• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-03-08 23:38:18 följande:
    Vad kul! Vad blev det för lokal och har du ingen bild på klänningen?Här finns lite bilder som man kan hyra till bröllop och så: www.bfm.nu/halmstad.htmAnnars kan man ju alltid försöka hitta nån med häst & vagn om man har lite kontakter. Hur långt ska ni transporteras?
    Tack för tipsen med bilarna!
    Det blev en Nixa klänning modell 8119. Den ska dock sys upp så den hamnar på halva vaden, blev väldigt snygg så!! Vi nålade upp den i affären å jag fick testa (eftersom jag inte vill ha en lååång klänning)
  • Alinn

    Vad kostar "tårtbitarna" på tårtdesign? man får med en tårtställning med då va? Jag hade först tänkt baka själv, sen tänkte jag ta hjälp av svärmor.... Men nu blir jag mer och mer inne på att beställa. Så att man får en sak mindre att "bekymra" sig om!

  • Alinn

    Tack för välkomnandet förresten! Mmmm, har förstått att man snarare stressas upp av BT. Men kan ju vara bra att utbyta tips av Halmstadtjejer!

  • Hemlig2009

    48 kr/biten kostar bröllopstårtorna, bakelserna kostar 60 kr/st. Allt ingår inkl leverans (0-30 km), man får dock betala deposition för ställning som man sen får tillbaka.

    Jag gillar att man dessutom får komma dit en timme för att prata och gå igenom vad man vill ha. Vi vill ha en cool tårta.

  • Tindragull

    Annars kan mnkapa kostnader genom att göra som vi gör.
    Vi etäller tårta på annat konditori, vi får själva välja innehåll och vi tar med ugarpaste som vi vill att de ska använda på tårtan. (vill inte hav marsipan då den är offwhite)
    Sen fixar jag ganska enkla dekortioner själv!


    Alinn skrev 2009-03-10 08:04:17 följande:
    Vad kostar "tårtbitarna" på tårtdesign? man får med en tårtställning med då va? Jag hade först tänkt baka själv, sen tänkte jag ta hjälp av svärmor.... Men nu blir jag mer och mer inne på att beställa. Så att man får en sak mindre att "bekymra" sig om!
  • Tindragull

    Ni får ursäkta min stavning men datorn äter upp bokstäver & mellanslag ibland...

  • Alinn

    Tindragull, vilket konditori beställer ni från och vad kostar det? Jag och sambon gillar egentligen inte tårtor....
    -konstiga? jag vet! Men är förtjust i olika chokladkakor... Så vill egentligen ha någon enkel chokladtårta - dekoration kan jag fixa själv. Men det är själva tårtställningen jag är ute efter!! :)

  • Hemlig2009

    Vi var i kontakt med Östras och de tar 35,50 kr/bit. De tyckte att man då skulle boka för att just ställningen ska vara bokad. Men enligt dem handlade det då mest om princesstårtor vilket jag inte är förtjust i. Jag pratade dock med Klammerdamsgatan och tjejen sa att det var bättre att ringa "huvudbageriet", 035-10 96 80.

    Tårtdesigns tårtor bygger på mousser, jag har tänkt mig en riktigt chokladig tårta.

  • Tindragull

    Alinn: Man kan hyra bara ställningen på tårtdesign. Det kostar 250:- Man behöver dock lägga en deposition på 1000:- som man får tillbaka när man lämnar tillbaka den.

    Vi ska göra en egen ställning. m2b har en jobbar kompis som kan göra en åt oss.

    Tårtan ska vi beställa på m2b:s gamla jobb. Ett konditori som ligger utmed tylösandsvägen (kommer inte ihåg vad det heter). Vi får betala 700:- för tårta till 40 pers. Men det är rätt bra rabatt eftersom det är vi...

  • Tindragull

    Alinn: Glömde ju förresten... Hur många personer ska du ha tårta till? Du kanske kan låna vår ställning.

Svar på tråden Några från Halmstad?