bara skakar på huvudet och säger "Nej nej, lille Kjell, du har inte vigslar varje dag".
  • Kjell Präst
    Dejli skrev 2012-02-02 19:31:21 följande:
    Oh lord (förlåt alla älgpräster), var får ni allt ifrån?
    Det är inte alls så svårt att svara på var vi får allt ifrån. Vi får allt från olika...håll.
  • Aniara4
    Kjell Präst skrev 2012-02-02 21:22:36 följande:
    Oj, så jag känner igen mig i detta. Det var, jag vet inte hur länge, sedan jag senast hissades ner från kyrktaket. Jag brukar säga till chefen "Jagvilljagvilljagvill" medan jag stampar med foten, men han bara skakar på huvudet och säger "Nej nej, lille Kjell, du har inte vigslar varje dag".
    Å, jag förstår verkligen ditt lidande. Omgivningen förstår inte hur viktigt sånt här är, det är bara så.

    Men lösningen måste ju vara att du får fler vigslar. Jag vill gärna göra om bröllopet, för det var en massa saker som gick fel och som jag verkligen går och grämer mig över nu fem månader senare när jag har fått lite perspektiv. Bl.a. var det fel gäster som inte passade, mina kusiner är alldeles för långa så jag syntes inte ordentligt, och sen hade inte alla samma hårfärg så det blev inte enhetligt.

    Jag trodde jag skulle kunna komma över det här, men ju mer jag tänker på det desto mer olycklig känner jag mig, och det har gått så långt att det påverkar samlivet. Varje gång vi ska till ser jag den där blomman som satt snett i håret framför mig, och så är det kört.

    Så jag skulle jättegärna vilja göra om och göra rätt, med en präst som kommer ner från taket, älgar och allt, och du kan få äran att gifta om oss om du lovar att inte vara motsträvig och omöjligt utan göra precis som vi vill. Det är ju faktiskt vår stora dag. Ja, din och min då, om du ställer upp. Jag ska fråga min man om han är med också, annars kanske det är någon som kan tipsa om en schysst brudgum man kan använda?
  • Chicita
    Dejli skrev 2012-02-02 19:31:21 följande:
    Oh lord (förlåt alla älgpräster), var får ni allt ifrån?
    Det är som att koka soppa på en spik.
    Nån kastar i spiken - och så går det hål i grytan och allt rinner ut i en enda stor och härlig röra Solig

    Ta en slev och hjälp till vet ja

    Och apropå det.
    Min kompis vill ha kuvertavgift på sitt bröllop. Men hennes blivande make tycker att det räcker med spiksoppa där gästerna får ta med sig egna grytbitar och grönsaker.
    Men hur ska min kompis då få råd med ringen (som är på rea och bara kostar 75000 , en specialdesignad klänning för 52000:- och den där tiaran med äkta diamanter?
    För att inte prata om bröllopsresan...
    Tanken var att skriva på önskelistan att alla gästerna betalar varsin dag för dom. Presidentsviten på den där egna ön kostar ju bara 7000:- per natt, rena reapriset ju...

    Kan hon ta kuvertavgift i alla fall, även om dom får ta med egna grönsaker?
  • Chicita
    Chicita skrev 2012-02-02 22:06:36 följande:
      Presidentsviten på den där egna ön kostar ju bara 7000:- per natt, rena reapriset ju...
    Oj vilken tabbe... Förvånad

    Ni förstod väl att jag menade 7000:- per person va? Och då ingår inte frukost, lunch, transfer eller något annat heller.
    Närmaste hummerrestaurang är på grannön och om man inte hyr en Yatch så får man nöja sig med att lifta med fiskeflottan när man är hungrig...
    Men vad offrar man inte för lite privatliv va? Skrattande
  • annapanna88
    Chicita skrev 2012-02-02 22:06:36 följande:
    Det är som att koka soppa på en spik.
    Nån kastar i spiken - och så går det hål i grytan och allt rinner ut i en enda stor och härlig röra Solig

    Ta en slev och hjälp till vet ja

    Och apropå det.
    Min kompis vill ha kuvertavgift på sitt bröllop. Men hennes blivande make tycker att det räcker med spiksoppa där gästerna får ta med sig egna grytbitar och grönsaker.
    Men hur ska min kompis då få råd med ringen (som är på rea och bara kostar 75000 , en specialdesignad klänning för 52000:- och den där tiaran med äkta diamanter?
    För att inte prata om bröllopsresan...
    Tanken var att skriva på önskelistan att alla gästerna betalar varsin dag för dom. Presidentsviten på den där egna ön kostar ju bara 7000:- per natt, rena reapriset ju...

    Kan hon ta kuvertavgift i alla fall, även om dom får ta med egna grönsaker?
    Hon borde absolut ta en kuvertavgift, det är ju en ära för gästerna att överhuvudtaget bli bjudna på bröllopet! De borde verkligen vara nöjda och glada med lite spiksoppa, och dessutom ge pengar i present så att dom får råd med bröllopsresan!
  • Chicita
    annapanna88 skrev 2012-02-02 22:22:58 följande:
    Hon borde absolut ta en kuvertavgift, det är ju en ära för gästerna att överhuvudtaget bli bjudna på bröllopet! De borde verkligen vara nöjda och glada med lite spiksoppa, och dessutom ge pengar i present så att dom får råd med bröllopsresan!
    Ja men exakt... Jag tycker det jag också.
    Om man inte kan ära brudparet med några tusenlappar (eller snarare tiotusenlappar) så borde man stanna hemma.
    Det är respektlöst att inte anpassa sig efter brudparets önskningar! Skrikandes
  • annapanna88

    Ja, dagens gäster är så respektlösa tycker jag!

    Jag blir väldigt sugen på att byta till en kyrklig visel när jag läser här faktiskt... Jag vill också ha älgar som svingar i ljuskronorna och färgkoordinerade papegojor. Och wunderbaum.
    Tycker ni vi kan gifta oss i kyrkan fast vi inte tror på han Krister? Man kan väl be älgen/präsen att inte prata om honom?

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?