• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • Mois81

    Flickor seriöst jag behöver få lite tips av er...

    Jag har börjat kolla på vad sminkning och hår kostar... är det rimligt att det skall kosta 3000:- ingen som vet något ställe där de e billigare ? Att betala flera tusen på en klänning som jag kan sälja sen känns helt ok, eller att jag köper en dyrare ring, den skall jag ju ha hela livet.. osv...
    Men för lite smink, och en frisyr?

    Nej tips mottages gärna!
    Trevlig kväll!

  • monkay

    Mois81:

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med ngt tips... Jag har bokat på Creative Makeup för 3000 och då ingick provhår, provsmink, ögonplock och bättra-på-kit. Det är det bästa pris jag kunnat hitta. På de frisörer jag hört om kostar enbart uppsättning runt 3000 kr, så jag känner mig nöjd med vad jag bokat!

    Kanske du kan kolla med de friösrer som inte ligger mitt i stan, de kanske kan erbjuda billigare priser?

  • mia8

    Nog kan man komma ner till 200-2500 iaf.. hairdesign, magnoliadesign... ring runt och jämför. bästa vore att göra det en bit utanför stan, jag vet en i alsike som fick sitt hår uppsatt för 1500. Jag håller med om priserna. Det är löjligt dyrt..börjar nästan fundera på att sminka själv..


    Mois81 skrev 2009-02-25 20:24:06 följande:
    Flickor seriöst jag behöver få lite tips av er...Jag har börjat kolla på vad sminkning och hår kostar... är det rimligt att det skall kosta 3000:- ingen som vet något ställe där de e billigare ? Att betala flera tusen på en klänning som jag kan sälja sen känns helt ok, eller att jag köper en dyrare ring, den skall jag ju ha hela livet.. osv...Men för lite smink, och en frisyr? Nej tips mottages gärna!Trevlig kväll!
  • F A M E

    In och ut marsch vad ska ni ha? vi har bara hittat 1 bra hittils.

  • Sommarliv

    äntligen har jag en klänning till dopet.. nu är det bara skor..

  • Sobeit

    F A M E;

    Vi kommer att ha Canon in D som inmarschmusiken och Bröllopsmarsch från Frösön som utgångsmusik. Sedan har vi valt psalmer som vi gärna vill ha under akten. Det är psalm 791 "Du vet väl om att du är värdefull", psalm 200 "I denna ljuva sommartid" och psalm 201 "En vänlig grönskas rika dräkt".

    Idag har jag varit på Coop och köpt vinröda servetter. Tackar monkay för tipset! Och så blev det en sväng på IKEA. Där passade jag på att köpa delar till en provdukning samt en trappgrind. Det senare för minstingen visade igår att hon kunde ta sig upp till nedersta trappsteget i trappan.  

  • F A M E

    Vi kommer att ta änglagårds in i alla fall, men sen får jag se vad vi tar ut. Om de blir en annan eller samma beror på om vi hittar någon annan som faller i smaken.

  • Sobeit

    F A M E:
    Jag satt länge och lyssnade och lyssnade. Och när jag hittade en jag gillade så fick mannen lyssna oxå. Han gick till slut med på ingångsmusiken. Sedan ville jag att utgångsmusiken skulle passa ihop med ingångsmusiken, och genast blev dte svårare. Men varför ska man göra det lätt för dig. Så när jag snubblade över Brudmarsch från Frösön blev jag sååå salig!

    Har förresten hittat "vinkaraff" till middagen och näbbskor. Skorna kostar dessutom inte mer än normalt (299 . nu ska jag bara försöka hitta vita lackskor till minstingen, men dte finns ju tid ännu.

  • mia8

    jag tycker att det är häftigt med oväntade in och ut låtar. Jag vet en som hade en Magnus Uggla låt som utmusik. Det var jättepersonligt och fint

  • monkay

    Va coolt, jag ÄLSKAR Magnus Uggla :- ) Vet du vilken låt de hade valt? Måste ju passa lite i sammanhanget den dagen, fast iofs nästan alla vet ju att min husgud och ständiga följeslagare i bil etc är Herr uggla

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!