• lillalyckan

    2011-brudar

    Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)

  • Svar på tråden 2011-brudar
  • orangegirl

    Jag "möblerar om" lite i listan så att vi kommer i kronologisk ordning:

    Svanboet, februari 2011

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    ALLIMA, vintern 2011 Luleå

    Bettertogether, mars 2011

    nemosmamma, juli 2011, Umeå

    Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

    Eran, juli 2011, Örebro

    eapea, sommaren, 2011

    lillalyckan, nov 2011 Halmstad

  • Bettertogether

    Orangegirl: Det är just det som kanske är det stora problemet, att folk många gör allt själv (i varje fall alla här på BT ;)) Men förmodligen finns det ju någon som inte orkar sätta energi på allt detdär, och för dem kunde det kanske löna sig.
    Jag fantiserar om att inte ta så mycket för själva jobbet som bröllopskoordinator (kanske man hellre skulle kalla det fixare), utan mer stå för hjälpen att ringa runt och hitta festplatsalternativ, och vara en att bolla ideér med.

    Dessutom, är ju det hela med bröllopsfixande VÄLDIGT på kommande som trend, och att det ska sättas tid och pengar på festen... iallafall om man får tro America.. Och nu är ju även Sverige in på den linjen i och med programmet "vårt bröllop i era händer".

    Någon frissa tror jag inte det blir av mej, men med avtal med olika frisörssalonger kunde man kanske ordna billigare uppsättningar åt brudarna :) Och att sy är inte riktigt heller min grej.
    Däremot har jag massvis med kontakter man kunde samarbeta med för att få det att gå riktigt smidigt.

  • Svanboet

    Jag tror att jag hade nog velat ha en koordinator... typ, om jag hade haft pengarna. Det är nog ofta där skon klämmer. Det hade varit underbart att ha någon att gå till som "har koll på läget" och kan hjälpa till med kontakter till företag och annat. Dessutom kan det nog vara skönt även för oss som vill göra själv att ha någon med under dagen som faktiskt jobbar med att göra dagen som bruparet villha den. Hålla koll på transporter, att middagen startar i tid, att bandet kommer på plats och att tårtan dukas fram i lagom tid. En sån där "smurf" som liksom spinger i bakgrunden och hjälper brudparet så mycket som de själva vill.

    Jag skulle nog gärna vilja designa mina egna kort och jag har bestämt att fotografen under kvällen/dagen ska vara proffs så det passar väl bra det också. Kanske att det kunde bli svårt om koordinatorn också ska vara med och göra saker så som fotografering för då kan hon inte hjälpa till att guida gästerna till transproten/lokalen o.s.v. Jag kan tänka mig att det ofta är föräldrar som gör sånt men det kanske kan vara kul för dem också att få njuta i fulla drag av dagen och inte hela tiden vara beredd på saker som kan ända och saker som ska göras.

    Det blev lite långt men jag hoppas att du förstår min ståndpunkt angående bröllopskoordinator och vilken typ av hjälp jag skulle vilja ha av en sådan person.

  • Svanboet
    ALLIMA skrev 2009-03-12 15:47:39 följande:
    Svanboet : så ni tänker er också februari 2011. ? Har ni bestämt vilket datum ännu? Vi pratar om mars eller februari men just nu lutar det åt 12/2. Så roligt att planera och drömma! Bra av många skäl att vi har tid på oss...till hösten går både jag och sambon upp i arbetstid så då lär det ju finnas mindre tid över till det här roliga!
    Vi har inte bestämt några datum, vi knappt prtar om det men varje gång jag ser snön ute vet jag att jag vill gifta mig på vintern med mörkret och den gnistrande vita omgivningen. Så, kort och gott är det jag som lobbar för februari och gäran i början av februari (fast inte alla hjärtans dag - vill ha ett eget datum ). Vi är från Norrland båda två men bor nu i Borås så vi är lite hemsjuka ibland.
  • Eran

    Vi ändrade färgtemat idag. Skulle ju ha grått/lila från början. Satt och sorterade gamla kort och fick fram mitt gamla bröllopsfoto.....grå underdel & lila överdel. Kul. Jag hade inte tänkt så långt. Vad tror ni om svart & lila? Har hittat skitsnygga inbjudningskort i svart.

  • ALLIMA

    Svart och lila låter jättesnyggt! Modernt! Ni kan ju ha vitt eller silver till också om ni vill, det tycker jag passar ihop. Kul att ha kommit igång med planerandet eller hur? Jag har en massa funderingr och ideér i huvudet som poppar upp då och då
    Tur Bt finns så vi kan snacka av oss

  • Bettertogether

    Drar mej bort från denna tråd då vi bestämt oss för 2010 :) :) Lycka till alla ´11-brudar!! :D

  • Svanboet

    Vi önskar er all lycka lika så... ni som har så bråttom


    Bettertogether skrev 2009-03-17 20:20:35 följande:
    Drar mej bort från denna tråd då vi bestämt oss för 2010 :) :) Lycka till alla ´11-brudar!! :D
  • ALLIMA

    Svanboet, februari 2011

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    ALLIMA, februari 2011 Luleå

    nemosmamma, juli 2011, Umeå

    Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

    Eran, juli 2011, Örebro

    eapea, sommaren, 2011

    lillalyckan, nov 2011 Halmstad

  • Eran

    Det blev svart, vitt & lila. Tror det kommer blir jättesnyggt. Satt igår med budgeten. Det hamnade på 90K. Där är vi inte överens. Jag tycker det är för mycket och han säger att det spelar ingen roll. Vad tycker ni?

Svar på tråden 2011-brudar