• lillalyckan

    2011-brudar

    Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)

  • Svar på tråden 2011-brudar
  • Svanboet

    Inkluderar det resa?
    Hur många gäster har ni?

    Varför är det för mycket?

    Det finns mycket som gör att det kostar mer än man tänkt sig från början och det kommer säkert hamna utanför kanten något iaf.

    Vi har itne börjat med budgeten än men jag misstänker att vi inte kommer under 50' iaf men vill nog inte lägga så mycket som 100', exkluderat resa.

  • Eran

    Vi ska inte åka på någon resa utan tar det senare. Vi blir ca 120 st. Jag vet inte varför men det känns bara för mycket. Jag är nog larvig.

  • Svanboet

    Ser väldigt exclusivt ut... väldigt mysigt. Är de i tyg?


    Eran skrev 2009-03-18 12:43:45 följande:
    Har lagt upp en bild på våra inbjudningskort. Skulle uppskatta en liten åsikt
  • Eran

    Nej de är i papper. det blir billigast så. 19 kr/styck. Tack, jag älskar dem!!!!

  • Svanboet

    Är ni så många gäster är det ju inte konstigt att det kostar lite.

    mitt förslag/tips är att gå igenom listan över saker som ni ska beställa/betala och fundera över om ni kan göra det billigare eller enklare eller utesluta så kommer kostnaden säkert gå ner en aning. Sen är det ju möjligt att saker inte kostar riktigt så mkt som ni budgeterat för. Kanske blommorna blir en aning billigare, klänningen är kanske inte så dyr som du väntat dig och väljer ni att t.ex. spela musik från en "vanlig" stereo istället för 5-manna band så blir det mindre kostnad ändå.

    Det är svårt att tycka till om andras budgetar och utgifter men är något väldigt viktigt för er så ska det finnas med under dagen men undvik saker som ni känner är "utöver" om det är viktigare att hålla nere kostnaden en aning.


    Eran skrev 2009-03-18 12:12:49 följande:
    Vi ska inte åka på någon resa utan tar det senare. Vi blir ca 120 st. Jag vet inte varför men det känns bara för mycket. Jag är nog larvig.
  • Svanboet

    Men den "namnlappen" som syns i galleriet ser broderad/sydd ut - hur fick ni till det?


    Eran skrev 2009-03-18 12:48:34 följande:
    Nej de är i papper. det blir billigast så. 19 kr/styck. Tack, jag älskar dem!!!!
  • Eran
    Svanboet skrev 2009-03-18 12:50:55 följande:
    Men den "namnlappen" som syns i galleriet ser broderad/sydd ut - hur fick ni till det?
    Jag laddade ner bilden och redigerade den. Vi har inte beställt dem än.
  • Bettertogether

    Vill inte lämna tråden heller... Visserligen gifter vi oss i Augusti 2010.. :) men jag trivs himla bra här med er! :)

Svar på tråden 2011-brudar