• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Junebug

    Sweetsun; Du beställde din klänning från Vivien va? Stämde måtten med vad som stod på sidan? Skulle också vilja veta ungefär vad det går på att sy in, utifall man mot förmodan skulle lyckas gå ner något kilo eller två efter att klänningen är beställd...

    Var gifter ni er och var ska ni ha festen? Vi har inte bestämt ännu eftersom det är ett tag kvar, men det lutar åt att vi kommer att gifta oss i Sthlms skärgård och ha festen på en fin gammal dansbana vi har spanat in. Jag har börjat fundera på dekorationer, och tänker mig mycket lyktor och lanternor, färgglatt och somrigt.
    Vår vigsel tänkte vi ha borgerlig utomhus, vet inte var eller hur ännu..

    Någon som har några roliga dekorationsidéer som passar med temat?

  • SweetSun

    ja jag beställde därifrån, och jag måste ha mätt helt fel, för den var jättestor över brösten, måste nog ta in 2dm.

    står att det är en size 16 på den, och det är ju sm en 44:a! jag är en 38:a....

    Så mät noga....

    vi ska gifta oss på Bohus fästning,borgerligt, och sen party på bygdegård.

    Jag har väl eg inte tänk så mycket 50tal i dekorationen, men tänkte ha lite såna söta "syltburks-etikett-lappar" som placeringskort.

    Lite husmodersaktigt kanske ;)

    Hade velat hitta lite ljusslingor att hänga i taket, som på dansbanor, men inte lyckats hitta, som tur är är det riktigt snygga klotlampor i taket, de passar perfekt!

  • LillEm

    Nu har jag äntligen lagt ut lite bilder på våra inbjudningar, mitt halsband och min handväska.

  • Oneesan

    Jag har varit på Ikea i helgen och köpt vitt-rutigt tyg som jag ska sy löpare och servetter av, tänkte att det skulle likna lite 50-tals café.

    Annars hörde jag från min mormor att mina småkusiner (4 och 7 år) att de absolut ville ha skinnvästar på sig och ville åka till stan och köpa dem på en gång

  • Oneesan

    Nu ska jag ta och börja sy provklänningar, har fundering på två stycken men det är väll bara att sy upp dem så vet jag vilken det blir

  • Junebug

    Hörrni nu fick jag nästan lite panik! Jag har varit helt inställd på en klänning från vivien of holloway, i ivory satin (kolla bilden i mitt galleri). Nu gick jag in på deras sida och såg att den inte fanns kvar! Den finns inte på ebay auktionen heller verkar det som...

    Kommer den tillbaks tror ni?!?

    Jag vet inte om någon annan klänning kommer kunna mäta sig med den... :( ångrar så att jag inte bara slog till, men jag tänkte att det var så lång tid kvar tills bröllopet (nästa sommar).

  • Junebug

    Oh nu hittade jag den igen.. phewww.! :)

    Hur långt i förväg köpte/köper ni era klänningar. Känns lite töntigt att ha den hängades hemma i 1 ½ år...

  • LillEm

    Jag köpte min i juni förra året (nästan 1 år i förväg) men jag var så orolig att den skulle ta slut (har oxå en Vivien of Holloway i ivory satin).

    Klänningen sitter perfekt och behöver inga justeringar men boleron är lite stor och måste tas in så den ska jag lämna till en sömmerska.

  • Oneesan
    SweetSun skrev 2009-03-04 12:57:37 följande:
    oneesan; vad har du tänkt för modell?
    Jag har bilder i galleriet. En draperad eller en halterneck, ska göra lite ändringar på dem. Ska ta lite kort sen när de är klara så jag får se hur de sitter, men den draperade har bråkat med mig ikväll
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter