• Tindragull

Några från Halmstad?

Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

• Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Tindragull

Sugarpaste är sockermassa.
    Den använder man istället för marsipan. Allergivänlig och så kan man få den helt kritvit. Lättare att jobba med än marsipan också.
    Man kan använda precis vilka mousser som helst, men runt om tårtan precis under sugarpasten bör man ha smörkräm. Annars kan den börja dra upp fukt från tårtan och spricka.

På lillkillens doptårta hade vi vit chokladmouuse och passionsfruktsmousse har jag för mig... Smaskigt!
    Jag vill ha en frisk tårta och eftersom sugarpaste är så sött så tar jag gärna syrliga mousser inuti.

• Hemlig2009

Ringde för att avboka sminket hos frissan idag. Då hittar sminktjejen ingen bokning! Och den frisören jag pratade med har slutat och de får inte tag i henne? Sminktjejen blev helt förskräckt och erbjöd sig att ringa två av hennes frisörkompisar som jobbar på andra ställen eftersom frisörerna på salongen är på kurs den 23 maj. Vi enades om att försöka på varsitt håll och nu har jag fått en tid på ett annat ställe. Men kul känsla ett tag där, icke! Och vad hade hänt om jag inte hade ringt?!

Först fick jag en tid på en salong alldeles i närheten av där vi bor. Hörde att telefontjejen var ung så jag frågade vem som skulle göra det. "jag" svarar hon då till min fasa. Frågade försiktigt om hon gjort många uppsättningar och får till svar att det har hon inte gjort. Sa då att jag helst vill ha en erfaren men det var ingen som kunde. Okej till balen men ska jag vara försökskanin på min bröllopsdag?

Egentligen har jag nu bokat in mig på två ställen. Salongen där jag gått i flera år hade tid men de tar 2550 kr för 2 h och där är det supertrångt och mitt i city. Så jag googlade och hittade ett gammalt inlägg på Bröllopstorget (var annars?) om en salong lite utanför city, också i närheten av vår gata. Ringde dit och de var verkligen gulliga, bokade in konsultation direkt och var så vänliga. Tror säkert det blir bra.

Puh, 3 timmar i en Bridezillas liv gjorde mig 3 år äldre.

• Snoddasen

Idag var jag och gick på stan och var inne på kicks en sväng och såg att de hade bröllops och festsminkning för 495:-! Vilket underbart pris!

Hur mycket kostar egentligen en håruppsättning?
    Allt är ju verkligen en djungel!

• Tindragull

Oj, hjälp! Kunde ju blivit hur fel som helst ju!!!

Hemlig2009 skrev 2009-03-12 14:35:33 följande:
    Ringde för att avboka sminket hos frissan idag. Då hittar sminktjejen ingen bokning! Och den frisören jag pratade med har slutat och de får inte tag i henne? Sminktjejen blev helt förskräckt och erbjöd sig att ringa två av hennes frisörkompisar som jobbar på andra ställen eftersom frisörerna på salongen är på kurs den 23 maj. Vi enades om att försöka på varsitt håll och nu har jag fått en tid på ett annat ställe. Men kul känsla ett tag där, icke! Och vad hade hänt om jag inte hade ringt?!Först fick jag en tid på en salong alldeles i närheten av där vi bor. Hörde att telefontjejen var ung så jag frågade vem som skulle göra det. "jag" svarar hon då till min fasa. Frågade försiktigt om hon gjort många uppsättningar och får till svar att det har hon inte gjort. Sa då att jag helst vill ha en erfaren men det var ingen som kunde. Okej till balen men ska jag vara försökskanin på min bröllopsdag? Egentligen har jag nu bokat in mig på två ställen. Salongen där jag gått i flera år hade tid men de tar 2550 kr för 2 h och där är det supertrångt och mitt i city. Så jag googlade och hittade ett gammalt inlägg på Bröllopstorget (var annars?) om en salong lite utanför city, också i närheten av vår gata. Ringde dit och de var verkligen gulliga, bokade in konsultation direkt och var så vänliga. Tror säkert det blir bra.Puh, 3 timmar i en Bridezillas liv gjorde mig 3 år äldre.
  • Tindragull

Jag är helt fel människa att fråga för min sminkning gö syrran (hon har jobbat på bodyshop & yves rocher så hon vet vad hon gör) och hon är snäll nog att fixa mitt hår också!
    Så hår & smink = gratis för mig!
    Bokade du sminkning på kicks?

Snoddasen skrev 2009-03-12 22:33:16 följande:
    Idag var jag och gick på stan och var inne på kicks en sväng och såg att de hade bröllops och festsminkning för 495:-! Vilket underbart pris!Hur mycket kostar egentligen en håruppsättning?Allt är ju verkligen en djungel!
  • Snoddasen

Åh,,vilken lyckost du är då!Men skönt för dig =)
    Nej, jag bokade inte, måste ju höra med min framtida fru också ;).

Jag klipper mig på jacobson i stan, men min frisör går på mammaledighet nu innan sommarn och jag vågar inte lite på nån annan, snacka om dilemma! Hjälp!

Tindragull skrev 2009-03-12 22:42:22 följande:
    Jag är helt fel människa att fråga för min sminkning gö syrran (hon har jobbat på bodyshop & yves rocher så hon vet vad hon gör) och hon är snäll nog att fixa mitt hår också! Så hår & smink = gratis för mig! Bokade du sminkning på kicks?
  • Snoddasen

Tindragull!

Förresten såg ett gammalt inlägg om catering och så, och såg att du sktivit om nåt ställe borta vid pilkington som tog 80:-/ pers på buffe. Finns det olika buffémenyer? Kanske finns nån hemsida?

• Tindragull

Vilken otur att hon ska vara mammaledig just nu då!
    Går så sällan till frisör (klipper mig själv) så jag har tyvärr inga tips där heller.
    Kände en tjej för hundra år sen som var vrålduktig, men jag vet inte var hon jobbar nu...

• Hemlig2009

Jacobsson hade tid för att göra mitt hår men jag tycker 2550 kr för 2 timmar är för mycket. Så där ska jag avboka. Dessutom är det ju så förbaskat trångt därinne! Jag ska få mina förberedelser fotade och det fungerar ju inte där egentligen.

Jag är verkligen glad att det löste sig!

• Snoddasen

Får man fråga vart du bokade? Vi ska också fotografera förberedelserna, och det funkar ju inte där. Hur mycket får du betala på det nya stället?

Hemlig2009 skrev 2009-03-12 22:52:53 följande:
    Jacobsson hade tid för att göra mitt hår men jag tycker 2550 kr för 2 timmar är för mycket. Så där ska jag avboka. Dessutom är det ju så förbaskat trångt därinne! Jag ska få mina förberedelser fotade och det fungerar ju inte där egentligen. Jag är verkligen glad att det löste sig!
Svar på tråden Några från Halmstad?