• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Vill nu

    Hon erbjuder ju en bröllopskoordinator-tjänst oxå, om man vill ha det!
    Jag tycker man fick jättemycket bra råd av henne, om typ allt! Hon var verkligen superengagerad när vi gifte oss! De fixade till och med så att vi fick komma in och duka flera timmar tidigare, genom att ringa killen som hyrde kvällen innan, och be honom börja städa i "stora" rummet, så vi kunde duka, medan de städade resten !


    Hempling skrev 2009-03-23 22:04:45 följande:
    Vill nu; kul att ni var nöjda, det bådar gott för vår dag med Annas catering. Men det jag sett än så länge känns hur bra som helst, hon har varit jättebra på att ge förslag och tips om saker man egentligen inte tänker ligger på cateringens lott. Hon känns mer som en bröllopsplanerare! :)Och SommarNoll9, jag förstår vad du menar med att hon inte är snabb att svara på mailen!! Men det verkar ju vara på G i alla fall. Som Vill Nu sa, det är verkligen en serviceinriktad firma hon driver!
  • hoppan

    Jag har köpt ett par esprit skor på nilssons jag skall förska lägga ut dem på galleriet.


    Idefixen skrev 2009-03-24 06:10:54 följande:
    Nån som vet nån bra affär där man kan hitta fina skor att ha?Var på stan igår, men hittade inga alls. Ska helst inte va "riktiga" bröllopsskor med täckt tå.Eller är de så att skoaffärerna inte fått in sommarskor och sånt än...
  • Hempling

    Ja, det är sant, tänkte inte på det! Men utan att beställa det får man ju ändå lite gratis koordination! Låter hur gulligt som helst att hon fixade med er lokal och allt, att komma in lite tidigare och duka kan nog göra ganska stor skillnad med tanke på hur mycket annat man ska göra den dagen!

    Vill nu skrev 2009-03-24 07:41:40 följande:


    Hon erbjuder ju en bröllopskoordinator-tjänst oxå, om man vill ha det! Jag tycker man fick jättemycket bra råd av henne, om typ allt! Hon var verkligen superengagerad när vi gifte oss! De fixade till och med så att vi fick komma in och duka flera timmar tidigare, genom att ringa killen som hyrde kvällen innan, och be honom börja städa i "stora" rummet, så vi kunde duka, medan de städade resten !
  • Madam Mim

    Hej tjejer,

    Har varit död ett tag men har nu återuppstått.

    Vi ska ha egen mat men har bokat grillkock av Annas mat och fest. Dom är super hjälpsamma men lite sena med att svara på mail. Jag bokade dom i Januari och har fortfarande inte fått en bokningsbekräftelse. (läskigt) Men jag har ringt några gånger och det verkar vara bokat.

    ringarna är beställa och jag håller på att bestämma mig för vilken klänning jag ska ha. Varför finns det såå mycket?
    Inbjudningskorten är skickade och sambons smoking kavaj är inhandlad. Vi har varit i Tyskland och inhandlat dricka. Jaa längre än så har jag inte kommit. Känns som jag missar 100 saker.

  • Umeå090815

    Tyckte det var lite roligt att se när alla har sin stora dag hittade en gammal lista från feb, om det har tillkommit fler lägg gärna till!

    umekicki79: GIFT Den 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: GIFT Den 7 mars i Sävar kyrka

    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Idefixen: 30 maj Norrforskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Hempling: 18 juli, Svedjans kapell och fest på lägergården
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Violla: 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka
    Umeå090815: 15 augusti Backenskyrka

  • 010809

    i morogn ska vi beställa våra ringar! :)

    min ska smidas av ärvt guld medan min M2Bs beställs och kommer på några dagar bara.. nu gäller det bara att besluta sig för vad vi ska ha för gravyr.. nån som har nått kul tips?

  • SommarNoll9

    Imorgon drar vi till Hemavan i 6 dagar. Ska bli såååå skönt att byta miljö och inte tänka på något annat än att bara vara och åka skidor hela dagarna och dricka vin på kvällarna

  • ElMac

    umekicki79: GIFT Den 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: GIFT Den 7 mars i Sävar kyrka

    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Idefixen: 30 maj Norrforskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Hempling: 18 juli, Svedjans kapell och fest på lägergården
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Violla: 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Elmac: 7 augusti vid ett naturreservat på stranden
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka
    Umeå090815: 15 augusti Backenskyrka

  • 010809

    tänkte tipsa lite, om ni inte rdan har kolla på det, att atelje A&K har lite utförsäljning från och med idag..

    jag inhandlade slöja och underkjol för en billig peng =)

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!