• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Tindragull

    Annars kan man ju alltid beställa från Kina!


    Snoddasen skrev 2009-02-26 22:38:45 följande:
    Ojj..vilken konstig formulering, Har nerverna börjat skaka kanske? (Nu blev det rätt)
  • Hemlig2009

    Nej, inte alls. Känns som det är en del kvar som ska falla på plats. Kanske när det mest bara är väntan kvar...


    Snoddasen skrev 2009-02-26 22:38:45 följande:
    Ojj..vilken konstig formulering, Har nerverna börjat skaka kanske? (Nu blev det rätt)
  • Julia78

    Jag var på Tylöhus och spraytanade mig, var jätte nöjd!
    Förutom att man stod på en ulligmatta, så jag vatt brun under fötterna mad!!


    hanaxe skrev 2009-02-26 22:18:24 följande:
    Hej Hoppar in här. Är också Halmstadbrud men gifter mig utanför Uppsala 27 juni i år. Mycket fixat, klänning köpt, inbjudningar utsända, catering beställd. Känner mig ändå stressad.... Har någon varit och fått spraytan på något ställe i Halmstad som ni kan rekommendera?
  • yatzy86

    Våran budget bara ökar och ökar haha. Först var vi inne på att ha det på Svarta Örnshuset men så var det ju problemet med att man inte fick ta med egen alkohol så då blev det mega dyrt räknade vi på sedan. Så började vi tänka på andra lokaler då. Så vi åkte runt tittade på alla bygdegårdar som finns i Halmstad ungefär. Men alla var ju mega små eller såg fallfärdiga ut. Men när ni beskriver så verkar de ju vara fina inne iaf.

    Vi kommer ju bli ca 70 gäster. Så var vi förbi Fjelldalensslott och vi föll för den platsen. Men de är ju mega dyrt ha det där. Hur ska man hinna spara ihop alla dessa pengar haha. Får väl hoppas att man kan dra ner lite på andra kostnader. Får väl göra festprogram och vigselprogram själva kanske, för de är ju rätt dyrt beställa har jag märkt.

    Oj långt det blev :P Men vilken djungel det är med att planera bröllop, mkt smått som kostar.

  • ninni84r

    tjo. vår budget ligger på ca 45000:- exklusive bröllopsresa.
    blir mer och mer hela tiden ja :)
    ska dock köpa min klänning från kina, så där tjänar jag lite. för mig spelar det ingen roll om det inte är den bästa kvaliteten - ska bara ha den en dag :)

    varit inne i stan idag (inte heller där allt för ofta) köpt en stämpel + lite band så jag ska scrappa ihop ett test till inbjudningskorten senare i helgen.

  • Tindragull

    Var på tårtdesign igår och kikade lite. (skulle kolla om man kan köpa sugarpaste därifrån)
    Passade då på att kolla tårtpriserna och satte nästan i halsen!
    48:-/bit för bröllopstårta
    60:-/"bakelse" om man vill ha många såna där små söta enportionstårtor.

    Så vet ni det!

    Jag ska köpa två dekorationer därifrån. Två vita liljor som jag ska sätta på vår tårta!

  • ninni84r

    bokat lokal :) vi va och kollade på hv-gården i åled igår och vi gillade den jättemkt så vi bokade. fredag + lördag (så vi kan duka dagen innan) den va mkt större än vi trodde. perfa!

  • Tindragull

    Toppen ju!
    Ja,den är ju rätt stor... Men har ni inte bokat den fredag-söndag? Ni måste ju hinna städa efter er också..
    Vi har vr lokal från fedag eftermiddag till söndag eftermiddag. Då hinner man duka & dekorera dagen innan och städa dagen efter...
    Vad får ni betala för lokalen?


    ninni84r skrev 2009-02-28 15:26:11 följande:
    bokat lokal :) vi va och kollade på hv-gården i åled igår och vi gillade den jättemkt så vi bokade. fredag + lördag (så vi kan duka dagen innan) den va mkt större än vi trodde. perfa!
  • ninni84r

    ja vi glömde fråga om söndagen :) får ringa honom i veckan och höra. får iaf betala 1700:- för fre-lör. hur mkt kostar skavböke?

  • Tindragull

    Skavböke kostar 700:- så det skiljer en tusenlapp.


    ninni84r skrev 2009-03-01 20:56:20 följande:
    ja vi glömde fråga om söndagen :) får ringa honom i veckan och höra. får iaf betala 1700:- för fre-lör. hur mkt kostar skavböke?
Svar på tråden Några från Halmstad?