• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Umbraz

    Ja, jag är helnöjd med min önskan om hur brudbuketten skall se ut!!
    Löfgrens ligger på rådhusesplanaden 4, interflorabutik.


    hemling skrev 2009-04-28 21:07:04 följande:
    Oj så snyggt det lät. även om det var flera blommor jag inte kände igen. Du får lägga in en bild sen Var ligger Löfgrens blommor?
  • hemling

    Ok, mitt i stan nästan då? Då var det nog där jag var in igår, visste bara att dom hette interflora. Fick prata med en jättetrevlig och duktig tjej. Det blir nog där vi också kommer att beställa vår bukett... bara jag kan bestämma hur den ska se ut..


    Umbraz skrev 2009-05-03 12:07:49 följande:
    Ja, jag är helnöjd med min önskan om hur brudbuketten skall se ut!!Löfgrens ligger på rådhusesplanaden 4, interflorabutik.
  • SommarNoll9

    Oh, har helt glömt bort Löfgrens blommor! Men jag ska nog kolla Berghems blommor först. Nåja, det lär ju ordna sig

    Har precis beställt mina ringar!!! Jag ska ju få mig både vigselring och så får jag en ny förlovningsring som matchar Kommer bli sååå fint och de levereras om en månad.

    Är det någon här som köpt/ska köpa tårta via Ica Maxi? Om inte, var köper ni tårta och vad betalar ni för den?

  • Umbraz

    Jag har hört så mycket gott om Nisses Kondis i Holmsund. Jag ska beställa våra tårtor där. Ska ha en chokladtryffeltårta täckt med cremefärgad marsipan och sedan spritsat chokladmönster ovanpå. Vet dock inte alls vad det kostar. Jag har bara bokat in att de ska göra tårtor just vårat datum men vi ska dit och göra den slutgiltiga beställningen om någon vecka.
    Då vi inte ska ha någon stor fest så känner jag att jag kan lyxa på när det gäller tårta och bakverk, så därför är inte priset så viktigt för mig. Men jag tror att de på NK tar typ 36kr biten för prinsesstårta och dyrare när det är choklad eller andra specialare.

    ICA MAXI är nog helt klart billigast, våra kompisar tog sina tårtor därifrån. Det var vanliga prinsesstårtor och jag blev inte så där jätteimponerad. Men har man ätit mycket god mat innan så kanske det inte märks om tårtan kommer från MAXI eller NK, man brukar ju vara ganska mätt när tårtan kommer fram.


    SommarNoll9 skrev 2009-05-03 16:09:30 följande:
    Oh, har helt glömt bort Löfgrens blommor! Men jag ska nog kolla Berghems blommor först. Nåja, det lär ju ordna sig Har precis beställt mina ringar!!! Jag ska ju få mig både vigselring och så får jag en ny förlovningsring som matchar Kommer bli sååå fint och de levereras om en månad. Är det någon här som köpt/ska köpa tårta via Ica Maxi? Om inte, var köper ni tårta och vad betalar ni för den?
  • Idefixen

    Ingen som vet av nån affär här i stan där man kan köpa billiga chokladhjärtan, eller annat "fint" godis som man kan ha framme i en skål?

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-05-03 20:05:06 följande:
    Jag har hört så mycket gott om Nisses Kondis i Holmsund. Jag ska beställa våra tårtor där. Ska ha en chokladtryffeltårta täckt med cremefärgad marsipan och sedan spritsat chokladmönster ovanpå. Vet dock inte alls vad det kostar. Jag har bara bokat in att de ska göra tårtor just vårat datum men vi ska dit och göra den slutgiltiga beställningen om någon vecka.Då vi inte ska ha någon stor fest så känner jag att jag kan lyxa på när det gäller tårta och bakverk, så därför är inte priset så viktigt för mig. Men jag tror att de på NK tar typ 36kr biten för prinsesstårta och dyrare när det är choklad eller andra specialare.ICA MAXI är nog helt klart billigast, våra kompisar tog sina tårtor därifrån. Det var vanliga prinsesstårtor och jag blev inte så där jätteimponerad. Men har man ätit mycket god mat innan så kanske det inte märks om tårtan kommer från MAXI eller NK, man brukar ju vara ganska mätt när tårtan kommer fram.
    Ja jag har också hört mycket gott om Nisses. Anledningen till att jag funderar på Maxi är att det är lite enklare och ligger bättre till... fast det går ju att ordna förstås. Vi har dock inte bestämt än vad vi vill ha för tårta så vi måste ju fundera på det först och beställa sedan Vi ska iaf inte ha en traditionell bröllopstårta utan typ 5 "vanliga".
  • Linnea alba

    Vi ska nog köpa tårtor via Maxi, jag prioriterar annat mer och har hört att deras är lika goda som de dyrare.

    Vet någon vad Maxi tar för att dekorera tårtorna?

  • SommarNoll9

    Linnea alba skrev 2009-05-04 12:42:41 följande:


    Vi ska nog köpa tårtor via Maxi, jag prioriterar annat mer och har hört att deras är lika goda som de dyrare. Vet någon vad Maxi tar för att dekorera tårtorna?
    Ingen aning. Har inte tagit mig för att prata med dem ännu. Men vi ska nog å andra sidan inte heller ha någon speciell dekoration... Tänkte ta en eftermiddag nästa vecka då jag ska åka dit och prata med dem, prata med florist, kika på skor och fixa lite annat runt bröllopet.

    Idag tog jag en sväng på stan och köpte på mig lite bh:ar för att prova hemma under klänningen ikväll Hittade en jättefin på Triumph som kändes jättebra, så då är det bara att hoppas att den blir lika bra under klänningen.
  • shia

    apropå underkläder så vill jag varmt rekommendera Ingrids´. Jag fick suuuper bra hjälp med att prova ut rätt storlek och framförallt bra hjälp med att hitta det som passar under min klänning (den är ganska djup i ryggen). Kändes väldigt lyxigt att bara stå i provrummet och bli uppassad,inte blev det så dyrt heller...

  • SommarNoll9
    shia skrev 2009-05-04 15:42:15 följande:
    apropå underkläder så vill jag varmt rekommendera Ingrids´. Jag fick suuuper bra hjälp med att prova ut rätt storlek och framförallt bra hjälp med att hitta det som passar under min klänning (den är ganska djup i ryggen). Kändes väldigt lyxigt att bara stå i provrummet och bli uppassad,inte blev det så dyrt heller...
    jag var på ingrids och hittade superfina underkläder där, men jag fick inte det lyft jag behöver för bysten så därför fick jag söka mig vidare. jag fick jättebra hjälp på triumph idag, känns ju skönt att äntligen hittat min storlek tog ju bara några år men jag får väl skylla mig själv för att jag snålar in och handlar billiga bh:ar på ställen där man inte får hjälp... men nu vet jag ju i fortsättningen vilken storlek jag ska satsa på.
Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!