• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LillEm

    Nej men självklart ska man ha det som känns bäst. Smaken är som baken . Jag är säker på att ni alla kommer att se grymt snygga ut på bröllopsdagen.

  • Junebug
    LillEm skrev 2009-03-30 17:15:47 följande:
    Junebug skrev 2009-03-30 17:03:34 följande:
    Både klänningen och boleron är från Vivien of Holloway. Klänningen sitter perfekt på mig, jag är ganska så liten runt midjan (stlk 34) men har lite större byst (70D) så jag tror att problemet med klänningarna möjligtvis kan vara att de är lite stora vid bysten. Det är nog första gången som jag har köpt en klänning som sitter perfekt på mig .Priset hos sömmerskan är 450 kr / arbetstimme.När det gäller bomullsklänning så tror jag att du kommer att känna dig festligare i en sidenklänning! Men bomullsklänningen var otroligt söt den oxå. Köp den som du själv tror att du trivs bäst i. Huvudsaken är att du känner dig fin!
    Wow, då sitter den nog rätt konstigt på mig... stlk 38 och en knapp B kupa här :) Men, man kan ju alltid sy in som sagt. Har du fått någon uppfattning om vad det kostar?

    Idag känns det lite trist, fick reda på att lokalen vi ville ha vår fest i inte går att hyra, utan den fungerar som en restaurang.. Vi ville bjuda våra gäster på all dricka under kvällen men då går det ju bara inte. Suck..
    Hur har ni alla det, hyr ni lokalen eller har ni köpt paket med mat & vin?
  • SweetSun

    vi hyr bygdegård så där får man stå för allt själv.. men det finns allt porslin och glas, det är skönt!

  • Pizan

    Vi ska vara hemma i trädgården. Bord och stolar får vi låna av grannarna förhoppningsvis och tallrikar, glas, och bestick för större bjudningar och tillställningar har vi i släkten eftersom min morfar var prost.

  • LillEm

    Vi har hyrt en lokal i slottet (bord + stolar finns) och anlitat catering för maten (inkluderar dukning och porslin). Alkoholen står vi för själva.

    Junebug: Min sömmerska tar 450 kr/tim för att sy om klänningen.

  • rockabilly bröllop

    Junebug: Jag är en 36-38 med b-kupaoch klänningen är lite sto över bysten. Får in en hel knytnäve... hihihi men jag ska sy in den, har jag tänkt. Klänningarna från Vivien är annars underbara, jag köpte vit siden och jag älskar den!!

  • Junebug

    rockabilly bröllop skrev 2009-04-01 19:50:13 följande:


    Junebug: Jag är en 36-38 med b-kupaoch klänningen är lite sto över bysten. Får in en hel knytnäve... hihihi men jag ska sy in den, har jag tänkt. Klänningarna från Vivien är annars underbara, jag köpte vit siden och jag älskar den!!
    Det låter bra, kanske får bli en sån då... Jag gifter mig inte förrän nästa år (seeeeeeeg väntan) så jag har ju lite tid att fundera.

    Förresten,om nån av er vill sälja av era 50talsdekorationer, flor och annat efter era bröllop i år så vet ni var ni ska vända er! :)
  • Cltsp

    Vi köper middagen av restaurangen med mat och vin inräknat men sedan har vi festen själv med egen sprit.

    Junebug: Kan ni inte ha drinkbiljetter om ni vill bjuda gästerna på dricka ändå?

  • Cltsp

    Det låter jättekul! Vi ska ha vigseln i anslutning till en av museets utställningar, middagen blir där uppe och festen i källaren :)


    MsCottongrass skrev 2009-03-29 12:40:33 följande:
    Cltsp, det huvudsakliga temat är miljö/hållbar utveckling dvs vi försöker tänka till när det gäller val av mat, kläder, transporter och material. Det är ett mindre bröllop med ca 30 gäster. Restaurangens festsal är ljusa med gamla svartvita foton på väggarna. Ska ni vara där uppe på arbetets museum? Det är kanonfint, men för stort för oss. 50-tal kommer in genom att jag har en klänning i den stilen (ska sy upp hos Orkanlia i Linköping) och även i accessoarer. Längre än så har vi inte kommit, vi ska ta tag i planerna ordentligt när jag är tillbaka från min resa om en månad. :)
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter