• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • MulleNuh

    Blir det inte svårt då att hitta någon lämplig kandidat som lämnar över kyrkan då??

    Kjell Präst skrev 2009-04-15 11:21:32 följande:


    Förresten - är det ingen som har funderat på att låta brudparet stå stilla, och kyrkan röra sig?Om brudparet står på en äng och väntar och så kommer kyrkan körande emot dem (går att fixa med lastbil och spännremmar)Det skulle symboliskt kunna uttrycka att kyrkan söker upp människorna istället för tvärtom!Prästen skulle ju då kunna köra (får ta lastbilskörkort först men det kan nog stiftet betala).
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-04-15 11:28:05 följande:
    Blir det inte svårt då att hitta någon lämplig kandidat som lämnar över kyrkan då??Kjell Präst skrev 2009-04-15 11:21:32 följande:
    Nu är det så att det här med att lämna över kyrkan inte är en svensk sed utan en rysk och därför blir det inte tal om någon kyrkoöverlämning överhuvudtaget!
  • MulleNuh

    Jaaaaa jag vet! Men min gamla biblotikaries systers granne är från ryssland!! Så det MÅSTE ju gå att ordna!?!?!?!
    Kjell Präst skrev 2009-04-15 12:43:18 följande:


    Nu är det så att det här med att lämna över kyrkan inte är en svensk sed utan en rysk och därför blir det inte tal om någon kyrkoöverlämning överhuvudtaget!
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-04-15 13:08:57 följande:
    Jaaaaa jag vet! Men min gamla biblotikaries systers granne är från ryssland!! Så det MÅSTE ju gå att ordna!?!?!?!Kjell Präst skrev 2009-04-15 12:43:18 följande:
    Nej,nej, nej. I sin etikettsspalt skriver Magdalena Ribbing: "Det spelar absolut ingen roll om man har anknytning till Ryssland, kyrkoöverlämning är ändå lika fel som bara axlar i kyrkan och bruna skor efter midnatt på torsdagar"
  • MulleNuh

    jahopp! Nä då måste jag se mig om efter en annan äng att stå på när jag väntar på kyrkan!

  • anne på grönkulla

    men jag tycker det är fint o har drömt om det alltid alltid o du är dum som säger att det inte är en svensk sed för det tycker jag!

    Kjell Präst skrev 2009-04-15 12:43:18 följande:


    Nu är det så att det här med att lämna över kyrkan inte är en svensk sed utan en rysk och därför blir det inte tal om någon kyrkoöverlämning överhuvudtaget!
  • Ore

    Kjell Präst skrev 2009-04-15 13:12:19 följande:


    Nej,nej, nej. I sin etikettsspalt skriver Magdalena Ribbing: "Det spelar absolut ingen roll om man har anknytning till Ryssland, kyrkoöverlämning är ändå lika fel som bara axlar i kyrkan och bruna skor efter midnatt på torsdagar"
    Jag lyssnar bara på råd som passar mina idéer, så vill jag ha kyrkoöverlämning borde jag få ha det!
  • Lady o Lufsen
    Ore skrev 2009-04-15 16:16:32 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-04-15 13:12:19 följande:Jag lyssnar bara på råd som passar mina idéer, så vill jag ha kyrkoöverlämning borde jag få ha det!
    Vem f-n bryr sig om Ribbing? VEM tror hon att hon är???
    Gör som alla råder dig till här på BT- Gör som du själv tycker, det är DIN dag ju!
  • Lady o Lufsen

    Om du letar tillräckligt länge så kommer du att hitta en präst som tar kyrkan till dig, du ska inte ge upp!

  • Ore

    Nä, jag ska leta... Iofs är jag redan gift, men vid min förnyelse ska jag minsann ha det

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?