• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Hempling

    Tackar Vill nu, Umeå090815 och butterfly0725, känns som att jag har en ide utifrån vad ni skriver om vad jag ska föreslå för summa till vår fotograf!

    I helgen fick vi ett smakprov från cateringfirman av maten vi tänkt oss till bröllopet. Smakade jättebra, så nu har vi bockat av det från saker att bestämma! :) Hur går det för er andra, vad har ni kvar nu?

  • SommarNoll9
    Hempling skrev 2009-03-23 09:58:19 följande:
    Tackar Vill nu, Umeå090815 och butterfly0725, känns som att jag har en ide utifrån vad ni skriver om vad jag ska föreslå för summa till vår fotograf! I helgen fick vi ett smakprov från cateringfirman av maten vi tänkt oss till bröllopet. Smakade jättebra, så nu har vi bockat av det från saker att bestämma! :) Hur går det för er andra, vad har ni kvar nu?
    Vilken cateringfirma har ni bokat och vad ska ni ha för mat?

    Vi är precis i den svängen nu och har fått in offerter från olika cateringfirmor. Vi har tänkt ha kall buffé för enkelhetens skull. Förutom det har vi kvar en hel del. Tårta, blommor, ringar, skor, underkläder, dekorationer osv osv Nästa vecka är vi uppe i Hemavan nästan hela veckan så då blir det ju inget gjort alls på planeringen.
  • Hempling

    Vi ska använda oss av "Annas fest och mat". Bra och mycket mat till ett bra pris. Hon har gjort ett bra intryck på oss. Vi vill att maten ska vara en överraskning, så jag skriver inte här vad vi ska äta, men det blir en kötträtt till huvudrätt kan jag ju säga.

    Låter härligt att åka upp till Hemavan, ibland kan det behövas en paus i planeringen oxå, så man inte hinner bli less! Låter ju ändå som att ni har de flesta "större" sakerna klara redan, så ni kan nog lugnt ta några dagar ledigt!

    Vi har ungefär samma saker kvar, håller just nu på att välja ringar, jag har 3 olika jag väljer mellan. Svårt, eftersom det är ett val man ska leva med resten av livet (förhoppningsvis).


    SommarNoll9 skrev 2009-03-23 10:59:01 följande:
    Vilken cateringfirma har ni bokat och vad ska ni ha för mat? Vi är precis i den svängen nu och har fått in offerter från olika cateringfirmor. Vi har tänkt ha kall buffé för enkelhetens skull. Förutom det har vi kvar en hel del. Tårta, blommor, ringar, skor, underkläder, dekorationer osv osv Nästa vecka är vi uppe i Hemavan nästan hela veckan så då blir det ju inget gjort alls på planeringen.
  • SommarNoll9

    Hempling: Okej För oss lutar det just nu åt Kummin faktiskt. Har mailat Annas fest och mat för två veckor sedan och bett om offert, men inte fått svar tyvärr.

    Jag har i princip bestämt vilka ringar jag ska ha, men jag måste prova ut rätt storlek bara. Ska beställa mina på nätet nämligen.

    Ja det ska bli skönt med några dagar ledigt faktiskt. Känner mig inte så stressad över planeringen heller så att det faller bort en vecka gör inte så mycket. Tårta och blommor känns som att det ordnar sig. Vi ska inte ha traditionell bröllopstårta så det känns rätt lugnt och florist ska jag kolla upp när vi kommer hem. Sedan är det ju mest detaljer egentligen känns det som och det fixar vi vartefter.

  • Umeå090815

    Är det någon som har tipps på hotell, var ska ni tillbringa bröllopsnatten??

  • SommarNoll9
    Umeå090815 skrev 2009-03-23 14:02:05 följande:
    Är det någon som har tipps på hotell, var ska ni tillbringa bröllopsnatten??
    Vi snålar och sover hemma Kommer se till att ha skumpa på kylning och god frukost hemma.
  • Vill nu

    Pröva ringa henne! Oftast vill hon träffas och prata, innan hon skickar offerten!
    Vi hade dem, och mer serviceinriktad människa får man leta efter, plus att maten var UNDERBAAAR!!!


    SommarNoll9 skrev 2009-03-23 13:38:15 följande:
    Hempling: Okej För oss lutar det just nu åt Kummin faktiskt. Har mailat Annas fest och mat för två veckor sedan och bett om offert, men inte fått svar tyvärr. Jag har i princip bestämt vilka ringar jag ska ha, men jag måste prova ut rätt storlek bara. Ska beställa mina på nätet nämligen.Ja det ska bli skönt med några dagar ledigt faktiskt. Känner mig inte så stressad över planeringen heller så att det faller bort en vecka gör inte så mycket. Tårta och blommor känns som att det ordnar sig. Vi ska inte ha traditionell bröllopstårta så det känns rätt lugnt och florist ska jag kolla upp när vi kommer hem. Sedan är det ju mest detaljer egentligen känns det som och det fixar vi vartefter.
  • SommarNoll9

    Vill nu skrev 2009-03-23 19:12:38 följande:


    Pröva ringa henne! Oftast vill hon träffas och prata, innan hon skickar offerten! Vi hade dem, och mer serviceinriktad människa får man leta efter, plus att maten var UNDERBAAAR!!!
    Det ringde en kille därifrån i eftermiddag faktiskt! De går med på vårt förslag och budgeten räcker. Jag ska ringa henne och boka tid för en träff. Imorgon får jag offert från en kille som har catering som hobby typ, som jag fått rekommenderad av en vän till mamma. Så just nu har vi 6 cateringalternativ att välja på
  • Hempling

    Vill nu; kul att ni var nöjda, det bådar gott för vår dag med Annas catering. Men det jag sett än så länge känns hur bra som helst, hon har varit jättebra på att ge förslag och tips om saker man egentligen inte tänker ligger på cateringens lott. Hon känns mer som en bröllopsplanerare! :)

    Och SommarNoll9, jag förstår vad du menar med att hon inte är snabb att svara på mailen!! Men det verkar ju vara på G i alla fall. Som Vill Nu sa, det är verkligen en serviceinriktad firma hon driver!

  • Idefixen

    Nån som vet nån bra affär där man kan hitta fina skor att ha?
    Var på stan igår, men hittade inga alls. Ska helst inte va "riktiga" bröllopsskor med täckt tå.
    Eller är de så att skoaffärerna inte fått in sommarskor och sånt än...

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!