• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • hoppan

    HEj Svejs!
    JAg ser att alla är mitt uppe i del2 på planeringen mera detaljer. JAg har ett litet uppehåll just nu. Väntar på att det skall komma in lite anmälningar. Tittar just nu över om jag skall beställa en tiara till mig och dottern på nättet har hittat en par stycken till bra pris.
    HA det så bra all och lycka till

  • 010809

    det är ju jättebra att ha som backup.. kan ni få många fina bilder billigt =)


    SommarNoll9 skrev 2009-03-16 08:22:42 följande:
    Precis, jag känner mig inte orolig Och krisar det så är min lillasyster jätteduktig på att fota även om hon mest har det som hobby
  • SommarNoll9
    010809 skrev 2009-03-16 21:02:03 följande:
    det är ju jättebra att ha som backup.. kan ni få många fina bilder billigt =)
    Precis och billigt är alltid bra!
  • butterfly0725
    Umeå090815 skrev 2009-03-16 13:12:12 följande:
    Vi har bokat Photo Divine för vår fotografering, han verkar bra att ha att göra med.. Är det någon som tagit sina foton hos dem??
    hej!

    vår fotograf var jimmie lanner och jag kan varmt rekommendera han. vi hade han för en hel deg (dock hade vi bara cocktail mottagning så festen varade bara i 2 timmar). det som var viktigt för oss är att ha han under ceremonin och också att jag ville ha annorlunda bröllopsbilder. han är mycket lyhörd och lyssnade på vad vad vi (eller jag ville.

    skicka mig ett pm om du vill se på fotoboken jag gjorde.

    ria
  • Hempling

    Alla ni som boka fotograf: vad betalar ni? Någon som ska ha fotograf med hela dagen?

    Jag har en bekant som kommer att fota under hela dagen till oss, som har arbetat som fotograf i en studio tidigare. Jag är dock osäker på hur mycket vi ska betala. Har ännu inte fått något svar på hur mycket personen i fråga vill ha betalt när jag frågat, antagligen svårt att säga ett pris när man känner varandra. Så har ni några uppslag för hur mycket jag ska erbjuda tar jag tacksamt emot dessa!

  • Vill nu

    Har inget förslag på vad som är rimligt, men vi betalade 4500:- för vårt paket, med album och lite förstoringar. Då var hon med från 1½ timme innan vigseln, och i kyrkan, samt efter vigseln på kyrktrappan. Så totalt ca 2½ timme.


    Hempling skrev 2009-03-19 12:42:24 följande:
    Alla ni som boka fotograf: vad betalar ni? Någon som ska ha fotograf med hela dagen?Jag har en bekant som kommer att fota under hela dagen till oss, som har arbetat som fotograf i en studio tidigare. Jag är dock osäker på hur mycket vi ska betala. Har ännu inte fått något svar på hur mycket personen i fråga vill ha betalt när jag frågat, antagligen svårt att säga ett pris när man känner varandra. Så har ni några uppslag för hur mycket jag ska erbjuda tar jag tacksamt emot dessa!
  • Umeå090815
    butterfly0725 skrev 2009-03-18 08:08:27 följande:
    han är mycket lyhörd och lyssnade på vad vad vi (eller jag ville.skicka mig ett pm om du vill se på fotoboken jag gjorde.ria
    Vad menar du med pm, hur ska jag göra för att få dina bilder, eftersom vi inte fått ut våra inbjudningar känns det inte riktigt bra att lägga ut min mail i detta forum... Tacksam att du erbjuder mig dina bilder

    HEMPLIG, jag kollade med min fotograf vad han skulle ha för fotografering innan vigsel, i kyrka samt på festen efter, han skulle vara med till dess att tårtan skars och ville då ha 6800:-, men då ingår lite kort...
  • butterfly0725
    Umeå090815 skrev 2009-03-20 12:40:11 följande:
    [citat]
    Vad menar du med pm, hur ska jag göra för att få dina bilder, eftersom vi inte fått ut våra inbjudningar känns det inte riktigt bra att lägga ut min mail i detta forum...

    hej!

    om du kollar på din inbox här på bröllopstorget, ser du att du kan få mejl från andra medlemmar här. jag ska skicka dig länken med uppgifter hur du ska komma in till fotoboken. inboxen ser du längst upp på denna sida, vid Logga Ut knappen.
  • butterfly0725

    glömde tillägga att du behöver inte lägga upp din email address här på forumet. klicka bara på INBOX knappen längst upp för att skriva eller få meddelande.

    nu har jag skickat uppgifterna till dig i din inbox. =)

    HEMPLIG: med photodivine, när vi hade vårt 080808 bröllop ingår rättigheter till högupplösta jpg bilderna från ceremonin, mingel, förberedelse (totalt 100 bilder) samt 18 porträttbilder (om jag minns rätt)+ några bilder i album. det låter mycket kanske men fördelen är att eftersom vi har jpg filerna i högupplösta format kan vi framkalla våra egna bilder. dvs att vi behöver inte beställa papperskopior hos fotografen. han var med oss hela dagen

    med de jpg bilderna vi hade har vi istället gjort en coffee table book, och gav också en kopia till svärföräldrarna.

  • Munchkin

    Jag har sett butterfly0725´s kort och kan intyga att de är helt otroliga

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!