• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

Hej Nenne

Är man inte lycklig när men inte vet sådant?

• Frejis

Trevlig kväll alla
    *jag väntar på min egen restaurangsutgång och bio i ett par timmar till, men snart...*

• kängu

Oj vad ni har snick-snackat trevlig saker här på em!

Jag har precis varit och hämtat min stackars nykastrerade vovve från veterinären. Han är väldigt olycklig och har tratt runt huvudet
    Stackars liten- har aldrig sexat och kommer aldrig få göra det heller (tänk dig det Nenne )
    Nenne föresten, jasså du är också en Gore-Tex nörd?
    Egentligen är det inte jag som är det utan maken, men han har sakta men säkert fått in mig på det spåret.

Jag ser fram emot en kväll med god mat och filmtittande här hemma... ska bli skönt!!

• Fru E

Det gick faktiskt bättre än förväntat var bara tvungen att prova och se om de blev fina eller inte. Var ett tag sen jag gjorde rosor. Nu står de på torkning och sen ska de penslas med glitterfärg, mycket blingbling

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 16:34:26 följande:
    EA&MJ skrev 2009-02-06 16:31:51 följande:
    Låter som att du behöver ett lycka till oxå.
  • tågjäntan

Hmmm... finns det något sätt att se var man var senast? Har man varit borta ett par dar har det ibland hunnit hända mycket i en tråd .
    Trevlig helg alla!

• Fru E

Tågjäntan-tror inte det finns någon funktion där man ser var man var senast tyvärr, men jag brukar skriva upp var jag var

Sitter annars just nu och försöker bestämma mig om jag ska slösa en massa (massa och massa men allt är relativt) pengar på cupcakes/tårtgrejor hmmmm.....

• Lapinette

tågjäntan - på den här tråden skrivs det mycket så antingen är det bara att inse att man inte kan läsa ikapp eller så får man hålla koll på datum/sida.

• Tinga

Tjoho, Frejis! Supergrattis till plusset! Jösses, vad roligt!

Pust, pust; har just kämpat mig ikapp 70 sidor, efter att inte ha haft tid att läsa de senaste dagarna. *klappar mig själv på huvudet; så duktig jag är*

Tyckte att det var 100 grejer jag skulle kommentera, men det blev liksom bara tomt i huvudet efter att ha läst om Frejis plus.

• Lapinette

Ja, det är inget som går att mäta sig mot Frejis plus.

• Tinga

Kängu - aha, så du pluggar till logoped! Vi ska faktiskt träffa en sådan om några veckor, för att försöka komma tillrätta med Piff & Puffs ätteknik. Jag trodde att logopeder "bara" jobbade med talproblematik, men har nu förstått att allt som har med munnen att göra ligger inom en logopeds område. Vad vill du jobba med? *nyfiken i en strut*

Apropå Lyxfällan - både maken och jag blir riktigt uppretade för det mesta när vi ser det; herregud, hur korkade får folk bli? Vi lever på enbart en lön just nu, för jag kommer inte att ta ut någon FP förrän barnen fyller ett år, eftersom vi vill dra ut på föräldraledigheten utan att SGI:n sjunker. Jag hade faktiskt förväntat mig att tillvaron skulle kännas snålare än den gör; just nu känner jag inte att jag saknar något åtminstone.

Vi är inblandade i en budgivning på ett hu just nu. Om någon är intresserad inboxar jag gärna Hemnet-länken, men jag vill inte lägga ut den direkt i tråden.

Piggelin - vad skönt att det ser ljusare ut på lägenhetsförsäljningsfronten för er! Det är ju mycket lättare att glädja sig åt det roliga om väntar om man kan lägga "alla" bekymmer bakom sig. Vad härligt att du trivs så bra på jobbet med; man tillbringar ju många timmar där och det blir ju onekligen en trevligare tillvaro om man trivs bra.

Muggles - mormor-kram! Imorgon ska jag, tillsammans med mamma och mina syskon, hjälpa mina morföräldrar att flytta till en servicelägenhet. De har klarat sig själva tills i höstas, då mormor flyttade till ett korttidsboende, och i veckan fick även morfar flytta dit, efter att ha uppträtt väldigt förvirrat. Det är jobbigt när människor om alltid funnits i ens liv helt plötsligt inte finns där längre. Även om mina morföräldrar fortfarande lever börjar de bli ganka virriga och känn inte riktigt som de var förr.

Kul med de nya bilderna i galleriet!

Nu ska jag krypa till kojs, för det är min morgon med pojkarna imorgon. Piff har börjat bli riktigt morgonpigg (vilket hans mamma inte är ), så det är lika bra att vara inställd på att bli väckt klockan 6 imorgon bitti.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare