• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

    FruLlis - vi människor är ju allt annat än rationella. Du har fått detta med dotter på hjärnan, själv känner jag mig som värsta alkisen. Innan jag plussade förra helgen tänkte jag "attan nu kommer jag nog inte få dricka på eeeevigheter" (som om det egentligen är HELA världen.... ) och lagom logiskt... när missfallet började i fredags tänkte jag "jaha... nu får jag passa på att dricka alkohol fram tills jag plussar nästa gång"....

    *skakar på huvudet*

    Jag tror att det handlar om att både du och jag fastnat i tanken på en viss sak och det blir ett sätt att hantera det läbbiga i barnverkstan. Rationellt eller inte. Vettigt eller inte. Tankarna finns där och måste hanteras.

    Att i ditt fall göra ett UL till för att kolla könet är väl en bra idé! I bästa fall får ni svar på frågan och du kan få tid att landa i insikten....

    Och det där med att "tävla" med vännerna... jag har två kompisar (vi kan kalla dem Anna och Peter) som jag alltid "mätt" mig med.. det komiska är dock att jag ALLTID är sist.. ha ha ha... Vi är lika gamla och har känt varandra sedan vi var ganska små. Både Anna och Peter lever i stadiga äktenskap sen rätt länge, de gifte sig rätt långt före jag och båda fick barn långt före mig. Båda har lyckats få två barn (Peter har tvillingar på 6 år och Anna har en dotter 4 och en son 1). Och senisen Vickan har inga... vilket i jämförelse med Anna och Peter STÖR mig något ENORMT.... *gurgel och elände*

    På nåt sätt lyckas jag låta bli att prata om det.. men tänker gör jag....

    Summa: Jag förstår dig!
    *kramar om lääääänge*

  • muggles

    Frejis: har du alltså haft BIM idag? Du är ju testoman... hmmm.

    Nenne: ja-a, jag vet ju vad det där låter som (brösten mm) men samtidigt fick du ju minus. Antar att du inte har lust att testa igen... Fishy är det iaf!

    Lappis: härligt att du är med i matchen igen!

    frullan: trist att relationen med din kompis är så konkurrensinriktad och att hon (förmodligen) kommer att komma med sådana kommentarer.

    Vickan: behöver lite tips från dig, du som är föreningsmänniska. Har du några tips på lekar, aktiviteter (gärna länkar om du har) att göra i grupp? Till konferensresan ska alla ha med sig minst en lek och vi har redan avverkat ganska många lekar på andra konf-resor så min inspiration börjar tryta. Helst skulle jag vilja ha ngt kreativt eftersom det är ingenjörer det handlar om - blir så tråkigt om vi bara ska lösa problem (igen). Funderar på om det finns ngn "mördarlek" typ det här: www.sommarteater.nu/show_sida.asp&ID2=2650&ukatID=&sprak=svenska (fast ngn som man kan göra själva)

  • Mrs  B

    Hej hej

    Nu har jag också hittat hit!!!!

    Nyss hemkommen från AKUTEN och har precis lagt barnen och ätit middag.

    Malte kommer garanterat att bli min död.........
    Nu har han brännblåsor på varenda finger efter att ha varit på vår pelletskammin.
    Var så duktig och rörde inget på flera timmar. Sen skulle jag laga mat vänder mig om i 2 sek och olyckan är framme...
    Huuuuhhhh.....

    Vickan
    Skönt att du mår bättre!

    Frullan
    Gör ett UL till och se om ni kan se vad det är för kön!!!!
    Det kommer att göra dig gott.

    Lappis
    Gott att ni fick till det äntligen....
    Aldrig fel det....

  • viktualia

    mugglan... här kommer mastodontlistan... www.scout.se/index.php&place=&exectime=&type[]=Lekar&option=com_aktivitetsbanken&func=search&showhits=1#search

    Nån mordgåta har jag inte nåt manus till... det florerar en del sånt i mina kretsar men jag har inte fått tillgång till nåt sånt... hittade dock en galen sajt där man kan köpa sånt... *skakar på huvudet* niceparty.e-butiken.se/

    Sen ska jag nog tillägga att jag inte är nån större lekentusiast... väldigt många är väldigt tramsiga.. hm... eller så tar lekarna väldigt lång tid, kräver stora utrymmen och är allmänt galna....

  • viktualia

    Mrs B - *stödkramar* APOR vad jobbigt det där lät!! Vi får väl hoppas att "bränt barn skyr elden".... stackars liten... sånt gör ju sjukt ont....

  • Mrs  B

    Vickan

    Ja, det blir nog inte lätt med Malte i framtiden, han kommer nog som sagt bli min död om han fortsätter hitta på hyss så här....

    Doktorn trodde liksom sjuksystrarna att han inte kommer att gå i närheten av kaminen någon mer gång och det hoppas jag verkligen.

    Men man kan ju som sagt inte hålla 100% koll hela tiden, då skulle man nog bli tokig för det.

    Nu gäller alvedon ett tag så jag hoppas det håller ner smärtan så man kan få sova några timmar i natt.

  • Frejis

    Muggles - det här är en utdragen historia, BIM först på tisdag, dvs det är då tanten ska hälsa på nästa medlem i IFK Men det kan lika dra ut tills på torsdag.

    Mrs_B - det där med Malte lät ganska hemskt, vilken snabb liten kille. Det känns säkert lagom roligt för dig att vänta på nästa gång för att se om han har blivit betingad Styrkekramar!

    Frullan - hua, det låter knepigt. En extra styrkekram till dig med!

    Muggles igen - det går kanske att googla på lekar och aktiviteter?

  • Mrs  B

    Frejis

    Ja, kul är det inte alltid med småkillar som gillar hyss.

    Ska kanske också boka in mig på spa snart för att stärka mig....

  • muggles

    Frejis: jag tyckte mig komma ihåg att du hade BIM på tis faktiskt men sedan skrev du om att den skulle kommit idag(?), så då tänkte jag att jag nog kom ihåg fel. Japp, googlar för fullt! Men ville fråga vår mästergooglare också.

    Vickan: tack, ska kolla in länkarna! Har hittat en lek som heter Maffia som verkar vara ngt som skulle funka.

    MrsB: en kollega till mig har en dotter som satte händerna mot deras kaminfönster och brände upp händerna rätt ordentligt. Men det blev inga men som tur var fast hon hade båda händerna i jättebandage i 2v. De läker fint de där krypen...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare