• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • ninni84r

    Välkommen Alinn. Nej du, helt ärligt tycker bara man blir stressad här eg ;)
    ......................

    ja helt uppsatt är inte min grej heller. Blir nog ngt sådant. ska du fixa ditt hår själv lr ngn vän lr ska du gå till frisör? såg att du hade en bild på en bukett med lijor som jag också hade tänkt mig :) inte bestämmt mig än, liljor lr kallor. liljor en favorit men kallor är fina med (dock mkt dyrare...)


    Tindragull skrev 2009-03-07 18:40:53 följande:
    Lokalen ser ut precis som jag minns den! Fast när jag var där var där bara bord där längst till höger...resten var dansgolv! Frisyren/frisyrerna i mitt galler får du sno hur mycket du vill! Jag ska ha mitt hår ungefär så. Att ha allt hår uppsatt är inte riktigt min stil. Mattis tackar för komplimangen!
  • Hemlig2009

    I helgen var jag hos min kompis som ska sminka mig. Vi gjorde en provsminkning och det blev jättebra! Kändes helt plötsligt som att detta är på riktigt.

    Besökte också Tårtdesign i fredags och det blir tårta därifrån.

    Annars så måste jag sätta igång med pysslet och så väntar vi spänt på min vigselring.

  • Tindragull

    Min syster kommer fixa båd hår och smink. (hon bodde uppe i öja innan så du vet kanske t.o.m. vem det är? )
    Just buketten är svårt. Har varit bensäker på att jag vill ha en bukett med enbart vita liljor, men så såg ja en bukett med rosor och liljor och det var ju också jättefint! I så fall blir det gröna rosor & vita liljor... Varför ska man hela tiden komma på alternativ???


    ninni84r skrev 2009-03-09 10:06:52 följande:
    Välkommen Alinn. Nej du, helt ärligt tycker bara man blir stressad här eg ;)......................ja helt uppsatt är inte min grej heller. Blir nog ngt sådant. ska du fixa ditt hår själv lr ngn vän lr ska du gå till frisör? såg att du hade en bild på en bukett med lijor som jag också hade tänkt mig :) inte bestämmt mig än, liljor lr kallor. liljor en favorit men kallor är fina med (dock mkt dyrare...)
  • Tindragull

    Haha! Nä, man blir inte lugnare av att surfa in här...
    Man kommer bara på mer saker som man skulle vilja göra & ha...


    Alinn skrev 2009-03-09 09:50:37 följande:
    Hej, jag hoppas in här! Gifter mig den 23 maj i år.... i St. Olofs Kapell och festen hålls på Hertz Minne. Har drabbats av bröllopsstress - undrar om jag blir lugnare av att surfa in på BT?!
  • ninni84r

    haha, ja visst är det jobbigt med massa alternativ :) mitt smink fixar jag själv, vill ha det som jag brukar.. håret ska jag fråga en jobbkompis om hon kan fixa tror jag.
    vi har bara bott här sedan i maj så vi känner inte så många. kanske tom va dem vi köpte av :) vad heter hon :)


    Tindragull skrev 2009-03-09 17:42:45 följande:
    Min syster kommer fixa båd hår och smink. (hon bodde uppe i öja innan så du vet kanske t.o.m. vem det är? ) Just buketten är svårt. Har varit bensäker på att jag vill ha en bukett med enbart vita liljor, men så såg ja en bukett med rosor och liljor och det var ju också jättefint! I så fall blir det gröna rosor & vita liljor... Varför ska man hela tiden komma på alternativ???
  • ninni84r

    hurdan tårta blir det?


    Hemlig2009 skrev 2009-03-09 10:17:44 följande:
    I helgen var jag hos min kompis som ska sminka mig. Vi gjorde en provsminkning och det blev jättebra! Kändes helt plötsligt som att detta är på riktigt. Besökte också Tårtdesign i fredags och det blir tårta därifrån. Annars så måste jag sätta igång med pysslet och så väntar vi spänt på min vigselring.
  • Tindragull

    Åh, vad roligt!
    Funderar om jag ska be syrran om en provsminkning, men jag tror inte det. Ska dock be henne sminka mig när jag ska fotograferas för morgongåvan jag ska ge till m2b. (secret box)

    Drömde också om en tårta från tårtdesign, men det drömmen fick jag ge upp... Blev för dyrt...


    Hemlig2009 skrev 2009-03-09 10:17:44 följande:
    I helgen var jag hos min kompis som ska sminka mig. Vi gjorde en provsminkning och det blev jättebra! Kändes helt plötsligt som att detta är på riktigt. Besökte också Tårtdesign i fredags och det blir tårta därifrån. Annars så måste jag sätta igång med pysslet och så väntar vi spänt på min vigselring.
  • Tindragull

    aha, nä hon flyttade ifrån sitt ex där i juni tror jag det var.
    Sandra heter hon.


    ninni84r skrev 2009-03-09 18:57:08 följande:
    haha, ja visst är det jobbigt med massa alternativ :) mitt smink fixar jag själv, vill ha det som jag brukar.. håret ska jag fråga en jobbkompis om hon kan fixa tror jag.vi har bara bott här sedan i maj så vi känner inte så många. kanske tom va dem vi köpte av :) vad heter hon :)
  • Hemlig2009

    Vi vet inte riktigt än. När man har beställt så får man komma på konsultation.


    ninni84r skrev 2009-03-09 18:57:45 följande:
    hurdan tårta blir det?
  • Hemlig2009

    Min kompis ville göra en provsminkning. Så nu finns allt uppskrivet hur hon ska göra. Detta för att hon ska kunna jobba snabbt, effektivt och koncentrerat. Lite kul att se sina vänner i en arbetssituation.

    Ja, tårtan blir inte så billig... Först hade vi tänkt ha småbakelser med det blir för dyrt. Restaurangen tar dessutom 15 kr/person i serveringskostnad när vi inte tar tårtan genom dem. Så det landar på rätt mycket ändå.


    Tindragull skrev 2009-03-09 19:12:24 följande:
    Åh, vad roligt!Funderar om jag ska be syrran om en provsminkning, men jag tror inte det. Ska dock be henne sminka mig när jag ska fotograferas för morgongåvan jag ska ge till m2b. (secret box)Drömde också om en tårta från tårtdesign, men det drömmen fick jag ge upp... Blev för dyrt...
Svar på tråden Några från Halmstad?