• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

    september... och själv försöker jag hålla mig till att kalla det "föräldrarledig".... som den ärkePKfeminist jag är... fniss....

  • start september

    Vickan,

    säger alltid så IRL av precis samma skäl, men här skulle jag skriva snabbt och kort så det gick fort. Tjo vad jag bedrog mig...

  • muggles

    Vickan: var inne igår och skrev ett snabbt inlägg men BT kraschade så såg nu att det inte kom med. Stor kram! Så ledsamt att du fick MF igen, en gång kan väl räcka! Skönt att du mår bättre nu iaf.

    Nenne: skumt med din tant och dina bröst. ???

    Vi var på finresto igår (en stjärna) Oj bäst att posta innan Moa får tag i knapparna...

  • muggles

    Förresten kan jag sälla mig till klubben som blivit uppletad av ett gammalt X (från 1992!). Lite kul ändå ngnstans att ha kontakt så där på tangentavstånd... (dvs inte för nära)

  • muggles

    Jag säger mammaledig och pappaledig - föräldraledig är så krångligt ord. Men jag är också ärkefeminist (nu blev ni överraskade va?! för det har ni aldrig anat tror jag )

  • muggles

    Oj, glömde en väsentlig detalj. Uppletad på FB alltså. Usch, vad jag är förvirrad idag. Bäst jag går och tränar istället...

  • nennesjuttioåtta

    kanonstart, Vickan!

    Fortfarande 36,8 grader i morse och brösten är jätteömma och när jag kramas känns det som om de är fyllda med sten. Men idag har det bara varit lite brunt, men inte så att det synts i brallan utan bara på pappret. Hey vad intressant för er.

    Änyway (oj, med Ä också, för kul att radera, hahaha), varför kan man inte fungera normalt?!?!?!? Förr visste jag exakt när jag ksulle ha mens (ååh jasså inatt blir det, bäst att förbereda med binda, ett glas vatten och ipren vid sängen, dumdidum) och nu minns jag itne ens hur jag kunde veta efterosm jag itne räknade dagar. Såg jag spår? Nej. Men jag har för mig att tuttarna bara ömmade trå-tre dagar före och då var man ju ebredd. Nu är allt uppåned. Säkert mitt eget fel...

    Tinga
    smart det där med soffa, vi letar ju också...! Kul att få se nya bilder på ekorrarna!

  • MSW

    Hej alla!

    Hemkommen (och duschad) från mitt första pilatespass.. Känns i magen, men det var himla skoj..

    Myskläder: Byter aldrig om (eller väldigt sällan iaf...), men när man går hemma hela dagarna tar man juh inte bästa kläderna direkt!

    Tinga: SKa bli kul att se barnen! Insåg förresten precis att brorsonen har samma namn som Puff (tror jag det blir).. Att jag inte tänkt på det förrän nu..!

    Vickan: Skönt att det är bättre med dig idag...

    Nahe, nu får vi snart gäster (a's mormor och morfar) Kram på er!

  • Fru E

    Nenne-fran att jag slutade med pillerna sa har jag nog haft alla varianter av brostont, ont i brostvartorna, inte ont alls, ont fran AL till BIM, ont ett par dar innan BIM, till inte ont alls. Nu vet jag inte riktigt om jag ska forvanta mig att kanna nagot i brosten alls eller om de lever sitt eget liv. Orkar inte riktigt analysera detta varje manad utan det far va som det blir.

    Ego:har nu i helgen haft som mensvark fasten tanten ar borta vet inte riktigt vad kroppen forsoker saga mig mer an att den vill ha en bebis

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare