• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • hemling

    Såg någon frågade efter tips på enkla snittar och då kom jag att tänka på sånna med bitar av honungsmelon som man bara lindar runt en skiva parmaskinka. Supergott och enkelt att fixa!

  • hemling

    Var har ni förresten tänkt fixa smink och hår och vad får ni ge för det här i stan?

    Var på clip och hörde här om dagen, dom är ju så duktiga tycker jag, men 1500:- för mitt korta korta hår + nästan 500 för sminkningen känns aningen över vår budget.

    Samtidigt vet jag ju att dom är duktiga där..svårt

  • 010809

    jag har oxå funderat på snitter, till brudskålen..
    ditt förslag var ju en jättebra ide! lätt å göra vegitariskt oxå (om än lite tråkiga kanske) =)


    hemling skrev 2009-04-08 10:10:45 följande:
    Såg någon frågade efter tips på enkla snittar och då kom jag att tänka på sånna med bitar av honungsmelon som man bara lindar runt en skiva parmaskinka. Supergott och enkelt att fixa!
  • hemling

    Ett annat tips som en kompis hade på sitt bröllop är att man tar en smördeg och smular på ädelost. Sen rullar man den och skär (tänk kanelbulle).

    Lägg dom på en plåt och tryck till, pensla med ägg och lite flingsalt och in i ugnen tills dom ser klara ut.

    Supergoda ädelostsnurror! =)

  • Hempling

    Hej hoppan!

    Jag gjorde en makeover på Salong Liss för något år sedan. Tycker att Karina gjorde ett jättebra jobb med både färgning, sminkning och klippning, hon kunde framhäva det fina hos både mig och min kompis.

    Tror att du kommer att känna dig väl omhändertagen där!


    hoppan skrev 2009-04-07 14:20:51 följande:
    Hej jag jagar just nu en frisör. Har kollat runt lite här och var. har fått tips om Karina på Salong Liss hon verkar jätte gullig i telefonen. Är det någon som vet hur de ät på salong liss eler några andra förslag. Har även bokat hårizont.
  • Brud augusti

    Dax att säga hej, jag har kikat in nu och då men aldrig skrivit något så nu är det väl på tiden!

    umekicki79: GIFT Den 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: GIFT Den 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Idefixen: 30 maj Norrforskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Hempling: 18 juli, Svedjans kapell och fest på lägergården
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Violla: 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Brud augusti: 1 augusti i Backens kyrka
    Elmac: 7 augusti vid ett naturreservat på stranden
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka
    Umeå090815: 15 augusti Backenskyrka
    Shia: 29 augusti Backenkyrkan

  • Brud augusti

    Jag har bokat "red and black" för håruppsättning, har hört mycket positivt om henne. Priset för min uppsättning (då har jag en massa löshår, pärlor å annat som ska sättas in i håret) blev 1250kr, ingår även en rådgiving/provuppsättning innan dagen D. Å man får ta ett glas champagne oxå :)

  • hoppan

    Hej
    Finns det någon hemsida eller telefon nummer du kan ge åt mig?
    Brud augusti skrev 2009-04-08 12:23:44 följande:


    Jag har bokat "red and black" för håruppsättning, har hört mycket positivt om henne. Priset för min uppsättning (då har jag en massa löshår, pärlor å annat som ska sättas in i håret) blev 1250kr, ingår även en rådgiving/provuppsättning innan dagen D. Å man får ta ett glas champagne oxå :)
  • hoppan

    JAg har fått tag på nummret. hon verkar jätte gulllig och näbben kunnde oxå få göra sig fin sammtidigt. Nu har jag lite att välja på till bra priser. Tack får alla tips. Det är ju en fördel att vara i stan. Jag skall även prata med sak och kam på böleäng.


    hoppan skrev 2009-04-08 14:23:05 följande:
    HejFinns det någon hemsida eller telefon nummer du kan ge åt mig?Brud augusti skrev 2009-04-08 12:23:44 följande:
  • Hempling

    Håller med om att det självklart är skönt att vara i stan, särskilt för dig som ju ska vara i stadskyrkan! Då är det ju onödigt att flänga runt. Jag ska oxå göra allt i stan, sminkning på make up store och håruppsättning på studio 44.


    hoppan skrev 2009-04-08 14:39:51 följande:
    JAg har fått tag på nummret. hon verkar jätte gulllig och näbben kunnde oxå få göra sig fin sammtidigt. Nu har jag lite att välja på till bra priser. Tack får alla tips. Det är ju en fördel att vara i stan. Jag skall även prata med sak och kam på böleäng.
Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!